Motion angående: Att förtroenderådet inte skall avskaffas.
Länk till tråden:
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=90&t=39736
Förtroenderådet skall inte avskaffas, att låta en enskild händelse få stora följder i organisationen är förödande. Förtroenderådet skall förändras och utveckla och finslipa sitt arbete för att utföra sina tänkta uppgifter för Ubuntu Sverige.
Jag vill och rekommendera ledande aktörer att följa mina råd nedan.
Förtroenderådet skall bara bestå av tre fasta medlemmar. Sen skall tre ytterligare medlemmar vid varje tillfälle som förtroenderådet skall avgöra ärende tas ut slumpvis från forumet ( frivilligt ) som en typ icke sakkunnig jury. Sammanlagt sex personer. Juryn/lekmännen har tystnadsplikt och får aktuella ärenden en vecka innan förtroenderådet sammanträder för att läsa in sig. Övriga fasta medlemmar i förtroenderådet får under inga omständigheter försöka påverka eller kontakta den frivilliga delen av förtroenderådet. Om en ordinarie förtroenderådsmedlem ändå bryter mot ovanstående punkt innebär detta omedelbar avgång och bestraffning.
Den frivilliga delen av förtroenderådet är rörlig och föränderlig. Det är alltså aldrig samma medlemmar som sitter som lekman/jury i förtroenderådet.
Den frivilliga lekmännen/jury har vid varje enskilda sammanträde lika stor makt som ordinarie medlemmar i förtroenderådet.
De fasta medlemmarna i förtroenderådet skall väljas in med redan fastlagda valperioder.
Jag yrkar därför
Att: Förtroenderådet skall förändras och utveckla och finslipa sitt arbete för att utföra sina tänkta uppgifter för Ubuntu Sverige.
Att: Den frivilliga delen av förtroenderådet är rörlig och föränderlig. Det är alltså aldrig samma medlemmar som sitter som lekman/jury i förtroenderådet.
Att: De fasta medlemmarna i förtroenderådet skall väljas in med redan fastlagda valperioder.
Pink Panther
2009-05-11
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah