Motion ang ledarstruktur, skiljeomröstning

Vilket förslag föredrar du?

Omröstningen slutade 20 jul 2009, 21:22

Alt 2
30
44%
Alt 3
30
44%
inget av alternativen
8
12%

Antal röster: 68

Användarvisningsbild
Rasmus
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Motion ang ledarstruktur, skiljeomröstning

Inlägg av Rasmus »

Skit också!

Varför är jag inte förvånad? ::) >:D
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av CryingFreeman »

Rasmus skrev:Skit också!

För att du skrev att det bara var två rösters övertag och att du visste att någon skulle läsa det?
Användarvisningsbild
Rasmus

Inlägg av Rasmus »

CryingFreeman skrev: För att du skrev att det bara var två rösters övertag och att du visste att någon skulle läsa det?
jahop, nu är det mitt fel ;D

EDIT: kan man få ändra sin röst efteråt bara för att få ett resultat?
Senast redigerad av 1 Rasmus, redigerad totalt 13 gånger.
No1Viking

Inlägg av No1Viking »

CryingFreeman skrev:
Rasmus skrev:Skit också!

För att du skrev att det bara var två rösters övertag och att du visste att någon skulle läsa det?
Menar du att det skulle vara ett försök att påverka valutgången? Nää du, CF, det håller jag inte med om. Alla kunde kolla vad som hände med omröstningen. Imo är det inte Rasmus fel.

Micke
Välkommen till Ubuntu.se, Sveriges trevligaste linuxcommunity!
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Jag tror snarare på att felet ligger i att det är så lite medl. som röstar.
Användarvisningsbild
CryingFreeman

Näe, det skadade nog inte. Värre var det att man som icke inloggad kunde se resultatet innan man röstade, och att man kunde se resultatet efter man hade röstat och kunde ändra sin röst till en taktikröst om man så ville. :)
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Nu då?

Ska omröstningen gå om med dolda resultat som CF skrev ovan eller vad händer?
Användarvisningsbild
Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Jag tycker tiden borde förlängas en vecka, då slutar den samtidigt som den andra.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Jag ska kolla om det går att förlänga omröstningen, men om det inte går så är resultatet:
alt 2: 25
alt 3: 25
inget: 2

totalt antal röster 52.
Edit: Wow, det gick att ändra tidsperioden. En vecka till alltså. :)
Se nu till att rösta så det blir minst en rösts skillnad. ;)
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Vad händer om det blir lika en gång till då?
Användarvisningsbild
Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Harlekin33 skrev:Vad händer om det blir lika en gång till då?
Då lägger vi ner hela skiten,

Kod: Markera allt

dd of=/dev/null if=/dev/sda
på servern :P
KiviE

Inlägg av KiviE »

CryingFreeman skrev:Näe, det skadade nog inte. Värre var det att man som icke inloggad kunde se resultatet innan man röstade, och att man kunde se resultatet efter man hade röstat och kunde ändra sin röst till en taktikröst om man så ville. :)
Håller med, att få ändra sin röst och se resultatet innan i en sådan här omröstning är inte bra. Inget sätt att göra så det inte går?
Bowmore

Inlägg av Bowmore »

KiviE skrev:
CryingFreeman skrev:Näe, det skadade nog inte. Värre var det att man som icke inloggad kunde se resultatet innan man röstade, och att man kunde se resultatet efter man hade röstat och kunde ändra sin röst till en taktikröst om man så ville. :)
Håller med, att få ändra sin röst och se resultatet innan i en sådan här omröstning är inte bra. Inget sätt att göra så det inte går?
Sen undrar man hur många som öppnat ett nytt konto, t.ex på jobbet, och därigenom tillskansat sig fler röster. Förhoppningsvis slår det isf jämnt ut. Och det är olidligt spännande :D
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Kattskrället »

Ja men, hallå. Röstdeltagandet här är runt 25% fler än under föregående omröstning och de 25% tillkom under de sista timmarna. Bara det pekar på att det har varit ett röstraggande från de som inte egentligen intresserar sig vad slutresutlatet blir.

Tittar man då på de sista 4 timmarna av omröstningen så sköt deltagar antalet i höjden med runt 25%.

Go figure. I min bok så är det rena löjan med hela den här omröstningscirkusen. Sedan att förlänga den en vecka till, jaja gör det då, resultatet är i min åsikt inte rättvisande ändå oavsett vad vi ser om en vecka... ::)
Användarvisningsbild
CryingFreeman

Och blankrösterna har använts som buffertar.. en blankröst, sen två, sen en igen och sen två, en igen och till sist två. Nu är det tre, men det kommer säkert att ändra sig när vi börjar närma oss slutet.

Jag tror helt ärligt att det är någon eller några som sitter och jävlas.
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Pink Panther »

Röstraggande går inte att undvika i någon omröstning av betydelse. Men när leken börjar skall alla vara införstådda med vilka regler som gäller. Antingen kör man en ren snygg omröstning eller är det en omröstning där alla former av taktiska drag är tillåtna. Men hur det än blir med det slutgiltiga resultat är det någon som blir besviken. Så med största sannolikhet är inte sista ordet inte uttalat efter ett slutligt resultat. Jag känner rädsla för efterskalven.

Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Kattskrället
AVREGISTRERAD

Inlägg av Kattskrället »

Taktiska drag? Röstar man inte för det man anser vara för gemenskapens bästa? Eller?
Nu är ju förslagen 2 motpoler och ingen av dem är väl optimal direkt...

Rena parodin.
Användarvisningsbild
janne-5011
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av janne-5011 »

känner mig mindre konspiratorisk till sinnet för tillfället så jag överväger om ändå inte det låga antalet röster talar emot ngt större sabotage.
Men jag har väl som vanligt fel.
Får väl lotta om blir jämnt igen.
Debian är den klippa varpå 5011 vilar
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Pink Panther »

Kattskrället skrev:Taktiska drag? Röstar man inte för det man anser vara för gemenskapens bästa? Eller?

Rena parodin.
Ja du har poäng här. Med rena parodin. Men jag vet inte hur vi skall lösa de här utan omröstning. Du står själv bakom vårt förslag, så vida du inte har ångrat dig. Förhandlingar har inte varit framgångsrika. Annars är en dialog och samförstånd vid förhandlingsbordet än bättre lösning. Men om man då inte kan hitta ett gemensam synsätt på hur ledarstrukturen skall gestalta sig. Vad är alternativet?

Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Kattskrället
AVREGISTRERAD

Inlägg av Kattskrället »

Pink Panther skrev:
Kattskrället skrev:Taktiska drag? Röstar man inte för det man anser vara för gemenskapens bästa? Eller?

Rena parodin.
Ja du har poäng här. Med rena parodin. Men jag vet inte hur vi skall lösa de här utan omröstning. Du står själv bakom vårt förslag, så vida du inte har ångrat dig. Förhandlingar har inte varit framgångsrika. Annars är en dialog och samförstånd vid förhandlingsbordet än bättre lösning. Men om man då inte kan hitta ett gemensam synsätt på hur ledarstrukturen skall gestalta sig. Vad är alternativet?

Pink Panther
Alternativet hade kunnat varit (om man inte valt att förlänga omröstningen en vecka till) att lägga fram ett förslag till gemenskapen om att föreslå en TL och TC enligt canonical standard, nominera CF till TL och Urban som TC. Inte då med delat ansvar som det är föreslaget i en motion, utan ge CF förtroendet att styra gemenskapen så som han anser vara för gemenskapens bästa. Låta gemenskapen rösta om de godtar den nomineringen eller ej via en omröstning. Punkt slut.

Godtar de inte den nomineringen, plocka fram parodin igen och ta det därifrån då, igen.

Inte fega ur och förlänga eländet ytterligare och få till en kompromisslösning som kanske ändå inte i slutändan för oss längre fram än var vi är idag. Allt ska ju vara så förtvivlat demokratiskt och det ska bara omröstas här om allt, kors och tvärs och ingen törs gå utanför den mallen.

Av de 2 motionerna, så anser jag motionen med styrelse är den bättre av de 2, men inte optimal för den är ändå en nödlösning i sig.
(JA, jag vet att Urban tänkt att dra sig tillbaka, men det var från KP posten, som TC tror jag han skulle vara ovärderlig då han är duktig på mediakontakt och bloggande för att föra fram sitt budskap om spridande av Ubuntulinux. Urban är ingen ledare, men han är duktig på media och kontakter med dessa. Varför då inte låta honom ägna sig åt det på heltid? Nån gång har han snickrat färdigt på huset och höstmörkret faller, vem faan ska blogga och tjattra med media då? Tror nog Urban skulle vara bra sugen då iallafall...)

Däremot med en ren TL i CF och en ren TC i Urban som jag pekar på ovanför, det ställer jag upp på idag till 100%, men det är jag kanske ensam om att göra. Men det står jag för iallafall.
Skriv svar

Återgå till "Omröstningar"