Önskemål:
En alternativ browser till Firefox, som har synkade bokmärken. Backup av Bokmärken
Jag uppfattande som om vi "nästan" var framme. Men så var det inte alltså

Aha, då är jag med. Men om du inte skall synka bokmärkena mellan browsrar, utan bara backa upp dina bokärken så är det ju inga problem. Då är det ju bara att göra ett cron-kommando av tar-kommandot.Hans Linde skrev:Då har vi sprungit om varandra. Jag är inte så tydlig tyvärr.
Önskemål:
En alternativ browser till Firefox, som har synkade bokmärken. Backup av Bokmärken
Jag uppfattande som om vi "nästan" var framme. Men så var det inte alltså
http://sqlite.org/faq.html#q5Multiple processes can have the same database open at the same time. Multiple processes can be doing a SELECT at the same time. But only one process can be making changes to the database at any moment in time, however.
Och med "browsers" och "webbläsare" så menar du inte bara olika instanser av samma program utan olika webbläsarprogram (som Kaz, Epiph, FF etc)? I så fall så finns det inte något sådant program eller funktion, vad jag vet, efter att våra försök misslyckdes. Ant. lagras Kaz bokmärken annorlunda i databasen jämfört med FF och då funkar det inte.Hans Linde skrev:Det är bara jag som är använde. Så det är bara en användare.
Här är mitt första inlägg och önskan. Jag trodde det var tydligt. Men.....
Jag tror att jag läste en tråd för en tid sedan om hur Bokmärken till (tex) Firefox återanvändes till flera Browsers.
Om jag missuppfattade det ....... är det svårt att skapa en funktion(progrm heter det nog) där jag kan skriva in min bokmärken, som sedan använda i alla webbläsare.
Det här skulle ha betydelse också vid backup.
Men det behöver ju också fungera så att det automatisk uppdateras om nya bokmärken kommer från en browserer.
Tanken är inte helt klar här men, jag kan ju inte vara det första som sökt funktionen.