Ok, då tar jag det inte personligt, tack för det. Vi och dem känslan, eller konkurrenshotet som man kan se att en del medlemmar känner sig ha, kommer från detta forum. Jag försöker hjälpa till med det lilla jag kan för att LoCot kan bli starkt och trevligt nog för att kunna skapa samarbeten i framtiden, det är mitt mål med det hela. Du vet mycket väl att vi på ubuntu.se ser på ubuntu-se.org som allt annat än en konkurrent. Det finns plats för båda, för vi har lite olika tänk, arbetssätt och inriktning, förutom att ubuntu.se inte är ett LoCo.Grön Göling skrev:Hmmm....betyder detta att dina skor är mina skor?(Jag har stl 39)
Men, skämt åsido, nej. Det är aldrig upp till mig att tala om för dig om dina skor passar. Det är på dina fötter de ev. skavsåren sitter. Jag kan däremot tycka vad jag vill om dem. Liksom det pågår en hel massa tyckande om andras skor härinne i tid och otid.
Generaliserande svep?
Mjaaaa...kanske i någon mån. Dock vet de flesta var de har mig vid det här laget och hur mycket de skall eller inte skall ta åt sig.
Man skall absolut tycka och tänka till om saker och ting. Det där har du vantolkat helt. Det hela handlar om hur man framför sitt budskap.
N.B. Detta är inget personligt! Detta gäller oss alla, men kanske särskilt dem som även agerar i andra forum. Som någon skrev tidigare, så riskerar det att bli någon sorts vi - dem-känsla om man inte passar sig. Jag tror att alla de olika forumen har sina respektive förtjänster. Det konstruktiva sättet att arbeta är att påpeka allas förtjänster och inte glatt lyfta upp deras ev. missar och hänga ut dem.
Men jag fortsätter att föreställa mig er utan kläder jag.......
Med en dåres envishet hävdar jag ovanstående, rätt eller fel får andra bedöma.
Det är bara min bättre hälft, Lena, som får se mig naken.

//FH