Motion om LoCots ledning

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Re: Motion om LoCots ledning

Inlägg av Hund »

Detta är ett forum och det är det jag vill få ordning på. Övriga saker tycks fungera. För att ett forum ska fungera krävs admins och moddar, inget annat.

Vi behöver ingen egen regering som skapar ändlösa debatter med griniga användare. Vi är här för att ge support till dom som använder Ubuntu och att sprida Ubuntu, inget annat. Om detta inte är meningen med forumet längre lämnar jag det omgående.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Xcore

Inlägg av Xcore »

Hund skrev:Detta är ett forum och det är det jag vill få ordning på. Övriga saker tycks fungera. För att ett forum ska fungera krävs admins och moddar, inget annat.

Vi behöver ingen egen regering som skapar ändlösa debatter med griniga användare. Vi är här för att ge support till dom som använder Ubuntu och att sprida Ubuntu, inget annat. Om detta inte är meningen med forumet längre lämnar jag det omgående.
Jag förstår att du tröttnar Hund, har sällan sett en admin som haft så lite att säga till i ett forum som du. Du har dessutom inte haft mycket hjälp av de andra heller.

Du vill inte se inlägg i den här stilen?

Jag vill härmed inlämna en preposition angående X för vidare bearbetning i betastadiet v 0.73b2 som sedan skall bli till en motion för inlämning till de olika suppleanterna för respektive parters sida. Som en första propedeutisk pietet vill jag utan någon komplementär framföra min veritabla mångfasetterade åsikt om detta. Nu är saken sisåhär att, inte för att jag vill fringera eller agera impertinent på något sätt...men, för att berörda medlemmar vedertaget producerat en kvot av byråkrati på berörd tråd, med kverulans, irrelevant kontrapunktering och missvisande paradoxal inkompetens, så kan en tråd en få en viss intoxikation av dessa spam-politiska inlägg. Då berörd part delges en skriftlig tillsägelse så upplever undertecknad ett sorts kakistokrativälde med diverse parter som upplevs som högst störande. Genom att mefitisera rent virtuellt i forumet i form av undertryckta hämdaggressioner som riktas mot nämd kritikgivare så är situationen som sådan ohållbar. Som xenofilist kan jag tänka mig vissa förändringar i forumet angående personers trutator fasoner. När en medlem uppför sig som en trångsynt troglodyt, en vulgär sutenör, och som dessutom har solipsism som riktmärke utan hänsyn till anförande person (dvs jag), och som dessutom hänger sig åt skurrilitet, skolastik och saponifikation, så rimmar detta illa med den image som U-se.org försöker att hålla.

Är vi överens om detta eller måste vi ventilera detta ytterligare i 20 trådar?

Inte jag heller Hund. ;)
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Tack. Kul att du förstår min poäng och att du har humor. :) Det verkar råda brist på den här idag.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Xcore

Inlägg av Xcore »

Hund skrev:Tack. Kul att du förstår min poäng och att du har humor. :) Det verkar råda brist på den här idag.
Kan tyvärr bara hålla med dig Hund. Du har gjort ett bra jobb här fast du varit väldigt begränsad.
Användarvisningsbild
janne-5011
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av janne-5011 »

Hatten
"Spam-politik"

;D
Debian är den klippa varpå 5011 vilar
Xcore

Inlägg av Xcore »

Tur att jag inte gick i holmgång med Urban och dkjmmo :P

;D
Användarvisningsbild
janne-5011

Inlägg av janne-5011 »

Hatten skrev:Tur att jag inte gick i holmgång med Urban och dkjmmo :P

;D
japp men du har ju redan avgått en gång om jag inte minns fel så du räknas inte . zombiestatus :s
men du är inte den enda som kört dramaqueen-grejen.
andra inslag är ngn som blev bannad ett tag men sen inte vart det, led stort då och kände sig utpekad(sic) ,men gjorde comeback, men blev sårad igen och drog sig tillbax sin motion :)
ett kvällstidsfyllo-troll finns , och en annan som ALLTID säger "det går inte" till allt.

Edit: glömde inslaget om motsvarigheten till falsk doktorhatt-skandal:att ngn har tillskansat sig titeln som ledare utan täckning

nån skrev att det handlar om övertro på att fixa problemen mha "internetrunket" och det ligger nog en del i det :P
Senast redigerad av 1 janne-5011, redigerad totalt 19 gånger.
Xcore

Inlägg av Xcore »

janne-5011 skrev:
Hatten skrev:Tur att jag inte gick i holmgång med Urban och dkjmmo :P

;D
japp men du har ju redan avgått en gång om jag inte minns fel så du räknas inte . zombiestatus :s
men du är inte den enda som kört dramaqueen-grejen.
andra inslag är ngn som blev bannad ett tag men sen inte vart det, led stort då och kände sig utpekad(sic) ,men gjorde comeback, men blev sårad igen och drog sig tillbax sin motion :)
ett kvällstidsfyllo-troll finns , och en annan som ALLTID säger "det går inte" till allt.

nån skrev att det handlar om "internetrunket" och det ligger nog en del i det :P
Har läst lite på forumet senaste tiden och tänkte, bäst att man går in innan forumet är helt kört. Har sällan sett sådan kaos som nu. Nåt måste göras för att rädda det här stället. Det vore bra synd om Ubuntu-se.org gick ned för gott, något som flera andra forum råkat ut för när de haft liknande problem.

Så låt oss hoppas på det bästa. :)

Hmmm, jag tror att jag kanske har en ide som skulle kunna fungera. ;)

Skall tänka lite till först.
Användarvisningsbild
janne-5011

Inlägg av janne-5011 »

japp forumet och det som tillhör det är viktigt ,mkt bättre att ha ett svenskspråkigt än det på eng.
blir wikin mer fylld blir det kanonbra :)
ubuntu-leif
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av ubuntu-leif »

Tycker jag är ett bra avslut för denna "debatt".
bowmore:s slutkläm om vad "ubuntu" handlar om, säger det mesta.
Lämna nu detta bakom oss, och fortsätt framåt, i god Ubuntu-anda.
/Leif 8)
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

farmfield skrev:1. Vad anser du dig ha för mandat och vilket ansvar anser du åligger dig?

2. Har du rätt att ta beslut?

3. Om du inte har det, hur kan du då ha ansvar?

4. Vilket skulle detta ansvar vara?

5. Och är du, som du skriver i wiki.ubuntu.com och i din presentation på Kalmar Högskola, TeamLeader för det svenska officiella ubuntu-LoCo't, alltså ubuntu-se.org?
Fortfarande inget svar på dessa frågor. En tidigare medlem här lärde mig ett 'trick' i att länka till wikipedia och jag får intrycket att detta - 'osynliggörande' - är vad som pågår... Eller?
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Varför vägrar du svara på mina frågor Urban? ???

Och var finns det en beskrivning av vad en kontaktperson är och vilket ansvar denna har?
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

farmfield skrev:Varför vägrar du svara på mina frågor Urban? ???

Och var finns det en beskrivning av vad en kontaktperson är och vilket ansvar denna har?
Jag har fortfarande inte fått svar på mina frågor i denna tråd. Och detta är personen som kallar sig ledare... ::)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"