Vilket programmeringsspråk ska man satsa på?

Här diskuteras programmering och utveckling
Fosco

Inlägg av Fosco »

nivanson skrev:
If you think C++ is not overly complicated, just what is a protected abstract virtual base pure virtual private destructor, and when was the last time you needed one? —Tom Cargil, C++ Journal (via KDE)

Kod: Markera allt

class y : virtual protected x
{

private:
	~y() = 0;

};

class z : protected y { };
Inte så komplicerat som det låter...

Och ja, jag googlade fram det men hade man någon gång behövt använda det så hade man kunnat skriva koden, bara namnet som är konsitgt.
fors
Kontakt:

Inlägg av fors »

Jag föreslår att du kollar på Java. Det används först och främst bland många högskolor i dag för att lära ut objektorienterad programmering (kanske inte något direkt argument, men ändå). Om du lär dig Java slipper du fokusera på minneshanteringen och saker däromkring. Java har även utmärkt dokumentation och stort paket av standardklasser.
gurkZor
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Kontakt:

Inlägg av gurkZor »

[quote="fors"]Jag föreslår att du kollar på Java. Det används först och främst bland många högskolor i dag för att lära ut objektorienterad programmering (kanske inte något direkt argument, men ändå). Om du lär dig Java slipper du fokusera på minneshanteringen och saker däromkring. Java har även utmärkt dokumentation och stort paket av standardklasser.[/quote]
Nu har skolan börjat igen, och jag fick reda på att vi kommer läsa Java snart.

Jag provade även att leka med Swing och såg att det var väldigt snyggt.. Så mitt slutliga val för "mindre" applikationer kommer nog bli Java.

Men spel (openGL, kanske även SDL spel) kommer jag nog gör i C/C++.
Skriv svar

Återgå till "Programmering och webbdesign"