Hej!
Funkar detta fortfarande?
Drog ner rev 291 via svn och ändrade session.c kompilerade, men det verkar inte funka...
När jag använder simple klienten så kan jag få segmenteringsfel när jag försöker ladda spellistor och när jag inte får det när jag skriver "list" så visas inga listor.
search funkar inte heller, lät den stå och söka i tio min men hände inget.
Är egentligen intresserad av att ha gatewayklienten att funka för jag tänkte mig försöka på att göra ett webbgränsnitt för spotify.
passade också på att kolla lite på källkoden och hittade lite intressanta grejer i senaset klienten.
blandannat i xml.c så finns det en funktion som läser av type i xml fil som skickas när klienten loggar in. type verka antingen vara tom för free users och innehålla premium för premium users. Den läses in i ds->type eller liknande, finns mängder med synonymer, är dock alltid en struct med namnet user_info
Kod: Markera allt
void xml_parse_prodinfo(struct user_info* u, unsigned char* xml, int len)
{
ezxml_t top = ezxml_parse_str(xml, len);
xmlstrncpy(u->type, sizeof u->type, top, "product", 0, "type", -1);
unsigned int expiry;
xmlatoi(&expiry, top, "product", 0, "expiry", -1);
u->expiry = expiry;
ezxml_free(top);
}
Sedan fanns det en switch case i en fil jag inte kommer ihåg namnet med med ett case specielt för free users. Ska kolla upp det senare när jag sitter på rätt dator.
Det var en sträng med något om att man skulle göra rätt i att betala;):P och har för mig att den avslutade anstlutningen till servern men inte stängde ner programet.