Skilj ledningsgrupperna för ubuntu-se och ubuntu.se

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Skilj ledningsgrupperna för ubuntu-se och ubuntu.se

Inlägg av Kattskrället »

bbauto skrev:
Just därför som jag vill ha en helt ny ledning utan lik i lasten. Jag har i ett flertal trådar sett "förhandsnomineringar" aka önsketänkande med personer från ubuntu.se i topp av listorna förstås (tycker förövrigt att någon moderator borde klassa detta som spam) Att nominera dessa kan inte på något sätt främja ubuntu, det är bara att dra lärdom från historien. Jag lägger dock inga värderingar på vems/vilkas fel den uppkommna situationen är, konstaterar bara faktum. När det gäller "grannfejden på TV" så tänker jag inte så mycket på ubuntu-se vs ubuntu.se, utan mer på huvudrollsinnehavarna, se reprisen så fattar du... ;D
Jag kan förstå ditt resonemang med "ny ledning", men hur ska det gå för denna nya ledning om de ska det första de gör ta tag i de missförhållanden som sker inom moderering, "eventuellt" avveckla FR och andra kanske impopulära aktioner...kommer gemenskapen att kunna ta detta och tycka att den nya ledningen agerar korrekt eller kommer de tycka att den nya ledningen går utanför sina befogenheter?

Magkänslan säger mig att det inte kan sluta annorlunda än den sits vi sitter i redan idag.
Genom att byta hela garnityret, så finns ju inte så mycket att tjafsa om (till en början iaf) Min magkänsla säger mig att det måste finnas otroligt många bland våra 12.000 medlemmar som har tillräckligt mycket sunt förnuft och kunskap för att kunna sköta detta forumet (behöver dock inte vara dom som gapar högst alla gånger). Missförhållanden? tja dom är ju historia om det kommer en ny ledning. Avveckla FR? Ingen dum ide, vi får väl rösta... gemenskapen kommer säkert att kunna ta detta, och ja några kommer säkert fortsätta gnälla/tjafsa som innan, vi kan ju alltid skapa en dold missnöjestråd dit dom förpassas på vatten o bröd, och dit inga vanliga medlemmar någonsin hittar, så kan dom hålla på att gnälla till dödagar... ;D
Av de 12000 du hänvisar till, så är det inte ens 50st som har intresse och engagemang nog för att rösta om framtida ledningsstruktur. Tyvärr.
Användarvisningsbild
Skunken
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Skunken »

Alltså den som kan historien vet ju vilka som startade och gick till Ubuntu.se och varför.
Att då de ska komma tillbaka och hjälpa till kan väl ses med viss misstänksamhet av de som stannade kvar.

Att Ubuntu.se ska ses som konkurrent till Ubuntu-se kan jag inte förstå.
Därav anser jag det ofarligt om några ur ledningen där vill hjälpa till i Ubuntu-se.

Jag förstår inte själva tänket. Om alltså jag har någon befattning på Ubuntu.se så är jag portad från att får ett förtroendeuppdrag i Ubuntu-se. Det låter faktiskt som Microsoft vs. Linux.

Nå........ Min åsikt är att kan vi få slut på allt trollande så kommer mycket av misstänksamhet och osämja att ebba ut. Det är faktiskt så att några har hällt bensin på brasan medan andra har försökt släcka med vatten. Att med vilja sprida missämja skulle rendera uteslutning, enligt min mening.

Det funkar ju så att vet man att det finns spänning mellan 2 personer/ grupperingar och om man då är ett troll, så ser man då till att dra fram sådant som man vet är känsligt och som inte har hunnit läka ut.
Vinsten för trollet är då liksom för pyromanen att han blir upphetsad av att ha startat en brasa. Sedan sitter han då "oskyldig" på parkett och ser på hur folk hugger huvudena av varandra.

Troll är ett laddat ord och man ska inte kalla någon för det bara för att personen har temperament och och starka åsikter om hur t.e.x.ett forum ska skötas, eller att han är allmänt missnöjd och ger uttryck för det.

Men det finns några TROLL på Ubuntu-se. De har en stor skuld till hur det ser ut idag på forat.
Städa undan trollen så blir det snart försoning och sammarbete överlag.
Jag vet att några menar på att det inte finns troll men där har vi olika uppfattning. Jag har till och med hört Troll säga att det inga troll finns. hehe !

Ni borde införa en speciell "polis" som är vaken just för vad som kan vara trollande och med bemyndigande att "åtgärda" sådana inlägg/personer.

Att hela tiden peka på att det är ledningens fel är förkastligt. Ledningen på Ubuntu-se har inga tänder och kan inte göra mycket mera än att prata och tycka.

Jag kör Ubuntu och jag är medlem på båda ställena och för mej finns det ingen konflikt med det.
Jag kör Ubuntu för att det är en bra dist som är gratis, fri och som gör det jag vill.
Inte just för att det är "politiskt" korrekt att använda den.

Jag skulle klara mej både utan Ubuntu.se och Ubuntu-se för jag är medlem i Ubuntu.com oxså och kan en del engelska men det är ju kul att det finns på svenska också. ;)
Bågskyttenörd
Kattskrället
AVREGISTRERAD

Inlägg av Kattskrället »

Skunken skrev:Alltså den som kan historien vet ju vilka som startade och gick till Ubuntu.se och varför.
Att då de ska komma tillbaka och hjälpa till kan väl ses med viss misstänksamhet av de som stannade kvar.

Därav anser jag det ofarligt om några ur ledningen där vill hjälpa till i Ubuntu-se.

Jag förstår inte själva tänket. Om alltså jag har någon befattning på Ubuntu.se så är jag portad från att får ett förtroendeuppdrag i Ubuntu-se. Det låter faktiskt som Microsoft vs. Linux.

Nå........ Min åsikt är att kan vi få slut på allt trollande så kommer mycket av misstänksamhet och osämja att ebba ut. Det är faktiskt så att några har hällt bensin på brasan medan andra har försökt släcka med vatten. Att med vilja sprida missämja skulle rendera uteslutning, enligt min mening.

Det funkar ju så att vet man att det finns spänning mellan 2 personer/ grupperingar och om man då är ett troll, så ser man då till att dra fram sådant som man vet är känsligt och som inte har hunnit läka ut.
Vinsten för trollet är då liksom för pyromanen att han blir upphetsad av att ha startat en brasa. Sedan sitter han då "oskyldig" på parkett och ser på hur folk hugger huvudena av varandra.

Troll är ett laddat ord och man ska inte kalla någon för det bara för att personen har temperament och och starka åsikter om hur t.e.x.ett forum ska skötas, eller att han är allmänt missnöjd och ger uttryck för det.

Men det finns några TROLL på Ubuntu-se. De har en stor skuld till hur det ser ut idag på forat.
Städa undan trollen så blir det snart försoning och sammarbete överlag.
Jag vet att några menar på att det inte finns troll men där har vi olika uppfattning. Jag har till och med hört Troll säga att det inga troll finns. hehe !

Ni borde införa en speciell "polis" som är vaken just för vad som kan vara trollande och med bemyndigande att "åtgärda" sådana inlägg/personer.

Att hela tiden peka på att det är ledningens fel är förkastligt. Ledningen på Ubuntu-se har inga tänder och kan inte göra mycket mera än att prata och tycka.

Jag kör Ubuntu och jag är medlem på båda ställena och för mej finns det ingen konflikt med det.
Jag kör Ubuntu för att det är en bra dist som är gratis, fri och som gör det jag vill.

Jag skulle klara mej både utan Ubuntu.se och Ubuntu-se för jag är medlem i Ubuntu.com oxså och kan en del engelska men det är ju kul att det finns på svenska också. ;)
Jag blir uppriktigt glad när jag läser ditt inlägg Skunken. Det är klarsynt och positivt, tack Skunken!

Trollbiten blir svårare då det är oerhört svårt att kunna särskilja rena kritiker som är uppriktiga i sitt syfte, gentemot de som är genuina troll.
Användarvisningsbild
bbauto
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av bbauto »

Kattskrället skrev:
bbauto skrev:
Just därför som jag vill ha en helt ny ledning utan lik i lasten. Jag har i ett flertal trådar sett "förhandsnomineringar" aka önsketänkande med personer från ubuntu.se i topp av listorna förstås (tycker förövrigt att någon moderator borde klassa detta som spam) Att nominera dessa kan inte på något sätt främja ubuntu, det är bara att dra lärdom från historien. Jag lägger dock inga värderingar på vems/vilkas fel den uppkommna situationen är, konstaterar bara faktum. När det gäller "grannfejden på TV" så tänker jag inte så mycket på ubuntu-se vs ubuntu.se, utan mer på huvudrollsinnehavarna, se reprisen så fattar du... ;D
Jag kan förstå ditt resonemang med "ny ledning", men hur ska det gå för denna nya ledning om de ska det första de gör ta tag i de missförhållanden som sker inom moderering, "eventuellt" avveckla FR och andra kanske impopulära aktioner...kommer gemenskapen att kunna ta detta och tycka att den nya ledningen agerar korrekt eller kommer de tycka att den nya ledningen går utanför sina befogenheter?

Magkänslan säger mig att det inte kan sluta annorlunda än den sits vi sitter i redan idag.
Genom att byta hela garnityret, så finns ju inte så mycket att tjafsa om (till en början iaf) Min magkänsla säger mig att det måste finnas otroligt många bland våra 12.000 medlemmar som har tillräckligt mycket sunt förnuft och kunskap för att kunna sköta detta forumet (behöver dock inte vara dom som gapar högst alla gånger). Missförhållanden? tja dom är ju historia om det kommer en ny ledning. Avveckla FR? Ingen dum ide, vi får väl rösta... gemenskapen kommer säkert att kunna ta detta, och ja några kommer säkert fortsätta gnälla/tjafsa som innan, vi kan ju alltid skapa en dold missnöjestråd dit dom förpassas på vatten o bröd, och dit inga vanliga medlemmar någonsin hittar, så kan dom hålla på att gnälla till dödagar... ;D
Jag kan lätt fixa 30st till... ;D Anledningen till att så få engagerar sig beror nog på att många vänder i dörren, när dom märker hur infekterad stämningen är.

Av de 12000 du hänvisar till, så är det inte ens 50st som har intresse och engagemang nog för att rösta om framtida ledningsstruktur. Tyvärr.
Kattskrället
AVREGISTRERAD

Inlägg av Kattskrället »

bbauto skrev:[Jag kan lätt fixa 30st till... ;D Anledningen till att så få engagerar sig beror nog på att många vänder i dörren, när dom märker hur infekterad stämningen är.
Visst, ok. Fixa 30 till. Men röstar de som de vill eller röstar de då som du ber dem att rösta om?
Sedemera kan även jag ragga en hög med röster för det alternativ som jag anser vara bäst, men är det alternativ jag anser vara bäst det som gemenskapen egentligen vill ha?
Användarvisningsbild
bbauto

Inlägg av bbauto »

Skunken skrev:Alltså den som kan historien vet ju vilka som startade och gick till Ubuntu.se och varför.

Alla är givetvis välkommna att hjälpa till, men dom behöver ju inte sitta i ledningen för det, bättre dom fokuserar på det uppdrag dom redan har.
Skunken skrev:Nå........ Min åsikt är att kan vi få slut på allt trollande så kommer mycket av misstänksamhet och osämja att ebba ut. Det är faktiskt så att några har hällt bensin på brasan medan andra har försökt släcka med vatten. Att med vilja sprida missämja skulle rendera uteslutning, enligt min mening.
Ok Då är LJ ur leken...
Skunken skrev:Jag kör Ubuntu och jag är medlem på båda ställena och för mej finns det ingen konflikt med det.

Håller fullständigt med... ;D
Användarvisningsbild
bbauto

Inlägg av bbauto »

Kattskrället skrev:
bbauto skrev:[Jag kan lätt fixa 30st till... ;D Anledningen till att så få engagerar sig beror nog på att många vänder i dörren, när dom märker hur infekterad stämningen är.
Visst, ok. Fixa 30 till. Men röstar de som de vill eller röstar de då som du ber dem att rösta om?
Sedemera kan även jag ragga en hög med röster för det alternativ som jag anser vara bäst, men är det alternativ jag anser vara bäst det som gemenskapen egentligen vill ha?
Jag skulle aldrig drömma om att försöka påverka någons val, möjligen få dom att rösta... Som det ser ut nu, så väljer mina vänner att fråga mig direkt istället för att ställa frågor i forumet, vet att några av dom tyckt att det varit lite tråkig stämning, andra har fått spydiga svar etc.. dom flesta gör väl det på grund av att det är behändigt!? ;D
Kattskrället
AVREGISTRERAD

Inlägg av Kattskrället »

bbauto skrev:
Kattskrället skrev:
Jag skulle aldrig drömma om att försöka påverka någons val, möjligen få dom att rösta... Som det ser ut nu, så väljer mina vänner att fråga mig direkt istället för att ställa frågor i forumet, vet att några av dom tyckt att det varit lite tråkig stämning, andra har fått spydiga svar etc.. dom flesta gör väl det på grund av att det är behändigt!? ;D
Så, de frågar vad du anser och skulle då rösta efter det. Är det verkligen så smart tycker du i förlängningen?

(Personligen så ser jag inget av alternativen som står på agendan nu, som en slutgiltigt bra lösning för gemenskapen, än mindre vet jag vilken av dessa 2 du skulle förespråka heller. Men oavsett, så ser jag det inte som en bra lösning att påverka någon medlem i endera riktning.)
Användarvisningsbild
bbauto

Inlägg av bbauto »

Kattskrället skrev:Så, de frågar vad du anser och skulle då rösta efter det. Är det verkligen så smart tycker du i förlängningen?
Trött?? Skrev ju att jag inte skulle drömma om att påverka någons val... möjligen att få dom att rösta... Det jag ville ha sagt är att många väjer sig för att gå med i debatten av förklarliga skäl, dom vänder i dörren... -natti- :)
Kattskrället
AVREGISTRERAD

Inlägg av Kattskrället »

bbauto skrev:
Kattskrället skrev:Så, de frågar vad du anser och skulle då rösta efter det. Är det verkligen så smart tycker du i förlängningen?
Trött?? Skrev ju att jag inte skulle drömma om att påverka någons val... möjligen att få dom att rösta... Det jag ville ha sagt är att många väjer sig för att gå med i debatten av förklarliga skäl, dom vänder i dörren... -natti- :)
Ahhh, förlåt. Läste vad du skrev men lyckades misstolka ändå.

Sry, my bad. :-[
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av CryingFreeman »

Själv rekommenderar jag inte någon att komma hit numera. Jag hänvisar till det forum där det är lugn och ro, även fast jag anser att den tekniska kompetensen och supportviljan bland medlemmarna här är enastående. Det är helt enkelt ingen trevlig miljö, trots att supporten är god. Så jag hänvisar till vårt systerforum istället.

Detta gör jag inte för att jag är mer eller mindre lojal med den ena eller andra sidan, utan för att jag vill att man ska få en positiv bild av ubuntu. Det får man inte här, hur bra support som än ges. När vi inte kan hålla sams inbördes utan hela tiden är inbegripna i någon form av ständig styresdebatt, då lämnar det ett avtryck på de som besöker oss.

Jag vill att alla här ska veta vilken stämpel som forumet har därute bland andra. Det är en bild av ständigt käbbel som bara överträffas av tjatmostrarna på IDGs datorkrigsområde. Att "vår egen" IRC-kanal vill vara fristående är ett tydligt exempel på det. Och vi alla och envar här inne har ansvaret för att det är så vi uppfattas.

Jag vill därför återigen ta mitt ansvar och ansöker därför om att bli moderator här igen, för såhär kan det bara inte fortsätta.
Kattskrället
AVREGISTRERAD

Inlägg av Kattskrället »

CryingFreeman skrev:Själv rekommenderar jag inte någon att komma hit numera. Jag hänvisar till det forum där det är lugn och ro, även fast jag anser att den tekniska kompetensen och supportviljan bland medlemmarna här är enastående. Det är helt enkelt ingen trevlig miljö, trots att supporten är god. Så jag hänvisar till vårt systerforum istället.

Detta gör jag inte för att jag är mer eller mindre lojal med den ena eller andra sidan, utan för att jag vill att man ska få en positiv bild av ubuntu. Det får man inte här, hur bra support som än ges. När vi inte kan hålla sams inbördes utan hela tiden är inbegripna i någon form av ständig styresdebatt, då lämnar det ett avtryck på de som besöker oss.

Jag vill att alla här ska veta vilken stämpel som forumet har därute bland andra. Det är en bild av ständigt käbbel som bara överträffas av tjatmostrarna på IDGs datorkrigsområde. Att "vår egen" IRC-kanal vill vara fristående är ett tydligt exempel på det. Och vi alla och envar här inne har ansvaret för att det är så vi uppfattas.

Jag vill därför återigen ta mitt ansvar och ansöker därför om att bli moderator här igen, för såhär kan det bara inte fortsätta.
+1 (Har nog aldrig tidigare uttryckt ett sådant starkt +1 tidigare som jag gör uttryck för nu.)
ycc
Kontakt:

Inlägg av ycc »

Jag har inte lagt av den här diskussionen. Det är mycket viktigt att frågan tas upp. Jag har dock tyvärr lite dåligt med tid just nu. Jag vidhåller att om ledningsgrupperna för de två forumen domineras av samma personer så uppkommer oacceptabla jävssituationer.

I första hand behöver man inte ens gå in på enskilda personer eller vad som hänt. Det handlar om att skapa en organisation som stimuerar sund konkurrens och minskar risken för jäv.

Jag håller alltså med om bl.a. det som janne-5011 skriver:
janne5011 skrev:... vanliga sunda principer om integritet, ... Inget fel på samarbete men det betyder två parter, ...
Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Användarvisningsbild
CryingFreeman

Inlägg av CryingFreeman »

@ycc,

beskriv gärna en sån här potentiell jävssituation i detalj, för jag är inte säker på att jag hänger med.
ycc
Kontakt:

Inlägg av ycc »

CryingFreeman skrev:@ycc,

beskriv gärna en sån här potentiell jävssituation i detalj, för jag är inte säker på att jag hänger med.
Vad som händer i framtiden vet ju ingen. Ett helt hypotetiskt, extremt exempel skulle kunna vara:

Admin A är med i ledningsgruppen för två forum (F1, F2). A anser att F1 sköts mycket bättre än F2. A försöker kanske därför påverka medlemmarna i F2 att gå över till F1. Detta kan t.ex. ske genom att A, som medlem av ledningsgruppen för F2, stöder beslut som A tror på sikt kan försämra F2s verksamhet.

A kanske, i hemlighet, har den uppfattningen att det bästa sättet att sprida Ubuntu är att skapa oreda i F2 och försöka få det nedlagt så att medlemmarna går över till F1.

Men vad som kan bli aktuellt i framtiden vet ju ingen.

Observera att det bara är ett förenklat exempel som svar på en fråga. I praktiken blir situationerna mer komplexa. Människor är helt enkelt inte 100% objektiva. Den som är med i ledningsgruppen för ett forum måste bara tänka på detta forums bästa när den fattar beslut. Admin A, i exemplet, får inte tänka på konsekvenserna för F1 när den fattar beslut för F2.

Detta illustrerar alltså bara jävsaspekten.

Konkurrens stimulerar också våra prestationer.

Ubuntu-se och .se har även olika profil, bl.a. gällande demokratifrågor.
[EDIT: Detta är OT, jag ber att ni i fortsättningen bortser från denna mening jag skrev. /ycc]

Med gemensam ledning ökar risken för likriktning.
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

ycc skrev:
CryingFreeman skrev:@ycc,

Vad som händer i framtiden vet ju ingen. Ett helt hypotetiskt, extremt exempel skulle kunna vara:

Admin A är med i ledningsgruppen för två forum (F1, F2). A anser att F1 sköts mycket bättre än F2. A försöker kanske därför påverka medlemmarna i F2 att gå över till F1. Detta kan t.ex. ske genom att A, som medlem av ledningsgruppen för F2, stöder beslut som A tror på sikt kan försämra F2s verksamhet.

A kanske, i hemlighet, har den uppfattningen att det bästa sättet att sprida Ubuntu är att skapa oreda i F2 och försöka få det nedlagt så att medlemmarna går över till F1.

Observera att det bara är ett förenklat exempel som svar på en fråga. I praktiken blir situationerna mer komplexa. Människor är helt enkelt inte 100% objektiva. Den som är med i ledningsgruppen för ett forum måste bara tänka på detta forums bästa när den fattar beslut. Admin A, i exemplet, får inte tänka på konsekvenserna för F1 när den fattar beslut för F2.

Ubuntu-se och .se har även olika profil, bl.a. gällande demokratifrågor. Med gemensam ledning ökar risken för likriktning.
Det finns massor av hål och logiskt feltänk i ditt resonemang.
1. För att det ska uppstå en konkurrenssituation förutsätter det att det är en kamp om marknadsandelar, så är det icke. medlemmar på ubuntu.se kan och får vara medlemmar var de vill. man erbjuder support och social samvaro på ubuntu.se . och? vi har en massa annan mervärde också.

2. vi som tycker om och vill marknadsföra ubuntu har alla ett intresse av att man har ett vitalt officiellt forum. på ubuntu.se ( för vilken jag inte är talesman i det här ögonblicket) har man väl ambition att förbättra sitt forum. det är väl inte förbjudet?

3. eftersom jag ändå tillhör ubuntu.se.s admininstration så undrar jag vad du vet om hur vi ser på demokratifrågor.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

Ubuntu-se och .se har även olika profil, bl.a. gällande demokratifrågor. Med gemensam ledning ökar risken för likriktning.
ubuntu.se har en annan syn på demokrati? Det tror jag knappast....
Men när alla börja smutskasta varandra och moderatorerna bromsar detta direkt, är det sunt förnuft. Inte någon annan syn på demokratin.
100% demokrati kommer aldrig att funka, men man kan komma ganska högt med en ledning som kan ta hand om detta.
Och den ser jag inte någonstans härinne. Ej heller tänkbara kandidater som vill ställa upp.
Men du får ju välja snart.
Mitt förslag är att du själv och Janne ställer upp, så att det kommer in nya krafter. Törs ni ?

LJ
Xcore

Inlägg av Xcore »

ycc skrev:Vad som händer i framtiden vet ju ingen. Ett helt hypotetiskt, extremt exempel skulle kunna vara:

Tja, till att börja med så är väl Ubuntu ingen stor marknad i Sverige direkt och det skulle nog räcka gott och väl med ett enda forum för att täcka upp. Se bara på Ubuntuforums.org med sina 871,232 medlemmar. Faktum är att det forumet tycks fungera bättre till och med. Sen kostar det ju inget att vara medlem i båda forumen om man så vill. Just därför har jag svårt att se dem som konkurrenter. Vi snackar data i mitt forum också, är vi då en konkurrent? Vi har till och med dristat oss att snacka Ubuntu.

Om jag startar ett nytt forum idag som jag kallar "Ubuntu För Alla", och som har noll kompetens och hela 2 medlemmar, skulle vi då vara en konkurrent?
ycc
Kontakt:

Inlägg av ycc »

Jag vill inte dra tråden i sank med en komplicerad diskussion om demokratifrågor. Jag tror denna diskussionen vinner mest på att inte ta in detta ämne just nu.

Jag drar därför tillbaka det jag sade om

"Ubuntu-se och .se har även olika profil, bl.a. gällande demokratifrågor."

ur denna tråden.

Jag vidhåller att

"Med gemensam ledning ökar risken för likriktning."

Huvudargumentet är alltså jävsfrågan.
Användarvisningsbild
janne-5011
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av janne-5011 »

här är ett praktexempel på vad dom på .se håller på med.Vad LJ säger här är att ingen "kan", mao alla här är inkompetenta. Det där snacket undergräver och diskvalificerar känslan av att det kan fungera. Manipulativt. Underförstått att LJ är den enda som "kan". I en annan tråd har han argumentet för att "ta över" att han "vet".Syftet är att ytterligare mystifiera och undergräva tilltron här.
Oavsett intentionerna så har detta en destruktivt effekt
Det är tydligt att det finns ambitioner och det är ingen slump varför han är aktiv i den här tråden.
Det finns både jävsproblematiken som ycc säger och problemen med den här typen av inlägg med dunkla syften och negativa effekter.

Little John skrev:
ubuntu.se har en annan syn på demokrati? Det tror jag knappast....
Men när alla börja smutskasta varandra och moderatorerna bromsar detta direkt, är det sunt förnuft. Inte någon annan syn på demokratin.
100% demokrati kommer aldrig att funka, men man kan komma ganska högt med en ledning som kan ta hand om detta.
Och den ser jag inte någonstans härinne. Ej heller tänkbara kandidater som vill ställa upp.
Men du får ju välja snart.
Mitt förslag är att du själv och Janne ställer upp, så att det kommer in nya krafter. Törs ni ?

LJ
Senast redigerad av 2 janne-5011, redigerad totalt 11 gång.
Debian är den klippa varpå 5011 vilar
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"