..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
95monye skrev:men dom är ju för fildelning?
jag fick inte heller rösta, för liten
jaja, jag bara undrade
//95monye
Säger dem ja, det gör moderaterna också, dem gav oss FRA, IPRED, ACTA
Visst, nu ska jag inte dra igång en politiskt diskussion/debatt i den här tråden men anledningen att rösta pirat är ju främst för demokratin.
anledningen att inte rösta alls är att:
1. Alla personer i politiska partier beslutar efter vad som maximerar deras egna intressen alltid,det kan gälla makten som sådan eller mer vanligt egna ekonomiska intressen. Det är inget kontroversiellt i det ,finns fok som har fått Nobelpris för den upptäckten.
Detta gäller även pp mp, ju mer dom bedyrar sin oegenytta ju suspektare.
Som eu-politker lever du gott.
2. Dom större gamla partierna kommer att suga upp de uppstickande partiernas frågor, och kommer oskadliggöra opposition med det för att sen kompromissa bort den frågan.
Det är vad som hänt med feminsternas fråga och miljöpartiets
En utebliven röst ger intryck av att man inte bryr sig alls. Så om man vill protestera mot EU eller politikeretablissemanget så är det bättre att rösta blankt.
"Politicians are like a bunch of bananas. They are all yellow, they all hang together, and there is not a straight one among them."
nåväl blir det 50% som röstar är det mkt.för min del hoppas jag på så få som möjligt. Ännu bättre kommer det se ut i bla England.
Sen kan man kalla dom som inte röstar vad som helst.
Rasmus skrev:Forumklockan måste gå fel för det står att ditt inlägg skrevs 16.xx röstlokalerna stänger ju 21.00.
Utanför ämnet: Forumsklockan använder den tidzon som man själv ställt in i kontrollpanelen->inställningar, tyvärr ställs den inte om till sommartid automatiskt.
Ulsak skrev:Hoppas alla röstar på ett parti som har en helhetssyn på arbetsrätt, kollektivavtal, demokrati och välfärd och inte på nåt stolligt enfrågeparti..
jag vet inget "fullfrågeparti" som bryr sig om demokratin?
Vad jag vet så är det tveksamt att diskutera politik i det här forumet.
Idag är det väl OK eftersom det är valdag idag. Men hetsa upp inte er alltför mycket bara.
Jag har själv varit och röstat idag i EU-valet...
Vallokalerna stänger 21:00 , har det redan kommit några förhandsbesked om valet ?
Rune.K skrev:Vad jag vet så är det tveksamt att diskutera politik i det här forumet.
Idag är det väl OK eftersom det är valdag idag. Men hetsa upp inte er alltför mycket bara.
Jag har själv varit och röstat idag i EU-valet...
Vallokalerna stänger 21:00 , har det redan kommit några förhandsbesked om valet ?
Det är fritt fram att diskutera politik, bara det sköts snyggt så.