Inga uppdateringar till Kde 4.2 Beta?

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Inga uppdateringar till Kde 4.2 Beta?

Inlägg av mcNisse »

Nu är det slut på uppdateringar till kde 4.2 beta. Nu är 4.2 släppt och uppdateringen har kommit till mig. Mums :)
Ett tips till alla som har kompilerat plasmoider själv. Ta bort dem från skrivbordet innan uppgradering, jag hade regelbunda plasma kracher vid rc1 på grund av en sådan. Det var så illa att plasma inte startade...
jansson
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av jansson »

Japp. Skönt att det äntligen är stabilt nu (inte för att jag klagar, har gått sjukt snabbt om man ska vara realistisk, men det har varit lite drygt, ångrar att jag installerade betan).

Hur som hälst så är det otroligt roligt med ett riktigt snyggt skrivbord till linux, det har jag saknat.

Hur gör man nu om man vill sluta ha pre-relese-grejjer?

Är det bara att klicka ur pre-relese och så kommer uppdateringarna att "hinna ifatt mig" eller bör jag har kvar den?

Jag minns att jag var tvungen att först klicka i pre-relese och sedan leta reda på KDE4.2 och installera det. Kan jag då anta att INGET som INTE har med KDE4.2 att göra kommer att installeras? Eller HAR installerats?

Kommer det någon uppdatering till KDE4.2 så vill jag ju så klart ha den (fast det kanske det inte gör?), men jag vill helst inte ha något annat ostabilt nu. Det här är min enda dator och det var som sagt ett litet misstag att installera betan av 4.2 (även om det har varit ganska kul =) )
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av mcNisse »

jansson skrev:Hur gör man nu om man vill sluta ha pre-relese-grejjer?
Du får vänta tills att jaunty slåpps i april. kde4.2 ligger kvar i kubuntu-experimental PPA. Prerelease var nog 4.1.4...
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

Jahapp. Då är det väl bara att invänta 4.3 då. Får bli en egen tråd. :)
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

jansson tråd flyttades hit då den inte rörde ämnet: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=206&t=37194 (Svårt att sätta rätt topic på tråden, hoppas det blev bra)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"