Skulle dessa kunna styra Ubuntu-se.org?
- Osprey
- Kontakt:
Re: Skulle dessa kunna styra Ubuntu-se.org?
Rent spontant så tror jag på det här och det är bra listor som frambingats här. En av de främsta faktorerna är också att det är så väl förankrat så att vi "småfolk" kan gå ut och kämpa för våra ledare........
[Edit] Jag vet att jag är delvis fel ute, när jag tycker att det borde vara någon av minst löjtnants grad som ledde forumet....... men någon j-a form av ledaregensksap måste vederbörande ha....!!!!
[Edit] Jag vet att jag är delvis fel ute, när jag tycker att det borde vara någon av minst löjtnants grad som ledde forumet....... men någon j-a form av ledaregensksap måste vederbörande ha....!!!!
Senast redigerad av 1 Osprey, redigerad totalt 9 gånger.
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
- janne-5011
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
lol..hur har du kommit fram till det där?
Osprey skrev:Rent spontant så tror jag på det här och det är bra listor som frambingats här. En av de främsta faktorerna är också att det är så väl förankrat så att vi "småfolk" kan gå ut och kämpa för våra ledare........
Debian är den klippa varpå 5011 vilar
- Osprey
- Kontakt:
Helt enkelt så att för att allt ska funka så måste vi ha förtoende för ledningen och kämpa i samma riktning....janne-5011 skrev:lol..hur har du kommit fram till det där?Osprey skrev:Rent spontant så tror jag på det här och det är bra listor som frambingats här. En av de främsta faktorerna är också att det är så väl förankrat så att vi "småfolk" kan gå ut och kämpa för våra ledare........
konstigt..........?
- janne-5011
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
ja. väl förankrat? några få i en tråd med en hypotetisk frågeställning har uttalat sig om namn på en lista.
Osprey skrev:janne-5011 skrev:lol..hur har du kommit fram till det där?
konstigt..........?
Debian är den klippa varpå 5011 vilar
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Jag håller med dig i detta janne, en högst hypotetisk topic med ett antal högst hypotetiska "listor" med namn på personer som förmodligen inte har en förankring i om de nämnda personerna är intresserade eller inte för ett förtroendeuppdrag.janne-5011 skrev:ja. väl förankrat? några få i en tråd med en hypotetisk frågeställning har uttalat sig om namn på en lista.
Osprey skrev:janne-5011 skrev:lol..hur har du kommit fram till det där?
konstigt..........?
Sedan vet vi sedan tidigare att många namn som nämns redan har uppdrag på "annan ort" och förmodligen är fullt upptagna med de uppdrag de har där...så, visst. Önskemål kan man ha. Men det vore nog önskvärt om önskemålen vore lite bättre förankrade kanske...eller kanske inte?
Men, omröstningarna är bara ett par dagar borta och när de är klara så är det väl fritt fram för nomineringar oavsett vart sjutton alla dessa människor som kommer nomineras har sina "arbetsplatser" för stunden. Är väl bara att "go crazy" och pumpa ur sig en massa namn man vill se i en förtroendeposition här framöver.
- Osprey
- Kontakt:
Håller med till 100 också, det jag menade var i stort sett att en favoritlista inte nödvändigtvis funkar. Vi måste ha folk som är villiga att ställa upp och lägga ned det jobb som krävs. Likaväl som de som ställer upp måste ha förtroende inom om jag så säger "det stora hela". Det där med support kan (min benämning) vi "småfolk" klara av...
[Edit] Uttalar mig som jag gör för att jag anser att FR inte längre existerar. Annars hade orden varit något annorlunda, men meningen densamma....
[Edit] Uttalar mig som jag gör för att jag anser att FR inte längre existerar. Annars hade orden varit något annorlunda, men meningen densamma....
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Men du pratade också om vikten av att de som kommer att väljas har medlemmarnas förtroende.Osprey skrev:Håller med till 100 också, det jag menade var i stort sett att en favoritlista inte nödvändigtvis funkar. Vi måste ha folk som är villiga att ställa upp och lägga ned det jobb som krävs. Likaväl som de som ställer upp måste ha förtroende inom om jag så säger "det stora hela". Det där med support kan (min benämning) vi "småfolk" klara av...
På den punkten håller jag fullständigt med dig, plus att vi (medlemmarna) måste ha förtroende för att de beslut som de förtroendevalda tar ÄR för gemenskapens bästa och inte i egna intressen (vad de nu månde kunna vara).
Kan vi bara nå fram dit så är vi en jävligt bra bit på väg mot en stabilare framtid.
- Osprey
- Kontakt:
Jag är helt till 100 med dig på den punkten, det är dit vi måste nå och jag är helt beredd att lägga tid och arbete på det..!!Kattskrället skrev:Men du pratade också om vikten av att de som kommer att väljas har medlemmarnas förtroende.Osprey skrev:Håller med till 100 också, det jag menade var i stort sett att en favoritlista inte nödvändigtvis funkar. Vi måste ha folk som är villiga att ställa upp och lägga ned det jobb som krävs. Likaväl som de som ställer upp måste ha förtroende inom om jag så säger "det stora hela". Det där med support kan (min benämning) vi "småfolk" klara av...
På den punkten håller jag fullständigt med dig, plus att vi (medlemmarna) måste ha förtroende för att de beslut som de förtroendevalda tar ÄR för gemenskapens bästa och inte i egna intressen (vad de nu månde kunna vara).
Kan vi bara nå fram dit så är vi en jävligt bra bit på väg mot en stabilare framtid.

Hejsan alla.
Vad är det som har hänt/händer/skall hända?
Omröstningar hit och omröstningar dit, diskussioner om leda hit och leda dit, snack om "LoCot" (vad det nu är) och något som verkar vara ett kallt krig mellan ubuntu.se och ubuntu-se.org?
Känns som att jag blev medlem här på sämsta möjliga tidpunkt.
Kan någon vänlig själ vara vänlig att förklara allt för mig?
Jag vill inte leda tråden Off-Topic så det kanske är bäst om någon svarar med ett PM?
Tack på förhand.
Omröstningar hit och omröstningar dit, diskussioner om leda hit och leda dit, snack om "LoCot" (vad det nu är) och något som verkar vara ett kallt krig mellan ubuntu.se och ubuntu-se.org?

Jag vill inte leda tråden Off-Topic så det kanske är bäst om någon svarar med ett PM?
Tack på förhand.
- bbauto
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Jag har väldigt svårt att se hur ovanstående grupp skulle kunna förändra ubuntu-se till något bättre!? För många lik i lasten helt enkelt, bortsett från Crying freeman kanske.Harlekin33 skrev:Vissa namn som jag hitills noterat utmärkt sig för att vilja ändra saker:
Farmfield
Little John
Freakhead
Pink Panther
Kattskrället
Upnorth
Sid
Pun/Plun
Broder Tuck
Rune.K
Cryning freeman
(Missa jag någon)?
Skulle dessa kunna styra Ubuntu-se.org och komma överens att kunna få det att gå framåt i den rätta riktningen???
![]()
![]()
![]()
Vad tror ni?

- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Egentligen utgick jag ifrån att du kunde bedöma helheten. Men så är alltså inte fallet.bbauto skrev:Jag har väldigt svårt att se hur ovanstående grupp skulle kunna förändra ubuntu-se till något bättre!? För många lik i lasten helt enkelt, bortsett från Crying freeman kanske.Harlekin33 skrev:Vissa namn som jag hitills noterat utmärkt sig för att vilja ändra saker:
Farmfield
Little John
Freakhead
Pink Panther
Kattskrället
Upnorth
Sid
Pun/Plun
Broder Tuck
Rune.K
Cryning freeman
(Missa jag någon)?
Skulle dessa kunna styra Ubuntu-se.org och komma överens att kunna få det att gå framåt i den rätta riktningen???
![]()
![]()
![]()
Vad tror ni?
Skitsamma. Ingen av ovanstående har sagt att han ville ta någon uppdrag här.
LJ
- bbauto
Det var just helheten jag bedömde! Skulle hellre se någon typ Tord Jansson som gör mycket för marknadsföringen i skymundan samt någon med stor intrigritet som Crying freeman, sen kan dom väl välja sina "undersåtar" bäst dom vill...Little John skrev:Egentligen utgick jag ifrån att du kunde bedöma helheten. Men så är alltså inte fallet.bbauto skrev:Jag har väldigt svårt att se hur ovanstående grupp skulle kunna förändra ubuntu-se till något bättre!? För många lik i lasten helt enkelt, bortsett från Crying freeman kanske.Harlekin33 skrev:Vissa namn som jag hitills noterat utmärkt sig för att vilja ändra saker:
Farmfield
Little John
Freakhead
Pink Panther
Kattskrället
Upnorth
Sid
Pun/Plun
Broder Tuck
Rune.K
Cryning freeman
(Missa jag någon)?
![]()
![]()
![]()
Vad tror ni?
Skitsamma. Ingen av ovanstående har sagt att han ville ta någon uppdrag här.
LJ

- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Jo, snart har du chansen att välja.
LJ
LJ
- bbauto
Ja hoppas bara att det finns minst ett vettigt alternativ att välja på, så det inte blir samma inavel som tidigare.
PS! Någon som såg grannfejden på TV igår?? -dejavu-

PS! Någon som såg grannfejden på TV igår?? -dejavu-
bra sagt!bbauto skrev:Jag har väldigt svårt att se hur ovanstående grupp skulle kunna förändra ubuntu-se till något bättre!? För många lik i lasten helt enkelt, bortsett från Crying freeman kanske.Harlekin33 skrev:Vissa namn som jag hitills noterat utmärkt sig för att vilja ändra saker:
Farmfield
Little John
Freakhead
Pink Panther
Kattskrället
Upnorth
Sid
Pun/Plun
Broder Tuck
Rune.K
Cryning freeman
(Missa jag någon)?
![]()
![]()
![]()
Vad tror ni?

- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
nej då! det är en sund fråga och fler kanske ska upplysas om:Dr Phil skrev:Hejsan alla.
Tack på förhand.
* att det är inget krig mellan ubuntu.se och ubuntu-se.org - dessa är två skilda enheter i samma delmängd; den svenska ubuntugemenskapen.
* medlemmar i ubuntu-se.org är medlemmar i ubuntu.se och vice versa.
* det finns individer som vill förändra och är engagerade i hur det svenska officiella forumet organiseras. det har inget samband med ubuntu.se:s existens dagsläget.
varför ska dom som styr ubuntu.se styra ubuntu-se.org?
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
95monye skrev:varför ska dom som styr ubuntu.se styra ubuntu-se.org?
Vem påstår detta?

Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
oj ursäkta kollade lite fel! srry!Pink Panther skrev:95monye skrev:varför ska dom som styr ubuntu.se styra ubuntu-se.org?
Vem påstår detta?
![]()
Pink Panther
det var visst bara little john. SIMMA LUNGT.
- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Nja, freakhead är ju no.1viking så två är dem iaf.95monye skrev: det var visst bara little john. SIMMA LUNGT.