Nu lämnar jag.... [TRÃ…D LÃ…ST]

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
gholen
Hedersmedlem
Utgåva: 10.04 Lucid LTS
Kontakt:

Inlägg av gholen »

Det går att utrycka sig otroligt kraftigt, SAOL kan med fördel användas till det :D
Annars håller jag med No1Viking och perti0 till fullo.
Bild
Användarvisningsbild
Vanilj

Inlägg av Vanilj »

Min personliga åsikt är att de flesta nog inte vill se svordomar i ett forum oavsett om det finns regler emot dessa eller inte.

Jag tycker även att det finns en poäng att skilja på talspråk och skriftspråk. Ett forum på Internet är inte var och ens personliga SMS-diskussion där man kan behöva skriva kort och snärtigt. Man bör anpassa språket för att läsaren ska förstå vad man menar. Givetvis har alla olika förutsättningar vad gäller stavning och meningsbyggnad och man får ha överseende med sånt.

Ett enkelt, rakt språk utan onödigt svåra ord brukar gå hem hos de flesta. En person som jag själv tycker är bra är som flera sagt tidigare, Broder Tuck men även Martin O och plun.

Det kan finnas en poäng att försöka lära sig att skriva vårdat och begripligt även om det kan kännas som om man lägger band på sin personlighet och stil.

Av egen erfarenhet har jag lärt mig att man ska inte skriva när man är arg på någon eller något. Det blir sällan bra...:rolleyes:

(Ovanstående är alltså mina högst personliga åsikter och om någon tolkar det som pekpinnar så är det absolut inte meningen.)
Innan man är riktigt säker, är man gärna tvärsäker.
Ubuntu user # 9864
c.neese.se

Inlägg av c.neese.se »

pretentious moi? Problemet är ju att vissa moderatorer verkar vara kalvinistiskt skolade då man anser att ett visst exkrementrelat ord räknas som svordom.

Have a laugh!
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="c.neese.se"]pretentious moi? Problemet är ju att vissa moderatorer verkar vara kalvinistiskt skolade då man anser att ett visst exkrementrelat ord räknas som svordom.

Have a laugh![/quote]
Yup... jag slänger in handduken igen.

Städa ur * ur forumet, pekpinnar och *.

Urrk !

:(

Redigerat pga svordomar. No1Viking
Användarvisningsbild
Martin Olsson
Kontakt:

Inlägg av Martin Olsson »

Efter moget övervägande har jag nu fattat ett beslut.
Då jag har lyckats röra om i grytan ordentligt, vilket var min avsikt, känns det fel att kasta in handduken när så många stödjer min reaktion.
Trots att här fortfarande osar svavel väljer jag att inte lämna er utan fortsätta kämpa för ett mer frispråkigt (inom gränser) ubuntu-se.org.
Jag hoppas att Plun m.fl. inte sticker i väg med svansen mellan benen utan fortsätter kampen mot ett friare forum.

Den här tråkiga debatten har tagit mycket kraft i från mig. I stället för att ägna mig åt detta kunde jag hjälpt mer oerfarna ubuntister.
Vårt gemensamma intresse är Ubuntu. Det behövs ett Svenskt forum. Fungerar det inte på ubuntu-se.org, återstår att skapa ett nytt fristående forum utan denna diktatoriska hållning. Ubuntu betyder ju "medmänsklighet mot andra", vilket vissa moderatorer inte lever upp till.

Efter detta vet jag att jag är ett lovligt villebråd för blodtörstiga moderatorer men jag kommer inte att ge upp, utan fortsätta reagera mot för hårda modereringar som skrämmer bort folk från forumet.

Jag önskar alla (vänner och fiender) ett Gott Nytt Ã…r och låt oss få ett livaktigt och friare ubuntu-se.org
http://www.soptunna.se
** Ubuntu user #8998 **
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="plun"][quote="c.neese.se"]pretentious moi? Problemet är ju att vissa moderatorer verkar vara kalvinistiskt skolade då man anser att ett visst exkrementrelat ord räknas som svordom.

Have a laugh![/quote]
Yup... jag slänger in handduken igen.

Städa ur * ur forumet, pekpinnar och *.

Urrk !

Redigerat pga svordomar. No1Viking[/quote]
Moderatorer och övrig personal sköter sitt jobb som det är ålagd åt dem att skötas. Bl.a. om inlägget följer inte forumets regler måste det redigeras dvs. modereras. Svordomar och exkrementrelaterade ord ingår inte i '"god ton".
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="Martin O"]... Då jag har lyckats röra om i grytan ordentligt, vilket var min avsikt ...
Den här tråkiga debatten har tagit mycket kraft i från mig. I stället för att ägna mig åt detta kunde jag hjälpt mer oerfarna ubuntister.
Vårt gemensamma intresse är Ubuntu...[/quote]
Ja, du har tagit våra krafter när vi egentligen ville hjälpa oerfarna ubuntister.

[quote="Martin O"]...
Det behövs ett Svenskt forum. Fungerar det inte på ubuntu-se.org, återstår att skapa ett nytt fristående forum utan denna diktatoriska hållning. Ubuntu betyder ju "medmänsklighet mot andra", vilket vissa moderatorer inte lever upp till.

Efter detta vet jag att jag är ett lovligt villebråd för blodtörstiga moderatorer men jag kommer inte att ge upp, utan fortsätta reagera mot för hårda modereringar som skrämmer bort folk från forumet.

Jag önskar alla (vänner och fiender) ett Gott Nytt Ã…r och låt oss få ett livaktigt och friare ubuntu-se.org[/quote]
Om svordomar och andra onödiga uttryck är så viktiga för dig samt du tycker att det passar in i Ubuntus filosofi - Mänskligt mot andra, får du stå för det själv.

- Denna forum, precis som alla forum på internet har regler.
- Dessa forum har moderatorer vars uppgift är att se till att reglerna följs.
- Moderatorers uppgift är bl.a. att redigera och t.o.m radera inlägg eller hela trådar när så behövs.

I fortsättningen förväntar jag att få se saklig och korrekt text text från dig MartinO, och alla andra. Ditt inlägg ovan är inte i enlighet med "- Håll god ton och visa alltid andra respekt."
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="petri0"]Redigerat pga svordomar. No1Viking
Moderatorer och övrig personal sköter sitt jobb som det är ålagd åt dem att skötas. Bl.a. om inlägget följer inte forumets regler måste det redigeras dvs. modereras. Svordomar och exkrementrelaterade ord ingår inte i '"god ton".[/quote]
Ni är enbart patetiska i er strävan.

Mer åt "Stasi" hållet för att citera Martin O.

Det finns något som heter "fingertoppskänsla", brukar fungera bättre i alla sammanhang.

Städa ur pekpinnarna.... reglerna ska finnas på 1 ställe.

Over and Out....:cool:
Användarvisningsbild
Martin Olsson
Kontakt:

Inlägg av Martin Olsson »

[quote="petri0"][
I fortsättningen förväntar jag att få se saklig och korrekt text text från dig MartinO, och alla andra. Ditt inlägg ovan är inte i enlighet med "- Håll god ton och visa alltid andra respekt."[/quote]
Lever du verkligen själv upp till detta?
Du är i alla fall duktig att lägga ved på brasan.
http://www.soptunna.se
** Ubuntu user #8998 **
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="Martin O"]Du är i alla fall duktig att lägga ved på brasan.[/quote]
Njau... det verkar vara 3 stycken som driver denna "stasi" linje.

- "sebastean"... säger ingenting

- "No1", fyller forumet med pekpinnar

- petri0, fullföljer

"meget märkligt"....

Okänd

Inlägg av Okänd »

Reglerna finns på "ett ställe". Infogar dem för säkerhets skull här och länkar till dem http://ubuntu-se.org/forum/misc.php?action=rules
Detta gäller på hela Ubuntu Sverige
- Gör bara sådant mot andra som du skulle vilja att andra gjorde mot dig.
- Håll god ton och visa alltid andra respekt.
- Svordomar och/eller andra nedvärderande uttryck är inte tillåtna.
- Tänk först, skriv sedan.
- Respektera beslut tagna av personer med uppdrag.

Kopiering av upphovsrättskyddat material utan skaparens medgivande för eget bruk är tillåtet i Sverige men inte vidare distribuering, och diskussioner rörande den senare är därför inte tillåtna på Ubuntu Sverige.

Detta gäller på forumet
Innan du postar:
För att undvika att samma frågor och diskussioner upprepas ber vi dig att använda sökfunktionen. Din fråga kan redan finnas på forumet, ställd och besvarad.

När du skapar en ny tråd
- Låt ämnet tydligt visa vad en tråd du skapar innehåller.
- Skapa enbart trådar i avsett forum.
- Skapa inte flera trådar om precis samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar.

När du postat
- Moderatorernas uppgift är att se till att reglerna respekteras. De har rätten att editera poster samt kommentera det som direkt eller indirekt strider mot reglerna.

Användare
- Ett användarkonto per fysisk person gäller. Vill du byta namn på ditt användarkonto, kontakta en moderator.
- Använd en giltig epostadress som det går att nå dig på.

Allmänt
Administratörer och moderatorer har rätten att redigera, flytta eller radera inlägg, modifiera användares profiler och stänga av konton då de anser det vara lämpligt.

Allt du skriver licensieras automatiskt under licensen "Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5", som i korta drag innebär att andra kan använda dina texter, men att den som kopierar texten måste ge andra samma friheter (även innehållande ändringar), samt berätta att det var du som ursprungligen skapade texten. Licensen finns att läsa här
Följ dem, hjälp din närmaste och sluta provocera. Eller är svordomar så viktiga för dig? Moderatorer och övrig personal gör sitt jobb.
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="petri0"]Följ dem, hjälp din närmaste och sluta provocera. Eller är svordomar så viktiga för dig? Moderatorer och övrig personal gör sitt jobb.[/quote]
Ni måste ha missuppfattat vad allt handlar om...

Moderatorerna håller sig i bakgrunden med sina "pekpinnar" med "fingertoppskänsla"

Är det nåt slags R Stallman forum ? Värsta fundamentalismen ?

:)
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

Jag ger upp . . . . :mad:

Förstår snart inte vart jag skall vända mig . . .
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="plun"]...
Moderatorerna håller sig i bakgrunden med sina "pekpinnar" med "fingertoppskänsla"

...[/quote]
Tidigare krävdes det att moderatorerna ska hålla sig i bakgrunden och nu klagas det att moderatorer håller sig i bakgrunden. :lol:
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="Broder Tuck"]Jag ger upp . . . . :mad:

Förstår snart inte vart jag skall vända mig . . .[/quote]
Snegla nedåt är ju uteslutet.....och blicka vädjande uppåt lär inte lösa något heller.....så kasta ett öga i barskåpet och se om det inte finns nån form av lindring där!! :lol:
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

Jag ger upp nu ....
Jag vet snart inte vart jag skall vända mig. . . . . . .
Nog hade jag hoppats på en annorlunda utveckling
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
gholen
Hedersmedlem
Utgåva: 10.04 Lucid LTS
Kontakt:

Inlägg av gholen »

Jag håller med.
Jag håller med Broder Tuck, vi gör vad vi kan, och vi gör det vi kan göra utan att få för mycket elak kritik.
Reglerna har blivit omvärderade, vi har haft häftiga disskutioner på grund av detta. På grund av att jag som moderator földe reglerna, då jag tog bort en länklista för DC++ hubbar.

Jag gör så gott jag kan, det gör alla andra här med, men tydligt är ju att får man inte svära, så är det fel på forumet, inte på ens förmåga att utrycka sig i skrift. Visst kan det kännas skönt att få svära av sig i bland, men det finns bättre ställen för det, men så blir man behandlad utefter det sättet också.
Jag kan tala om att det finns gånger då man bara vill ryta till mot användare, som uppenbarligen inte fattar, men det gäller inte detta forum. (dom flesta här använder sina små grå)
Svordomsgrejen är en sak som kommer efterhand, och jag märker av att jag svär mindre i tal och skrift nu.
Är det så svårt att förstå, att forumet är till för allt i från äldre herrar och damer, till ungre killar och tjejer, som inte ska behöva lära sig sånt. Visserligen lär dom sig dådant på andra ställen, men att vi kan föregå med ett gott exempel är ju inte helt fel, eller hur?
Orken börjar ta slut.

Vad vill ni ha av oss?
Bild
Okänd

Inlägg av Okänd »

Jag låser denna tråd.

Trådstartaren har erkänt att han har startat tråden bara för att "röra om" i inlägg nr 47.

Diskussion om regler finns i tråden http://ubuntu-se.org/forum/viewtopic.php?id=4101

Diskussionsnivån ska vara högre än i denna tråd, smutskastning kommer inte att tolereras i enlighet med dagens regler. Läs de nuvarande reglerna först innan ni postar.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Tråden hör hemma i forumet Ubuntu Sverige - flyttar
Låst

Återgå till "Ubuntu Sverige"