För att äntligen få det svart på vitt

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.

Bör Urban Anjar omedelbart lämna sitt uppdrag som Kontaktperson?

Ja
23
45%
Nej
21
41%
Vad snackar du om/osäker?
7
14%

Antal röster: 51

Harlekin33

Re: För att äntligen få det svart på vitt

Inlägg av Harlekin33 »

Men Urban kommer ju avgå efter sommaren!

Kan vi inte bara koncentera oss på omröstningarna först!?

8)
Användarvisningsbild
Skunken
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Skunken »

Är det så att folk redan har börjat tulla på midsommaraftons-brännvinet och nu vill reda ut saker?

JAG BARA FRÅGAR? >:D
Bågskyttenörd
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Skunken skrev:Är det så att folk redan har börjat tulla på midsommaraftons-brännvinet och nu vill reda ut saker?

JAG BARA FRÅGAR? >:D
Läs tråden jag länkar till i första inlägget och lägg till det flera månader av ökande konflikter och misstro. Nej, det senaste jag fick i mig var jordgubbar med mjölk men jag har svårt att tro att det påverkat.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Harlekin33 skrev:Men Urban kommer ju avgå efter sommaren!

Kan vi inte bara koncentera oss på omröstningarna först!?

8)
+1
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Rasmus
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rasmus »

Nu ska vi inte se det som negativt att vi är delade i två forum. Visst skulle vi behöva samarbeta mer, men tänk efter, ett officiellt forum inriktat på support och marknadsföring. Samt ett forum, även det inriktat på support och marknadsföring, men med friare tyglar. Remixen är ett exempel på nått som inte "kan" göras av ett officiellt ubuntuforum.
Ulsak skrev:Det sa säkert Honecker också om massdemonstrationerna i DDR men slutade med att Berlinmuren föll..
Det var ett evigt tjatande :P ;D
Användarvisningsbild
janne-5011
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av janne-5011 »

vulfgar. ni kanske kunde undvika sånt här trams genom att klart och tydligt deklarera vad som ska hända.
När omröstningarna är klara, när röstning om nya ledare ska ske, hur etc. ange datum. Ngt annat än vad ni säger bör inte hända alls och det är ert jobb bestämma och se till att blir så.
en ledares uppgift är att hålla ramarna.
Sätt igång!
Debian är den klippa varpå 5011 vilar
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Remixen är ett exempel på nått som inte "kan" göras av ett officiellt ubuntuforum.
Där sa du nåt!

Jag vet att Tucken talade sig varm om att Mark Shuttleworth, Ubuntu.com/Canonical skulle gärna gjort remixen OM det varit godkänt enligt USA:s patentregler!

Framtiden lär ju visa om remixen är så lyckad egentligen så inte hela Ubuntu tar skada som dist!
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

janne-5011 skrev:vulfgar. ni kanske kunde undvika sånt här trams genom att klart och tydligt deklarera vad som ska hända.
När omröstningarna är klara, när röstning om nya ledare ska ske, hur etc. ange datum. Ngt annat än vad ni säger bör inte hända alls och det är ert jobb bestämma och se till att blir så.
Sätt igång!
Ju mer du postar i den här tråden, ju mer uppmärksamhet får den.

Du kallar det här trams, du är säkert inte ensam, men det här är liksom enda sättet för mig och andra som har ett allvarligt problem med situationen att visa hur illa vi tycker att det är. Vet inte om det vore så smart att stänga ner en sådan demonstration?
Användarvisningsbild
Rasmus
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rasmus »

Harlekin33 skrev:
Remixen är ett exempel på nått som inte "kan" göras av ett officiellt ubuntuforum.
Där sa du nåt!

Jag vet att Tucken talade sig varm om att Mark Shuttleworth, Ubuntu.com/Canonical skulle gärna gjort remixen OM det varit godkänt enligt USA:s patentregler!

Framtiden lär ju visa om remixen är så lyckad egentligen så inte hela Ubuntu tar skada som dist!
Jag tror tucken har helt rätt. Remixen underlättar inlärningströskeln win->ubuntu för nya användare. Det inget jag skulle stoppa i min dator. Och jag tror INTE ubuntu/linux tar någon skada av den, tvärt om!
Användarvisningsbild
janne-5011

Inlägg av janne-5011 »

upnorth nej det vore säkert en mindre begåvad åtgärd :s
Detta visar bara hur ledningen tappatgreppet och hur dom flesta andra gravt diskvalificerar sig för framtida bruk som diton.
Vi får väl se om dom lyckas ta ledningen och göra det folk valt dom till.

EDIT:
Vad hindrar dig från att vänta till UA avgår, foch folk ska rösta? Hur skitnödigt och hysteriskt får det bli eg?
Senast redigerad av 1 janne-5011, redigerad totalt 19 gånger.
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Men för sista ggn. så kommer ju Urban att avgå efter sommaren har han själv sagt då han har fullt upp med huset!

Så NU koncentrerar vi alla krafter på omröstningarna tycker jag!

DEAL?
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Hade Urban skött sig så hade det inte kommit till det här.

@Janne5011 & Harlekin33

Varför svarar inte Urban på mina frågor om han nu är en sådan bra kille?
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Troligen har Urban inget svar på dom frågorna eftersom Ubuntu.com inte gett nått svar på dom!

Det spelar egentligen inte så stor roll det heller om du får svar på dina frågor från Urban då han avgår i höst!

Du kommer troligen aldrig få svar på dina frågor hur mkt. du är frågar!

Det VIKTIGA nu är att rösta!

8)
Användarvisningsbild
janne-5011

Inlägg av janne-5011 »

farmfiled. tycker du ska läsa bland dom första inläggen i tråden om du fått för dig att jag tycker UA är en bra kille.
Jag skiter i honom,dig och dom flesta andra här. Read my lips on that. Tillhör ingen gruppering och nöjd så.
Men jag gillar ubuntu och tycker att det är bra med ett svenskt officiellt ubuntu forum.
Och såna här dumheter gynnar inte det.
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Kattskrället »

Harlekin33 skrev:Troligen har Urban inget svar på dom frågorna eftersom Ubuntu.com inte gett nått svar på dom!

Det spelar egentligen inte så stor roll det heller om du får svar på dina frågor från Urban då han avgår i höst!

Du kommer troligen aldrig få svar på dina frågor hur mkt. du är frågar!

Det VIKTIGA nu är att rösta!

8)
Sluta spamma forumet nu Harlekin. ;)

Oavsett vad misstroendevotumet eventuellt leder till så kommer omröstningarna av alla motionerna att fullföljas och de alternativ som medlemmarna röstat för kommer att genomföras.
Inget kan komma att ändra på det.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

janne-5011 skrev:vulfgar. ni kanske kunde undvika sånt här trams genom att klart och tydligt deklarera vad som ska hända.
Sätt igång!
Det är väl egentligen redan helt klart vad som kommer att hända. :)

Vi har först omröstningar om motionerna. När det är klart kommer det att bli nominering av det antal personer som behövs enligt den organisation som röstats fram och sedan blir det en valperiod.

Exakt när allt kommer att ske är lite svårare att sia om eftersom vi ju nu går in i en semesterperiod. Omröstningarna om organisationen tar minst 1 1/2 vecka till, plus sannolikt ytterligare 2-3 veckor för att skilja dom förslag som fått flest röster. Om allt går vägen så kan vi börja nomineringsprocessen direkt efter semesterperioden. Det hela kanske verkar lite för flytande, men det är viktigt att så många som möjligt får tillfälle att rösta, trots semestertider.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Jag spammar ingenting katten så säg inte så.

Men jag tycker röstandet är VIKTIGT!
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

OK, jag röstade JA nu med en helt annan motivering än ni tror.
Jag vill att Urban inte måste står ut med allt skit som många kasta på honom nu och framförallt vill jag se hur alla ni som kasta skit organisera ett nytt val eller en ny kontaktperson.
Ny glömde väl alla att Urban en gång i tiden ställde upp här för oss alla. Och som det brukar vara hos ubuntu-se.org blir personer med uppdrag och/eller befattning utmobbat härifrån med jämna mellanrum.
Har ni funderat över vad ni håller på med? Menar ni på full allvar att det finns någon idiot som ställer upp för någonting härinne efter allt ni alla, som så flitigt angriper personer härinne håller på med ?
Skäms ni inte? Ni själva som håller just på med att angripa och mobba ut Urban kommer aldrig att ställa upp för något här. Ni vet inte hur det är att göra något utöver det vanliga. Ni vet ingenting. I mina ögon är ni personer som man inte behöver i ett Ubuntu-forum för ett konstruktivt samarbete.
Om jag fick bestämma: Ni vore inte välkommen hos mig inte. Gå till flashback eller liknande lågnivå forum. Fi faaaan också.
Sluta genast med allt skit här.

LJ
Xcore

Inlägg av Xcore »

Little John skrev:OK, jag röstade JA nu med en helt annan motivering än ni tror.
Jag vill att Urban inte måste står ut med allt skit som många kasta på honom nu och framförallt vill jag se hur alla ni som kasta skit organisera ett nytt val eller en ny kontaktperson.
Ny glömde väl alla att Urban en gång i tiden ställde upp här för oss alla. Och som det brukar vara hos ubuntu-se.org blir personer med uppdrag och/eller befattning utmobbat härifrån med jämna mellanrum.
Har ni funderat över vad ni håller på med? Menar ni på full allvar att det finns någon idiot som ställer upp för någonting härinne efter allt ni alla, som så flitigt angriper personer härinne håller på med ?
Skäms ni inte? Ni själva som håller just på med att angripa och mobba ut Urban kommer aldrig att ställa upp för något här. Ni vet inte hur det är att göra något utöver det vanliga. Ni vet ingenting. I mina ögon är ni personer som man inte behöver i ett Ubuntu-forum för ett konstruktivt samarbete.
Om jag fick bestämma: Ni vore inte välkommen hos mig inte. Gå till flashback eller liknande lågnivå forum. Fi faaaan också.
Sluta genast med allt skit här.

LJ
Jag brukar sällan säga emot dig LJ, men här gör jag ett undantag.

Vi kan säga så här LJ.

1.Du har helt rätt i att Urban fått stått ut med en hel del skit, inget snack om saken.

Nästa och en betydligt viktigare fråga är, varför?

Och kom då ihåg att han själv inte gjort skit för att lyssna utan skrikit antidemokrati, skandal etc och dragit upp en massa gammalt. Han har medvetet bara struntat i att besvara frågor.

Då får man leken vackert tåla utan att snyfta alltför högt.

Hade nu Urban varit mer medgörlig och verkligen lyssnat så hade saken varit en helt annan, eller hur?
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

@Xcore: Varför är det alltid person som aldrig ställer upp för något här?
Bara tjafs. Ut med skiten säger jag.

LJ
Låst

Återgå till "Ubuntu Sverige"