Dåligt med att få hjälp

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Dåligt med att få hjälp

Inlägg av CryingFreeman »

djkmmo skrev:Det är till att ha gått en snabbkurs i svenska ser jag...
;D
Användarvisningsbild
CryingFreeman

Pink Panther skrev:Detta forum är inte demokratiskt.

Det tillhör kommunister och andra extremister. Men klara inflytande av en marxism synsätt på demokrati. De här har inget med demokrati och Ubuntu och GNU/Linux som distribution att göra. De tar bort inlägg som inte passar deras ståndpunkt. En farlig utveckling för Ubuntu i Sverige. De använder bara de demokratiska verktyget när de passar deras egen ståndpunkt. De är bara intresserad av att själva behålla sin egen makt och makt över övriga medlemmars åsikter.
Nu när du kan uttrycka dig fläckfritt på svenska kanske du kan utveckla din syn på hur det borde vara?
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

[quote="Pink Panther"]. Men klara inflytande av en marxism... [/qoute]
Om det ändå vare så...du börja låta som Steve Ballmer.
Det finns tydliga regler i det här forumet om trollning och otrevligt beteende, ändå tolereras väldigt mycket. Mycket tillåtande och demokratiskt om man frågar mig.
Har du några belägg för dina påståenden?
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Pink Panther »

Nu var min svenska inte fläckfri. Den var dålig. Men jag kan skriva fläckfri svenska om så önskas. Jag tycker att ni har varit extremt orättvisa mot ( pun). I dag har han kommit med ovanligt mycket text som varit läsbar, med bra innehåll. Sen avbryter ni dialogerna mellan medlemmarna lite för hårt nu. Det var nödvändigt med skärpning av moderringen, men de har gått överdrift nu. Jag har läst ett par trådar som mycket väl inte behövt sluta i katastrof. Jag tillsammans med Pun vill ha en mer human och vänlig inställning på forumet. Ni har ett antal medlemmar som kan få små utbrott och var/är nedlåtande mot medlemmar som inte skriver perfekt svenska. Ubuntu är för alla! Ni bör alltid ha de åtanke. Ni är inte en utvald elit med mer kunskap. Ni är människor. Vanliga Svensson får skrämsel hicka när de besöker Ubuntu Sverige. Ni har hamnat mycket snett. Ni kan skryta med si och så många medlemmar. Det är bra för Ubuntu. Men faktum är att många icke akademiker är liv rädda för posta inlägg eller åsikter på ert svenska forum. Det blir i nio av tio fall rättade eller förolämpade på ett eller annat vis av eliten. Ja! De är bra ni når ut till svenska universiteten, men inte folket. Ubuntu och Canonical Ltd centralt strävar efter nå arbetaren på verkstadsgolvet eller undersköterskan på äldreboendet. Jag kan bara konstatera att ni inte ligger i fas med våra ambitioner.

Ni är så djävla dåliga så jag får utslag.

Pink Panther
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Pink Panther skrev:Nu var min svenska inte fläckfri. Den var dålig. Men jag kan skriva fläckfri svenska om så önskas. Jag tycker att ni har varit extremt orättvisa mot ( pun). I dag har han kommit med ovanligt mycket text som varit läsbar, med bra innehåll. Sen avbryter ni dialogerna mellan medlemmarna lite för hårt nu. Det var nödvändigt med skärpning av moderringen, men de har gått överdrift nu. Jag har läst ett par trådar som mycket väl inte behövt sluta i katastrof. Jag tillsammans med Pun vill ha en mer human och vänlig inställning på forumet. Ni har ett antal medlemmar som kan få små utbrott och var/är nedlåtande mot medlemmar som inte skriver perfekt svenska. Ubuntu är för alla! Ni bör alltid ha de åtanke. Ni är inte en utvald elit med mer kunskap. Ni är människor. Vanliga Svensson får skrämsel hicka när de besöker Ubuntu Sverige. Ni har hamnat mycket snett. Ni kan skryta med si och så många medlemmar. Det är bra för Ubuntu. Men faktum är att många icke akademiker är liv rädda för posta inlägg eller åsikter på ert svenska forum. Det blir i nio av tio fall rättade eller förolämpade på ett eller annat vis av eliten. Ja! De är bra ni når ut till svenska universiteten, men inte folket. Ubuntu och Canonical Ltd centralt strävar efter nå arbetaren på verkstadsgolvet eller undersköterskan på äldreboendet. Jag kan bara konstatera att ni inte ligger i fas med våra ambitioner.

Pink Panther
Kan du ge ett exempel på när någon här kritiserats för sin dåliga svenska? Det kan ju hända att man
måste fråga om ibland ifall man inte riktigt förstår vad som menas och så, men det tycker jag är en
annan sak.

Se'n tror jag du kan ha en poäng ändå såtillvida att den som inte är van vid forum -- och det är i de
flesta fall inget man lär sig på universitet -- så kan man få skrämselhicka av vilket forum som helst.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
No1Viking

Inlägg av No1Viking »

Pink Panther

Det är bevisat att de inte ens svarar nybörjarna på deras frågor i inläggen. Det är också bevisat att kontaktförsök gjorts med faddrar, som inte svarar på tilltal! Jag har också sett nedlåtande svar till nya medlemmar likväl som uttryck i den här tråden om att söka på google, både internt och externt och skriva bättre ämnen på sina postinlägg i detta forum. Allt annat än ett trevligt bemötande.

Mot bakgrund av detta kan jag endast konstatera att det finns människor, här inne, som tror att de är någon slags elit, där de får agera nedlåtande och elakt med vanliga trevliga människor. Jag får på käften då jag försöker påverka saker till det bättre, sedan glöms allt bort. Jag har varit med i otaliga diskussioner som sedan runnit ut i sanden för at man är ointresserad av verksamheten.

Det saknas en grundläggande vi-känsla här, där vi gör saker tillsammans, där vi lyckas göra bra saker förutom att babbla om det, där vi skapar och förvaltar saker vi kan vara stolta över.
Allt det saknas här för det finns ingen ledare som fungerar som sammanhållande länk mellan människor och grupperingar, som kan skapa denna vi-känsla som är så grymt viktig.

Ubuntu Sverige är inte värd namnet LoCo längre, med tanke på hur dåligt den vanliga verksamheten sköts. Om Jono Bacon fick reda på hur det fungerar här skulle han snarast ta er i örat.

//FH
Välkommen till Ubuntu.se, Sveriges trevligaste linuxcommunity!
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Jag får på käften då jag försöker påverka saker till det bättre, sedan glöms allt bort.
Sammanfatta i 10 punkter hur du tycker det ska vara då.
Användarvisningsbild
CryingFreeman

Pink Panther skrev: Ubuntu och Canonical Ltd centralt strävar efter nå arbetaren på verkstadsgolvet eller undersköterskan på äldreboendet. Jag kan bara konstatera att ni inte ligger i fas med våra ambitioner.

Såhär är det: Vill man nå arbetaren på verkstadsgolvet och undersköterskan på äldreboendet
är forumprogramvara på en webbplats någonstans på internet helt fel sätt att göra det. Om du
och pun vill ha en mer human och vänlig inställning på forumet är det dags att börja agera för
det och inte kasta skit överallt, kräva avgång av minst sagt diffusa skäl och såga alla och
envar på forumet som sitter här och ger av sin egen privata tid till människor som alls inte
kan kräva någon support. Ubuntu-se är sanktionerat av Canonical och Ubuntu, men det är
knappast så att vi har någon sorts kommersiellt ansvar att alla som är här ska fylla någon
kvot.

Det finns riktlinjer att följa och dessa heter Code of Conduct och Leadership Code of
Conduct och dessa innefattar att vara trevlig, hjälpsam och lite annat smått och gott.

Jag förstår att du bara vill vara hjälpsam och trevlig när du skriver "Ni är så djävla
dåliga så jag får utslag.
" men ett sånt budskap går inte heller hem hos de allra flesta
som det är riktat mot.

Som sagt så jobbas det både med fadderverksamheten och forumstrukturen för att vistelsen
här ska bli så bra som möjligt. Det finns fortfarande brister och fel i organisationen av
forumet och du är välkommen att hjälpa till att styra upp dessa, istället för att komma
från ett utifrånperspektiv och kritisera.

Att pun har bemötts på ett orättvist sätt är din åsikt och den får du givetvis stå för om du
tycker så. Personligen tycker jag att kritiker som inte har något konkret att komma med
och dessutom inte håller sig till CoC hanteras alldeles för milt.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

CryingFreeman skrev:
Pink Panther skrev: Ubuntu och Canonical Ltd centralt strävar efter nå arbetaren på verkstadsgolvet eller undersköterskan på äldreboendet. Jag kan bara konstatera att ni inte ligger i fas med våra ambitioner.

Såhär är det: Vill man nå arbetaren på verkstadsgolvet och undersköterskan på äldreboendet
är forumprogramvara på en webbplats någonstans på internet helt fel sätt att göra det. Om du
och pun vill ha en mer human och vänlig inställning på forumet är det dags att börja agera för
det och inte kasta skit överallt, kräva avgång av minst sagt diffusa skäl och såga alla och
envar på forumet som sitter här och ger av sin egen privata tid till människor som alls inte
kan kräva någon support. Ubuntu-se är sanktionerat av Canonical och Ubuntu, men det är
knappast så att vi har någon sorts kommersiellt ansvar att alla som är här ska fylla någon
kvot.

Det finns riktlinjer att följa och dessa heter Code of Conduct och Leadership Code of
Conduct och dessa innefattar att vara trevlig, hjälpsam och lite annat smått och gott.

Jag förstår att du bara vill vara hjälpsam och trevlig när du skriver "Ni är så djävla
som det är riktat mot.

Som sagt så jobbas det både med fadderverksamheten och forumstrukturen för att vistelsen
här ska bli så bra som möjligt. Det finns fortfarande brister och fel i organisationen av
forumet och du är välkommen att hjälpa till att styra upp dessa, istället för att komma

Att pun har bemötts på ett orättvist sätt är din åsikt och den får du givetvis stå för om du
tycker så. Personligen tycker jag att kritiker som inte har något konkret att komma med
Mycket bra sammanfattning. :)
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

FreakHead skrev:Pink Panther

Det är bevisat att de inte ens svarar nybörjarna på deras frågor i inläggen. Det är också bevisat att kontaktförsök gjorts med faddrar, som inte svarar på tilltal! Jag har också sett nedlåtande svar till nya medlemmar likväl som uttryck i den här tråden om att söka på google, både internt och externt och skriva bättre ämnen på sina postinlägg i detta forum. Allt annat än ett trevligt bemötande.
Det där är inte sant. Jag vet att det kommer snabba svar på framförallt nybörjarfrågor. Det är många faddrar som lagt av, och man har börjat nysta i frågan. Att man ska försöka hitta svaren själv är det bästa sättet att lära sig, en sådan uppmaning är inte av otrevlighet utan tvärtom faktiskt omtanke. Men jag har den största respekt för de som har lite svårt att hitta på nätet. Men det är så man börjar.
Mot bakgrund av detta kan jag endast konstatera att det finns människor, här inne, som tror att de är någon slags elit, där de får agera nedlåtande och elakt med vanliga trevliga människor. Jag får på käften då jag försöker påverka saker till det bättre, sedan glöms allt bort. Jag har varit med i otaliga diskussioner som sedan runnit ut i sanden för at man är ointresserad av verksamheten.
Enligt min uppfattning så är det allra flesta på nybörjartrådarna och där supporten finns rätt ödmjuka men slösar inga omskrivningar på att beskriva en lösning. Jag har jättesvårt att hitta nån elitism och/eller otrevlighet själv. Kan du ge nåt exempel, så går vi till botten med det...
Det saknas en grundläggande vi-känsla här, där vi gör saker tillsammans, där vi lyckas göra bra saker förutom att babbla om det, där vi skapar och förvaltar saker vi kan vara stolta över.
Allt det saknas här för det finns ingen ledare som fungerar som sammanhållande länk mellan människor och grupperingar, som kan skapa denna vi-känsla som är så grymt viktig.
Jag tycker själv, frånsett vissa personers attityd, att vi har grym vi-känsla och att Urban och Vulfgar sköter ledarskapet på ett bra och ödmjukt sätt utan att peka med hela handen.
Ubuntu Sverige är inte värd namnet LoCo längre, med tanke på hur dåligt den vanliga verksamheten sköts. Om Jono Bacon fick reda på hur det fungerar här skulle han snarast ta er i örat. //FH
Ubuntu Sverige är en livskraftig gemenskap med en bra daglig verksamhet som förbättras i den takt som behövs. Jono Bacon är hjärtlig välkommen att ta del av denna.

Mina fem kopek
No1Viking

Inlägg av No1Viking »

Harlekin33 skrev:
Jag får på käften då jag försöker påverka saker till det bättre, sedan glöms allt bort.
Sammanfatta i 10 punkter hur du tycker det ska vara då.
Låt mig göra det enkelt för dig. Läs mina tidigare inlägg i detta forum, så fǻr du allt med största möjliga exakthet! En sammanfattning kan bli allt för snäv.

//FH
No1Viking

Inlägg av No1Viking »

Ulsak

Jag orkar inte svara på din megapostning. Läs bara första inlägget och de som kommer efter i denna tråd så får du bevis så att det räcker.

//FH
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Dessvärre tror jag att det delvis beror på att Kubuntu är såpass lita använt numera, KDE ligger ju mitt imellan det gamla 3.x och nya 4.x och jag har förstått det som att många pga detta gått över till Gnome...

Samtidigt har forumet präglats av mer internt tjafs än att hålla koll på supporten vilket dessutom är beklagligt... :-[
No1Viking

Inlägg av No1Viking »

farmfield skrev:Samtidigt har forumet präglats av mer internt tjafs än att hålla koll på supporten vilket dessutom är beklagligt... :-[
Alldeles rätt, enligt mitt sätt att se det.

//FH
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

farmfield skrev:Dessvärre tror jag att det delvis beror på att Kubuntu är såpass lita använt numera, KDE ligger ju mitt imellan det gamla 3.x och nya 4.x och jag har förstått det som att många pga detta gått över till Gnome...

Samtidigt har forumet präglats av mer internt tjafs än att hålla koll på supporten vilket dessutom är beklagligt... :-[
;) Det finns de som har simultankapacitet att såväl bemöta orimliga påstående som att svara på supportfrågor.
Användarvisningsbild
CryingFreeman

FreakHead skrev:
farmfield skrev:Samtidigt har forumet präglats av mer internt tjafs än att hålla koll på supporten vilket dessutom är beklagligt... :-[
Alldeles rätt, enligt mitt sätt att se det.

//FH
Är det alldeles rätt att forumet ska präglas av mer internt tjafs än support, eller är det alldeles rätt att det är beklagligt? :)

(Ja, man vet ju aldrig..)
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Pink Panther »

CryingFreeman skrev:

kvot.

som det är riktat mot.

______________________________________________________________________________________

Jag tycker att ni har en utmärkt verksamhet i de svenska forumet. Jag kritiserar för att jag anser att ni har kunskap och förmåga att vara en av de bästa Ubuntu forum vi har i världen. Jag pekar punkter som ni kan tänka på och förbättra. Jag vet också att du Crying Freeman är en viktig resurs för Ubuntu i Sverige. Du bör bara försöka vara lite ödmjuk med dina kommentarer angående svenska språket. Är du på dåligt humör, besök gymet eller kör scouter som bara fan. Jag har för mig att du är från Norrland :-) Sen angående Pun. Han är som han är. Man har alltid en Pun på sin arbetsplats. Det som inte är viktigt låter man rinna ut genom andra örat. Inget att hetsa upp sig för. För han är unik på sätt viss. Han gör detta för att provocera. Men hans kärlek till Ubuntu är äkta. :-)

Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

Kylling älskar dig alltid. ?
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
rancor
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av rancor »

Pink Panther skrev:Detta forum är inte demokratiskt.

Det tillhör kommunister och andra extremister. Men klara inflytande av en marxism synsätt på demokrati. De här har inget med demokrati och Ubuntu och GNU/Linux som distribution att göra. De tar bort inlägg som inte passar deras ståndpunkt. En farlig utveckling för Ubuntu i Sverige. De använder bara de demokratiska verktyget när de passar deras egen ståndpunkt. De är bara intresserad av att själva behålla sin egen makt och makt över övriga medlemmars åsikter.
Micke?!
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

FreakHead skrev:Helvete!

Vilka svar ger ni till denna person, som inte fått hjälp? Sök på google, var tydligare med ämnet, mig har du inte kontaktat etc. Gör något åt problemet i stället för att skylla ifrån er!!!

Återigen, det behövs ledare, folk som kan se helheten i verksamheten, analysera den och se till att saker händer. Demokrati utan att det finns en sån person, som har ett personligt ansvar, fungerar inte. Denna tråd är ett bevis på det och jag tycker det finns massor av skamliga svar här inne, speciellt om man anser att man är en supportorganisation för Ubuntu.

Fattar ni, ni håller på att köra Ubuntu Sverige i diket och jag är så grymt ledsen över att behöva se det hända.

Jag har, tidigare, skrivit om obesvarade inlägg och om faddersystemet som inte fungerar och det har jag skrivit om länge. Varför händer det ingenting? Vem är ansvarig för att Ubuntu Sveriges kärnverksamhet fungerar sämre än sämst?
Precis rätt svar, ingen, för det finns ingen ledare som kan se till att saker och ting fungerar, som har den typen av ansvar, överblick och analyskunskap. Eller är det kanske som jag länge trott, att folk skiter i Ubuntu Sverige så länge som man får praktisera total demokrati?

//FH
Jag håller inte med om att alla problem skulle lösa sig om vi hade en ledare, men håller med om att rådet att googla efter hjälp låter fullkomligt vansinnigt - eller kanske är ett tecken på hur djävla illa ute detta forum är...

Hur svårt skall det vara att få ordning på våra prioriteter? :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"