Är du så där okunnig på riktigt eller är det bara ett försök till ful demagogi från din sida? Allt det här är verksamhet som vi bedriver och bedrivit under lång tid. Supporten är vi väl överens om, så den lämnar jag därhän.upnorth skrev:Jag tycker inte att man på ubuntu-se.org bör hålla på med allt det där nej, men det är inte bara ubuntu-se.org som utgör LoCot heller. Vad jag förstått av dina resonemang ska vi starta med allt det här från scratch här också trots att det görs lite överallt av folk som är duktiga på det.Urban Anjar skrev:Vi behöver tydliggöra saker här och nu. Det var inte så länge sedan du själv förnekade att vi skulle hålla på medupnorth skrev:LoCoTeamHowTo innehåller ju allt vi behöver veta, varför uppfinna hjulet igen?
det som LoCoTeamHowTo föreskriver. Du har bedrivit hatkampanj mot mig för att jag följd den. Jag vill att
nästa ledning ska ha ryggen fri från den typen av attacker.
Fyra enkla punkter är vad vi behöver, fyra punkter som slår fast att vi ska ägna oss åt support, marknadsföring,
dokumentation och översättning - hur svårt kan det vara?
* Support på Ubuntu, i olika editioner och remixer och däri ingående program
* Marknadsföring av ovanstående program
* Dokumentation av dessa
* Översättning av dessa
Support ska vi absolut ha på ubuntu-se.org då det är starkast knutet till nya användare.
Marknadsföringen sköts väldigt bra av bl.a. ubuntu.se genom sin inbjudan till DH och andra aktiviteter.
Dokumentationen vet jag inte så mycket om, men den sköts förmodligen genom maillistan, IRC och diverse rapporteringsverktyg.
Översättningen är väl samma som dokumentationen.
Samtliga av de här instanserna tillhör LoCot Ubuntu Sverige även om bara en av aktiviternerna har ett starkt fäste på den officiella webbplasten.
Mitt förslag går mest ut på att återskapa en grundval som vi kan bygga vidare på efter möjligheter och behov, att starta alla ovanstående verksamheter här från scratch tror jag helt enkelt kommer att suga musten ur de få arbetssugna som finns kvar. Börja smått, lägg till när det går och samarbeta över kanaler och övriga webbplatser helt enkelt.
Översättningar är vi i världsklass på. Mest tack vare Daniel Nylander. Tror det bara är engelska som ligger före oss, och eftersom de flesta programmen skrivs på engelska är det ju inte så konstigt.
Dokumentation har vi i första hand i wikin. Det kunde vara mer aktivitet där, men en hel del händer. Senast Broder Tucks utmärkta handledning om partitionering.
Vad gäller marknadsföring är vi flera som bloggar, vi har en del informativ text i portalen, vi har medverkat som inbjudna talare på flera konferenser och skickat ut en hel del pressmeddelanden bl a.
Givetvis kan man kortare tider, i krislägen eller för särskilda kampanjer prioritera ner vissa uppgifter och prioritera upp andra, men i det långa loppet bör allt finnas med.
Givetvis kan vi också genomföra aktiviteter i samarbete med andra organisationer, men det frånhänder oss inte ansvaret.