Mobilt bredband HUAWEI E1750

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Mazui
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Mobilt bredband HUAWEI E1750

Inlägg av Mazui »

Det låter bra. Mitt modem hoppade igång av sig självt efter ett par dagar utan att jag gjorde några ändringar.
KalleKola

Inlägg av KalleKola »

Underbart. Med nya 10.10 hoppade mitt huawei e1750 igång utan några åtgärder alls när jag bootade från en USB-sticka. Jag pluggade in modemet och sedan frågade datorn om PIN-koden. Därefter körde jag enligt guiden. Enda problemet var att jag måste välja "Telenor mobilt internet" inte "Telenor mobilt bredband" för att det skulle funka. Det blev en del fippel och omstarter innan jag fattade det.

Emellertid står det "mobilt bredband" på kartongen jag fick modemet i. Finns det några risker att telenor börjar med några mysko debiteringar för att man valt fel variant? Installationsguiden varnar för detta.
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av pun »

KalleKola skrev: Emellertid står det "mobilt bredband" på kartongen jag fick modemet i. Finns det några risker att telenor börjar med några mysko debiteringar för att man valt fel variant? Installationsguiden varnar för detta.
Jo i Ubuntu 10.10 så är det i tråden tidigare diskuterade usb-modeswitch installerat från början..... så nu funkar de flesta modemen utan krångel.

Angående din fråga så är det ju Sim-kortet som styr detta och du har ju köpt ett abbonemang av Telenor så det ska bli helt rätt.

Telenor kör ju sedan alltid "fri surf" med sina abbonemang, kör själv via just Telenor men med Bredbandsbolaget som abbtecknare, (Telenor äger BBB).

http://www.telenor.se/privat/mobilt-bredband/index.html
Skriv svar

Återgå till "Internet"