Så politiska ledare och politiska partier i Sverige skulle inte få blogga eller använda facebook m.m för sin sak då det kan påverka utgången av valet år 2010?
Det är ganska stor skillnad mellan ett riksdagsval och ett sånt här val.
Jasså? Hur många kopior får du göra av Windows och dela ut till alla dina vänner?
Inte vet jag, antagligen inte någon.
Vet du vad Harlekin33, ingen vits med att göra upp en massa saker innan ny ledning tillsatts, då blir det bara att man för göra om en massa ändå som passar den nya ledningen. Onödigt jobb att ordna för mycket innan dess helt enkelt.
Så politiska ledare och politiska partier i Sverige skulle inte få blogga eller använda facebook m.m för sin sak då det kan påverka utgången av valet år 2010?
Jasså? Hur många kopior får du göra av Windows och dela ut till alla dina vänner?
Enligt M$, ingen.
Enligt svensk lag, vet ej? troligtvis får man kopiera till sina närmsta vänner precis som med film/musik.
Enligt M$, ingen.
Enligt svensk lag, vet ej? troligtvis får man kopiera till sina närmsta vänner precis som med film/musik.
Ubuntu för mig är politik också och inte bara ett system.
Harlekin33 skrev:Nja...kanske men kopplingen till politik och riksdagsval är inte helt olikt det som försiggår här när Urban bloggar för sin sak.
Det var dit jag ville komma med förklaringen.
Känns mer som ministerstyre om du frågar mig. Eller kanske som Väktarrådet mot #iranelection. Oproportionerliga maktförhållanden.
Det hade räckt med ett "Tycker du som jag, rösta på alternativ 2". Att peka med hela handen sådär, speciellt för en person som hela tiden propsat på att hålla debatterna om gemenskapen på forumet... Dåligt formulerat, ännu sämre tajmat.
De demokratiska formerna på forumet är ifrågasatta som de är.
Senast redigerad av 1 CryingFreeman, redigerad totalt 22 gånger.
Harlekin33 skrev:Nja...kanske men kopplingen till politik och riksdagsval är inte helt olikt det som försiggår här när Urban bloggar för sin sak.
Känns mer som ministerstyre om du frågar mig. Eller kanske som Väktarrådet mot #iranelection. Oproportionerliga maktförhållanden.
Det hade räckt med ett "Tycker du som jag, rösta på alternativ 2". Att peka med hela handen sådär, speciellt för en person som hela tiden propsat på att hålla debatterna om gemenskapen på forumet... Dåligt formulerat, ännu sämre tajmat.
Då blir det väl kanske en ny regel sen som säger att ledande personer inte får påverka andra genom bloggande, facebookande?
Harlekin33 skrev:
Då blir det väl kanske en ny regel sen som säger att ledande personer inte får påverka andra genom bloggande, facebookande?
Fast inte så svävande.
"Personer med titeln Administratör, Moderator, förtroenderådet eller kontaktperson får inte försöka påverka valresultatet genom att peka ut vad man bör rösta på"
Ändra "påverka" till "uppmana" så hamnar vi mer rätt. Ledande personer får alltså inte "uppmana" medlemmarna att de skall rösta på ett visst alternativ, som gjordes i bloggen.
Hade det varit annorlunda presenterat så kunde det varit helt okey.
Ändra "påverka" till "uppmana" så hamnar vi mer rätt. Ledande personer får alltså inte "uppmana" medlemmarna att de skall rösta på ett visst alternativ, som gjordes i bloggen.
Hade det varit annorlunda presenterat så kunde det varit helt okey.
En sådan regel finns tyvärr inte ännu...
Försökte läsa om ministerstyre och hamnade till slut i grundläggande fri och rättigheter:
Om man säger till medlemmarna att, - Ni skall rösta på det här, så är det inte demokrati utan diktatur det handlar om. Dvs röstningen var onödig från första början eftersom en person bestämde vad alla skulle rösta på.
Du förstår principen hoppas jag.
Man gör inte så.
Harlekin33, i omröstning nr två skall du rösta på alternativ nr 3, för att jag vill ha det så.
Vi låter nu omröstningarna ha sin gilla gång tills den är avslutad så får vi se vad som händer sen.
Vi kan inte avbryta mitt i en omröstning.
Vad som händer sen är mig en väldigt stor gåta då motionerna är diskuterade under en lång period och huruvida dom kommer vara fortfarande giltiga eller inte...?
Ska vi ha omval då eller kastas allt ner på havets botten?
Om allt kastas överbord så backar hela skeppet ganska lång tid bakåt.
Har alla diskussioner under året om motionerna då varit till nån nytta?