A small step for man but a giant leap for mankind!

Jag fick det innan jag grejsade in Nexus i Firefox som i tidigare inlägg.KiviE skrev:Är det bara jag som fårpå handelsbanken?Kod: Markera allt
Secure Connection Failed.
Ok, det kan inte jag göra... får Unable to add module.SLP skrev:Jag fick det innan jag grejsade in Nexus i Firefox som i tidigare inlägg.KiviE skrev:Är det bara jag som fårpå handelsbanken?Kod: Markera allt
KiviE skrev:Ok, det kan inte jag göra... får Unable to add module.SLP skrev:Jag fick det innan jag grejsade in Nexus i Firefox som i tidigare inlägg.KiviE skrev:Är det bara jag som fårpå handelsbanken?Kod: Markera allt
Edit: libP11.so måste kompileras för 64bitar för att jag ska kunna lägga till den :/
Testat det med. Du kan ju själv testa att logga in på handelsbanken så ska du se...ipx skrev:KiviE skrev:Ok, det kan inte jag göra... får Unable to add module.SLP skrev:Jag fick det innan jag grejsade in Nexus i Firefox som i tidigare inlägg.KiviE skrev:Är det bara jag som fårpå handelsbanken?Kod: Markera allt
Edit: libP11.so måste kompileras för 64bitar för att jag ska kunna lägga till den :/
Om du läser lite tidigare i tråden så ser du att vi andra 64-bit användare fick använda nspluginwrapper för att ladda filen.
Kan du lägga in hur man ska göra för att få handelsbanken att fungera i 32bitar? http://ubuntu-se.org/wiki/NexusPersonalSLP skrev:Är inloggad hos Handelsbanken med 32-bitars 8.10 nu! Wohoo!
Först måste man importera sitt eleg (i .p12-format) via adminmodulen:
Sedan måste man se till att säkerhetsmodulen finns installerad i Firefox innan man kan logga in (java måste förstås också vara med). I Preferences -> Advanced -> Encryption -> Security Devices klickar man på "New PKCS#11 Module" i listan. Sedan väljer man "Load" längst till höger och anger "/usr/local/lib/personal/libP11.so" i den lediga rutan.Kod: Markera allt
slp@Ratbag:~$ persadm import
Efter det så kan jag nu ÄNTLIGEN handelsbanka som folk istället för att köra WINE-vägen.
Någon skrev ett inlägg om det i en tråd för ett bra tag sedan. Jag tror att man gör så här i Windoze:ipx skrev:Finns det något sätt att i windows exportera ett bankid som .p12 och sedan importera det i linux? Jag minns att det blev .p12-filer förr, men numera blir det bara en cbt.properties och en lib-mapp?
Du kan exportera från Mac men inte från Windows. Både i Mac och Windows finns det en export-funktion i GUI't.ipx skrev: Jag har fortfarande strul med att skapa ett bankid (som jag skrev i min förra post) och jag tycks använda SUN's java. Finns det något sätt att i windows exportera ett bankid som .p12 och sedan importera det i linux? Jag minns att det blev .p12-filer förr, men numera blir det bara en cbt.properties och en lib-mapp?
Samma här, AdBlock Plus gör att många Java-saker hänger sig på min maskin. T.ex. Hushmail också.maris382 skrev:Pröva att disabla alla extensions.LA skrev:Själv har jag bara lite strul att foxe hänger sig när jag väl ska använda det, men det är säkert lokalt. Eller det finns nån med en lösning på det med?
Själv var jag tvungen att disable både Adblock Plus och Greasemonkey för att inte firefox ska hänga sig när Java-appleten laddas.
Enl. PersonalUbuntu_ReadMe_SE.txt som bifogas med installationsarkivet så stöds Hardy 8.04. Har det möjligtvis med det att göra?dauk skrev:Har exakt samma problem som ThomasNovin trots en hel dags fipplande..
Allt fungerar klockrent fram till dess att man ska skapa ett nytt bank-id då även jag får meddelandet från Swedbank:
"Det har uppstått ett internt tekniskt fel.
Var god försök senare. Referensnummer: -"
Disablat alla add-ons? Fungerar http://test.bankid.com?LA skrev:Nån som provat gå in på Skatteverket med sitt BankID? Det bara hänger sig för mig... o snart dags för deklarationen.
ThomasNovin skrev:Disablat alla add-ons? Fungerar http://test.bankid.com?LA skrev:Nån som provat gå in på Skatteverket med sitt BankID? Det bara hänger sig för mig... o snart dags för deklarationen.
Jag har haft precis samma fel som er. För nån minut sen löste jag det dock genom att exportera ett fungerat registrerat bankid i windows till ett usb-minne (och en .nge-fil) som jag sedan importerade med persadm import. Jag testade som några skrev att ändra export = 1 i Personal.config men det blev fortfarande en .nge-fil. Kanske är det en p12-fil jag fick ut som har filändelsen .nge?ThomasNovin skrev:Någon som har lyckats skapa ett nytt BankID genom Swedbank? När jag tar nytt BankID så dyker Nexus Personal upp men så fort jag har matat in koden jag får av dosan på Swedbank-sidan så får jag ett tekniskt fel. Idlar jag några sekunder så stänger sig både Nexus Personal och Firefox.
Jag kör Intrepid.
Felmeddelande från Swedbank:
Systemmeddelande
Det har uppstått ett internt tekniskt fel.
Var god försök senare. Referensnummer: -
Ps. Jag har testat att gå in under Security Devices och lägga till ny PKCS#11 och peka på lib-filen men det gör ingen skillnad.