Så här skall det gå till!

Länkar till nåt roligt, konstigt, udda, trevligt, mysigt, ja allt som kan tänkas vara kul!
Xcore

Re: Så här skall det gå till!

Inlägg av Xcore »

För att vara lite ärlig, hoppas ni tål med det?

Jag menar bara att det ger en betydligt bättre bild utåt. Linuxanvändare ses redan som fanatiker av många, (mac användare också). Då får de bara mer vatten på sin kvar, eller hur?

Titta på Windowsforumet, inte ett ont ord om Linux trots att så många är MS fantaster där.

Det har nog med säkerhet att göra kanske. Deras OS är överlägset störst och de ser inte Linux som något hot, här är det en liten grupp som är underlägsna och känner sig förtryckta kanske. Kan mycket väl vara så, en liten grupp håller ihop mer och blir oftast mer extrem i sina åsikter.

Så det har nog mycket med säkerhet inombords att göra kanske. En säker person är alltid lugnare och mera ödmjuk till sättet.

Själv kör jag gärna både Windows, Linux och OS X utan problem och favoriserar inget av dem ;)
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Det första jag ska göra på måndag är att kontakta Dustin och be dom att sätta en liten bild på tux på all hårdvara som fungerar out of the box med Linux.

Känn er fria att göra likadant!

Sandisk har redan en sådan logga på sina förpackningar för USB-minnen. :D

Sånt förenklar jättemycket!

:D
Xcore

Inlägg av Xcore »

Harlekin33 skrev:Det första jag ska göra på måndag är att kontakta Dustin och be dom att sätta en liten bild på tux på all hårdvara som fungerar out of the box med Linux.

Känn er fria att göra likadant!

Sandisk har redan en sådan logga på sina förpackningar för USB-minnen. :D

Sånt förenklar jättemycket!

:D
Låter som en bra sak, hoppas de lyssnar.
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Det hoppas jag också! Såna enkla små saker kan minska gnället från Windowsanvändarna.

Ett exempel:

Jag ser ingen Tux nånstans!
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Harlekin33 skrev:Det hoppas jag också! Såna enkla små saker kan minska gnället från Windowsanvändarna.

Ett exempel:

Här är varför: tiden det tar att gå igenom hela sortimentet (antingen om Dustin själva gör det eller om de ber sina leverantörer) kostar mer än vinsten från att sälja fler datorer för att Linux-intresserade kan göra ett mer tryggt köp.

Money, money, money. Däremot om du själv går igenom specifikationerna för deras datorer och ger de en lista på vilka som troligtvis fungerar bra kanske de gör det. Zepto-datorerna hade ju en Tux i informationen om datorn fungerade bra, men å andra sidan har ju de varit nära att konka nyligen?
Xcore

Inlägg av Xcore »

@Harlekin33

Du menar inte tvärtom?

Jag tror inte att Windowsanvändare har så mycket nytta av att det finns en pingvin på asken. ;)
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

upnorth skrev:
Harlekin33 skrev:Det hoppas jag också! Såna enkla små saker kan minska gnället från Windowsanvändarna.

Ett exempel:

Här är varför: tiden det tar att gå igenom hela sortimentet (antingen om Dustin själva gör det eller om de ber sina leverantörer) kostar mer än vinsten från att sälja fler datorer för att Linux-intresserade kan göra ett mer tryggt köp.

Money, money, money. Däremot om du själv går igenom specifikationerna för deras datorer och ger de en lista på vilka som troligtvis fungerar bra kanske de gör det. Zepto-datorerna hade ju en Tux i informationen om datorn fungerade bra, men å andra sidan har ju de varit nära att konka nyligen?
Så dyrt kan det väl ändå inte vara? Det är väl bättre att ha nöjda kunder? En nöjd kund är en återkommande kund!
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Xcore skrev:@Harlekin33

Du menar inte tvärtom?

Jag tror inte att Windowsanvändare har så mycket nytta av att det finns en pingvin på asken. ;)
Gjorde jag en tankevurpa nu?
:-[

Det jag menade var att dom som vill gå över från Windows vill gärna veta om deras hårdvara fungerar i Ubuntu.
Senast redigerad av 2 Harlekin33, redigerad totalt 15 gång.
Xcore

Inlägg av Xcore »

Harlekin33 skrev:
Xcore skrev:@Harlekin33

Du menar inte tvärtom?

Gjorde jag en tankevurpa nu?
:-[

Det jag menade var att dom som vill gå över från Windows vill gärna veta om deras hårdvara fungerar i Ubuntu.
He he

Har hänt mig många gånger också. Det lät lite underligt först. ;)
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Jag mailade förresten den där (vad han nu hette) som du pratade om som hade gjort MIDI-programmet.

Har du gjort det också?
Xcore

Inlägg av Xcore »

Harlekin33 skrev:Jag mailade förresten den där (vad han nu hette) som du pratade om som hade gjort MIDI-programmet.

Har du gjort det också?
Det är mycket jobb för en ensam (obetald) person att skriva ett program för flera plattformar, speciellt om programmet är av mer avancerad typ och har många funktioner och som dessutom skrivs på fritiden (som synthfont). Man kan inte begära att en ensam person skall lägga ned så mycket mera jobb egentligen. Det är bättre att han koncentrerar sig på buggfixar och att utöka funktionerna istället. För övrigt fungerar synthfont fint genom Wine.

Då tycker jag att du kan erbjuda dig att hjälpa till med en Linuxversion av programmet eller be någon kunnig göra det om du vill se en specifik sådan. Vill jag köra Synthfont i Puppy så använder jag Wine i så fall.
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Då tycker jag att du kan erbjuda dig att hjälpa till med en Linuxversion av programmet eller be någon kunnig göra det om du vill se en specifik sådan. Vill jag köra Synthfont i Puppy så använder jag Wine i så fall.
Nja..om du vill att programmet ska fungera i Ubuntu så är det faktiskt ditt jobb och inte mitt eftersom jag inte ens använder dom programmen. Eller hur?

Nu orkar jag inte diskutera med dig längre om det för tillfället, det leder ändå ingen vart.
Xcore

Inlägg av Xcore »

Harlekin33 skrev:
Nja..om du vill att programmet ska fungera i Ubuntu så är det faktiskt ditt jobb och inte mitt eftersom jag inte ens använder dom programmen. Eller hur?

Nu orkar jag inte diskutera med dig längre om det för tillfället, det leder ändå ingen vart.
Ha ha ha ha ha

Jag hittar ingen logik här.

1.Det var inte jag utan du som tog upp det
2.Jag kör inte Ubuntu utan XP och Puppy Linux
3.Jag sa att jag använder Wine i så fall

Jag hoppas verkligen att du läser inläggen. ;)
Skriv svar

Återgå till "Surftips"