Förslag till nya forumregler (Del 2)

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
dmz

Re: Förslag till nya forumregler (Del 2)

Inlägg av dmz »

Harlekin33 skrev:Jag har ju redan förklarat den!

Det går inte att både köra fritt och ofritt!

Eller..jo...det gör det men i längden är det inte bra!

Det stämmer inte alls överens med Gnu/Linux filosofin!

;)
Vad smidigt du undvek min fråga. ;)
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
djkmmo
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av djkmmo »

Chanserna att få någon som kör ofritt, att ändra sig och växla över till fria alternativ lär ju inte öka för att man agerar respektlöst eller ohövligt mot personen.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

djkmmo skrev:Chanserna att få någon som kör ofritt, att ändra sig och växla över till fria alternativ lär ju inte öka för att man agerar respektlöst eller ohövligt mot personen.
Word!
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
ycc
Kontakt:

Inlägg av ycc »

Jag hoppas diskussionen om formuleringarna "respekt/hövlighet/personangrepp ..." går vidare. Jag själv tycker "visa respekt" är bra, men om någon associerar det till att man "inom sig" måste känna respekt för t.ex. Microsofts marknadsföring (eller annat som jag tror många av oss ogillar), då är det ju mindre bra. Men denna regel styr ju hur vi beter oss mot varandra, inte hur vi tänker eller agerar utanför forum

I tillägg till de regler som publicerats i den här tråden så stöder jag alltså att man inför följande två stycken.
1. Om upprepade överträdelser av forumreglerna inträffat i en tråd kan tråden låsas under kortare tid. Normalt skall denna tid, vid varje tillfälle, inte överstiga 24 timmar. (Tiden en tråd är låst kan ibland även bli något förlängd om en moderator inte är inloggad när tidsperioden löper ut.)
2. Vill medlemmar diskutera ett ämne skall tillfälle till detta ges. Diskussioner kan t.ex. inte förklaras vara avslutade eller ske vid olämplig tidpunkt. Diskussioner inom ramen för forumreglerna välkomnas.
EDIT: Tog bort en mening om vilka formuleringar som ersätter vilka. Ändrade lite i formuleringen av det andra tillägget.
ycc
Kontakt:

Inlägg av ycc »

Jag ser nu att "respekt" redan fanns med i det förslag Emil har publicerat, jag missade det tidigare. :-[

Jag har här skrivit in förslag till formuleringar i den version som Emil publicerade den 23 dec. Jag har markerat det nya eller ändrade med rött så det är lättare att hitta. (Om förslaget går igenom skall det naturligtvis inte vara rött i den slutliga versionen.)

Jag har skrivit in ett skydd för PM som skickas till befattningshavare. (Jag vill minnas det var Mekaniserad Apelsin som, i forum, först påpekade vikten av ett sådant skydd.)
Regler för Ubuntu-sveriges gemenskaps (LoCo) Forum

Den sida du är medlem/besökare på är den officiella Svenska Ubuntu-gemenskapen (LoCo).

Grundläggande regler:

Undvik att skapa en ny tråd för ett redan existerande ämne. Forumet har en utmärkt sökfunktion: http://ubuntu-se.org/phpBB3/search.php
Rubriken ska visa vad inlägget handlar om
Korspostning är inte tillåtet. (Dvs att posta liknande trådar om samma problem i olika kategorier)
Undvik att välja en avatar och/eller signatur som kan verka stötande.
Undvik att använda könsord eller andra ord som kan skapa misstämning hos läsarna
Undvik att gå utanför ämnet (off topic/OT). om du vill diskutera något annat än det som avhandlas i tråden, starta då en egen tråd för den nya diskussionen.
Diskussioner inom ramen för forumreglerna välkomnas. Diskussioner kan t.ex. inte förklaras vara avslutade eller ske vid olämplig tidpunkt. Vill medlemmar diskutera ett ämne skall tillfälle till detta ges.

Regler:

1. Reklam och annonsering är förbjuden

Den som postar kommersiell reklam (SPAM) i forumet blir avstängd, utan varning. Det är inte tillåtet att använda LoCot för annonsering utan tillåtelse.

Undantag:

Det är tillåtet att ha en länk till sin egen webbplats eller blogg i sin signatur, även om den är kommersiell.
Det är tillåtet att nämna företag och bloggar i diskussioner så länge inte huvudsyftet är att marknadsföra dessa och det är relevant för diskussionen.

2. Publicering av andras personuppgifter och konton är förbjudet

Det är inte tillåtet att publicera andra användares personuppgifter, kontouppgifter, adressuppgifter, telefonnummer, IP-adresser eller liknande.

Alla inlägg måste följa lagen om personuppgifter (PUL).

Personnamn och offentliga uppgifter om offentlig person, som kan styrkas med någon källhänvisning får publiceras. Dock inte privata adresser och telefonnummer, uppgifter om personernas privatliv, eller annnat, som kan uppfattas som kränkande eller som inkräktar på den personliga integriteten. Diskussioner runt personer ska föras sakligt och med respekt.

Privata Meddelanden som ställs till befattningshavare i deras egenskap av befattningshavare (ex. moderatorer/administratörer eller medlemmar av förtroenderådet) får inte, utan PM-skrivarens medgivande, spridas utanför den krets som berörs av handläggningen av frågan.

3. Personangrepp och trakasserier är inte tillåtet

Uppträd hövligt, visa respekt för andra medlemmar och deras åsikter. Det är inte tillåtet att trakassera andra medlemmar eller att ta till personangrepp och smädelser. När samtal blir lite mer hetsiga så försök att hålla en vuxen ton.

Det är heller inte tillåtet med hets mot folkgrupp eller andra anspelningar på kön, ras eller religion.

4. Multipla konton per fysisk person är inte tillåtet

Det är inte tillåtet att ha fler konton än ett, per fysisk person. Önskas namnbyte eller inaktivering av ett konto skall en administratör kontaktas.

5. Svensk lag gäller i forumet

Inlägg som bryter mot svensk lag kommer omedelbart att raderas.
Detta inkluderar även länkar till sidor som bryter mot svensk lag.
Råder det någon osäkerhet eller dispyt om lagtolkningen, förbehåller vi oss rätten att hålla oss på den säkra sidan och radera innehåll som vi kan misstänka strider mot lag/lagar eller förordningar.

Eventuellt kan anmälan av lagöverträdelser komma att göras.

6. Falsk ryktesspridning är förbjuden.

Det är inte tillåtet att sprida uppgifter om en person i syfte att utsätta denne för andras missaktning ifall uppgifterna inte kan styrkas. Att avsiktligen förvränga eller uppdikta information i syfte att vilseleda är förbjudet.

7. Förbjudet att medvetet ge felaktiga svar, eller att lura någon till att köra ett "farligt" kommando.

Självklart får man inte lura någon till att förstöra sin egen dator eller liknande. Skulle detta inträffa blir man omedelbart bannlyst på livstid.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Inlägg som inte följer forumets regler kan komma att redigeras, flyttal, låsas eller raderas . Den som bryter mot reglerna riskerar en varning.

Vidtagna åtgärder av moderatorerna/administarörerna kan överklagas till förtroenderådet.

Om upprepade överträdelser av forumreglerna inträffat i en tråd kan tråden låsas under kortare tid. Normalt skall denna tid, vid varje tillfälle, inte överstiga 24 timmar. (Tiden en tråd är låst kan ibland även bli något förlängd om en moderator/administratör inte är inloggad när tidsperioden löper ut.)

Moderatorer/administratörer har även rätt att tillfälligt ge “time-outs”.

Vi reserverar oss även för att vidta åtgärder mot oförutsedda situationer som inte behandlas i reglerna.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Time-out = Skriv/posträttigheten i forumet tas ifrån medlemmen i högst 24 timmar. Time-out kan delges en medlem som trots tillsägelse uppträder på ett sådant sätt att denne riskerar att få en varning, bryter mot forumsreglerna, förorsakar misstämning eller vållar merarbete för moderatorerna.

En varning = Skriv/posträttigheten i forumet tas ifrån medlemmen i 48 timmar.
Två varningar = Skriv/posträttigheten i forumet tas ifrån medlemmen i 1 vecka.
Tre varningar = Skriv/posträttigheten i forumet tas ifrån medlemmen i 3 månader.

Skulle en medlem få fler än 3 varningar, så förblir medlemmen avstängd tills dessa att endast 2 varningar återstår, dock minst 3 månader.

En varning tas bort efter 6 månader

När en medlem blivit fått en varning/blivit avstängd så meddelas det i tavlan “Varnigar och Bannlysningar”.

En avstängning gäller både i Forumet och Portalen/bloggen.

Övrigt:
Konton registrerade enbart i syfte att “trolla” kommer att tas bort, och om möjligt, så kommer användaren bakom dem att få en varning.

Vid tolkningen av forumreglerna fästs extra uppmärksamhet på att befattningshavare vid webbplatsen följer forumreglerna.

Allt du skriver licensieras automatiskt under licensen "Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5", som i korta drag innebär att andra kan använda dina texter, men att den som kopierar texten måste ge andra samma friheter (även innehållande ändringar), samt berätta att det var du som ursprungligen skapade texten.

Även dessa regler omfattas av denna licens. Licensen finns att läsa i sin helhet här:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.5

Vi reserverar oss för eventuella regeländringar. Det är besökarens ansvar att hålla sig uppdaterad om eventuella regeländringar. Dessa meddelas i tavlan "Forumadministrationen informerar".
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

ycc skrev:Jag ser nu att "respekt" redan fanns med i det förslag Emil har publicerat, jag missade det tidigare. :-[

Jag har här skrivit in förslag till formuleringar i den version som Emil publicerade den 23 dec. Jag har markerat det nya eller ändrade med rött så det är lättare att hitta. (Om förslaget går igenom skall det naturligtvis inte vara rött i den slutliga versionen.)

Jag har skrivit in ett skydd för PM som skickas till befattningshavare. (Jag vill minnas det var Mekaniserad Apelsin som, i forum, först påpekade vikten av ett sådant skydd.)
Jag gillar ändringarna, tycker det börjar se klart ut nu. :)
No1Viking

Inlägg av No1Viking »

Här finns portalen angiven. Detta är väl forumets regler, eller?

//FH
Välkommen till Ubuntu.se, Sveriges trevligaste linuxcommunity!
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

FreakHead skrev:

//FH
Det är väl rimligt att se webbplatsen som en helhet. Har man misskött sig
på ett ställe så bör man nog få vila sig från resten också.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
No1Viking

Inlägg av No1Viking »

Urban Anjar skrev:
FreakHead skrev:

//FH
Ibland undrar jag om jag skriver jävligt otydligt eller om folk har svårt att fatta.
Det är vad dokumentet handlar om, det som håller på att tas fram i denna tråd. Trots det snackas det om portalen.

//FH
Välkommen till Ubuntu.se, Sveriges trevligaste linuxcommunity!
djkmmo
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av djkmmo »

FreakHead skrev:
Urban Anjar skrev:
FreakHead skrev:

//FH
Ibland undrar jag om jag skriver jävligt otydligt eller om folk har svårt att fatta.
Det är vad dokumentet handlar om, det som håller på att tas fram i denna tråd. Trots det snackas det om portalen.

//FH
Det är väl en relevant frågeställning. Skall vi ha en uppsättning regler som gäller gemensamt för alla delar av webbplatsen, med specifika tillägg för de olika delarna (i de fall det behövs) eller skall vi ha separata regeldokument för varje del?

Som svar på frågan: Det kan ju var en kombination av båda ;D .
ycc
Kontakt:

Inlägg av ycc »

I diskussioner har flera medlemmar uttalat sig positivt för att befattningshavare skall vara speciellt noggranna med att följa forumreglerna. Forumreglerna bör alltså ha följande tillägg:
Vid tolkningen av forumreglerna fästs extra uppmärksamhet på att befattningshavare vid webbplatsen följer forumreglerna.
EDIT: Ändrade forumeringen lite.

EDIT2 (14 mars) : Jag skrev in denna formulering i regelförslaget från den 9:e mars
HakanS
Global Moderator
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av HakanS »

Vad händer med de nya reglerna?
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

HakanS skrev:Vad händer med de nya reglerna?
Vi får ta upp en omröstning om dessa efter releasen av jaunty. Givetvis inte dan efter releasen, utan kanske nån vecka eller två eftr releasen när det börjat lugna sej lite igen.
ycc
Kontakt:

Inlägg av ycc »

Jag tycker trivselregler/netikett är ett bra avsnitt i våra nuvarande regler. Om ingen har något emot det så kompletterar jag det liggande förslaget med dessa punkter från våra nuvarande regler:
* Var trevlig mot andra medlemmar och besökare i vårt forum.
* Behandla din omgivning på samma sätt som du själv vill bli behandlad.
Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

ycc skrev:Jag tycker trivselregler/netikett är ett bra avsnitt i våra nuvarande regler. Om ingen har något emot det så kompletterar jag det liggande förslaget med dessa punkter från våra nuvarande regler:
* Var trevlig mot andra medlemmar och besökare i vårt forum.
* Behandla din omgivning på samma sätt som du själv vill bli behandlad.
Det gillar jag, att det kommer in positiva regler.
Annars handlar det mest om att det är förbjudet att göra si eller så.
Sedan tror jag inte reglerna är det viktigaste utan hur reglerna tolkas/används.
Och att alla ska behandlas lika!
Även netikett är det bra att kunna!
ycc
Kontakt:

Inlägg av ycc »

Moderatorer, administratörer och kontaktpersoner har diskuterat reglerna. Vi har enats om att komplettera regelförslaget enligt följande:

Formuleringen om kvarstående varningar skall lyda:
Skulle en medlem få fler än 2 varningar, så förblir medlemmen avstängd till dess att endast 2 varningar återstår, dock minst 3 månader.
Varningar ligger, liksom tidigare, kvar i sex månader. Detta innebär alltså att om en medlem ådrar sig täta varningar så blir perioden för bannlysning efter mer än två varningar utsträckt, som längst till nästan sex månader. Som ett extremt exempel kan anges att om en medlem ådrar sig tre varningar inom två veckor så kommer medlemmen att bli bannlyst i 5½ månader. Den som ådrar sig en varning i månaden blir bannlyst 4 månader efter den tredje varningen. Medlemmen (som fått mer än 2 varningar) blir helt enkelt bannlyst till dess tidigare varning(ar) förfallit (blivit sex månader gamla) och endast två varningar återstår inom den senaste sexmånadersperioden.

Inga varningar faller heller bort efter avtjänat straff. Det enda sättet som varningar kan förfalla på är att de är blir mer än sex månader gamla. Den som alltså återkommer till forum efter en period av bannlysning belastas alltså fortfarande med samtliga varningar den ådragit sig under de senaste sex månaderna.

Formuleringen om "ord som kan skapa misstämning" har skrivits om något.

Regelförslaget ser alltså ut så här nu:

Den sida du är medlem/besökare på är den officiella Svenska Ubuntu-gemenskapen (LoCo).

Grundläggande regler:

Undvik att skapa en ny tråd för ett redan existerande ämne. Forumet har en utmärkt sökfunktion: http://ubuntu-se.org/phpBB3/search.php
Korspostning är inte tillåtet. (Dvs att posta liknande trådar om samma problem i olika kategorier)
Undvik att välja medlemsnamn, avatar, eller signatur som kan verka stötande.
Undvik att använda könsord eller andra ord som kan skapa misstämning. Undvik att uttala åsikter som kan uppfattas som stötande.
Undvik att gå utanför ämnet (off topic/OT). om du vill diskutera något annat än det som avhandlas i tråden, starta då en egen tråd för den nya diskussionen.
Diskussioner inom ramen för forumreglerna välkomnas. Diskussioner kan t.ex. inte förklaras vara avslutade eller ske vid olämplig tidpunkt. Vill medlemmar diskutera ett ämne skall tillfälle till detta ges.

Regler:

1. Reklam och annonsering är förbjuden

Den som postar kommersiell reklam (SPAM) i forumet blir avstängd, utan varning. Det är inte tillåtet att använda LoCot för annonsering utan tillåtelse.

Undantag:

Det är tillåtet att ha en länk till sin egen webbplats eller blogg i sin signatur, även om den är kommersiell.
Det är tillåtet att nämna företag och bloggar i diskussioner så länge inte huvudsyftet är att marknadsföra dessa och det är relevant för diskussionen.

2. Publicering av andras personuppgifter och konton är förbjudet

Det är inte tillåtet att publicera andra användares personuppgifter, kontouppgifter, adressuppgifter, telefonnummer, IP-adresser eller liknande.

Alla inlägg måste följa lagen om personuppgifter (PUL).

Personnamn och offentliga uppgifter om offentlig person, som kan styrkas med någon källhänvisning får publiceras. Dock inte privata adresser och telefonnummer, uppgifter om personernas privatliv, eller annnat, som kan uppfattas som kränkande eller som inkräktar på den personliga integriteten. Diskussioner runt personer ska föras sakligt och med respekt.

Privata Meddelanden som ställs till befattningshavare i deras egenskap av befattningshavare (ex. moderatorer/administratörer eller medlemmar av förtroenderådet) får inte, utan PM-skrivarens medgivande, spridas utanför den krets som berörs av handläggningen av frågan.

3. Följ trivselreglerna och tillämpa netikett

Trivselregler:
Var trevlig mot andra medlemmar och besökare i vårt forum. Behandla din omgivning på samma sätt som du själv vill bli behandlad. Uppträd hövligt, visa respekt för andra medlemmar och deras åsikter.

4. Personangrepp är ej tillåtna

Det är inte tillåtet att trakassera andra medlemmar eller att ta till personangrepp och smädelser. När samtal blir lite mer hetsiga så försök att hålla en vuxen ton.

Det är inte heller tillåtet att tillämpa hets mot folkgrupp eller anspela på kön, ras eller religion.

5. Multipla konton per fysisk person är inte tillåtet

Det är inte tillåtet att ha fler konton än ett, per fysisk person. Önskas namnbyte eller inaktivering av ett konto skall en administratör kontaktas.

6. Svensk lag gäller i forumet

Inlägg som bryter mot svensk lag kommer omedelbart att raderas.
Detta inkluderar även länkar till sidor som bryter mot svensk lag.
Råder det någon osäkerhet eller dispyt om lagtolkningen, förbehåller vi oss rätten att hålla oss på den säkra sidan och radera innehåll som vi kan misstänka strider mot lag/lagar eller förordningar.

Eventuellt kan anmälan av lagöverträdelser komma att göras.

7. Falsk ryktesspridning är förbjuden.

Det är inte tillåtet att sprida uppgifter om en person i syfte att utsätta denne för andras missaktning ifall uppgifterna inte kan styrkas. Att avsiktligen förvränga eller uppdikta information i syfte att vilseleda är förbjudet.

8. Det är förbjudet att medvetet ge felaktiga svar, eller att lura någon till att köra ett "farligt" kommando.

Självklart får man inte lura någon till att förstöra sin egen dator eller liknande. Skulle detta inträffa blir man omedelbart bannlyst på livstid.

Inlägg som inte följer forumets regler kan komma att redigeras, flyttas, låsas eller raderas . Den som bryter mot reglerna riskerar en varning.

Vidtagna åtgärder av moderatorerna/administarörerna kan överklagas till förtroenderådet.

Om upprepade överträdelser av forumreglerna inträffat i en tråd kan tråden låsas under kortare tid. Normalt skall denna tid, vid varje tillfälle, inte överstiga 24 timmar. (Tiden en tråd är låst kan ibland även bli något förlängd om en moderator/administratör inte är inloggad när tidsperioden löper ut.)

Moderatorer/administratörer har även rätt att tillfälligt ge “time-outs” (se nästa stycke).

Vi reserverar oss även för att vidta åtgärder mot oförutsedda situationer som inte behandlas i reglerna.

Time-out innebär att skriv/posträttigheten i forumet tas ifrån medlemmen i högst 24 timmar. Time-out kan delges en medlem som trots tillsägelse uppträder på ett sådant sätt att denne riskerar att få en varning, bryter mot forumsreglerna, förorsakar misstämning eller vållar merarbete för moderatorerna.

Påföljder:
En varning: Skriv/posträttigheten i forumet tas ifrån medlemmen i 48 timmar.
Två varningar: Skriv/posträttigheten i forumet tas ifrån medlemmen i 1 vecka.
Får en medlem fler än 2 varningar, så förblir medlemmen utan skriv/posträttigheten till dess att endast 2 varningar återstår, dock minst 3 månader.

Varningar förfaller efter 6 månader. (Att en medlem fråntagits skriv/posträttigheten under en period påverkar inte tidigare varningar. Varningar kvarstår alltid i sex månader.)

När en medlem blivit varnad/avstängd så meddelas det i tavlan “Varningar och Bannlysningar”.

Avstängning gäller både i Forumet och Portalen/bloggen.

Övrigt:
Konton registrerade i syfte att “trolla” kommer att tas bort, och om möjligt, så kommer användaren bakom dem att få en varning.

Allt du skriver licensieras automatiskt under licensen "Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5", som i korta drag innebär att andra kan använda dina texter, men att den som kopierar texten måste ge andra samma friheter (även innehållande ändringar), samt berätta att det var du som ursprungligen skapade texten.

Även dessa regler omfattas av denna licens. Licensen finns att läsa i sin helhet här:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.5

Vi reserverar oss för eventuella regeländringar. Det är besökarens ansvar att hålla sig uppdaterad om eventuella regeländringar. Dessa meddelas i tavlan "Forumadministrationen informerar".
Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Pink Panther »

Allt är bra förutom punkt sju. Den är inte bra formulerad, tveksam om ni på samma gång skriver att ni vill följa svensk lagstiftning.

7. Falsk ryktesspridning är förbjuden.

Den skall se ut på följande viss.

Det är inte tillåtet att sprida uppgifter om en person i syfte att utsätta denne för andras missaktning.

Följande formuleringar är redigerade. Anledning de kan var svårt att tolka och att bedöma.

ifall uppgifterna inte kan styrkas

Att avsiktligen förvränga eller uppdikta information i syfte att vilseleda är förbjudet.

Du skall också göra om formuleringen på uppdikta om tänker behålla den till ( återge uppdiktad information ).

Pink Panther

???
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
KiviE

Inlägg av KiviE »

Pink Panther skrev:7. Falsk ryktesspridning är förbjuden.

Det är inte tillåtet att sprida uppgifter om en person i syfte att utsätta denne för andras missaktning.
Men det där betyder inte samma sak så man kan ju inte skriva så. Vet inte vad du menade med resten av det du skrev i ditt inlägg så kan du inte skriva punkt 7 exakt som du vill ha det.

Ivf så handlar ju punkt 7 om att inte sprida falsk information och inte negativ information om andra användare vilket är en stor skillnad. Jag uppfattade dig att du ville ändra punkten till negativ ist för falsk, stämmer det? Isf tycker jag inte alls som dig.
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

punkt 7 är bra som den är, tycker jag.

Men här förstår jag inte riktigt vad som menas, det är bara den understrukna meningen jag undrar över.
Grundläggande regler:

Undvik att skapa en ny tråd för ett redan existerande ämne. Forumet har en utmärkt sökfunktion: search.php
Undvik att välja medlemsnamn, avatar, eller signatur som kan verka stötande.
Undvik att använda könsord eller andra ord som kan skapa misstämning. Undvik att uttala åsikter som kan uppfattas som stötande.
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Pink Panther »

KiviE skrev:
Pink Panther skrev:7. Falsk ryktesspridning är förbjuden.

Men det där betyder inte samma sak så man kan ju inte skriva så. Vet inte vad du menade med resten av det du skrev i ditt inlägg så kan du inte skriva punkt 7 exakt som du vill ha det.

Ivf så handlar ju punkt 7 om att inte sprida falsk information och inte negativ information om andra användare vilket är en stor skillnad. Jag uppfattade dig att du ville ändra punkten till negativ ist för falsk, stämmer det? Isf tycker jag inte alls som dig.
______________________________________________________________________________________________________________

Skall det vara så svårt att förstå. Det skall se ut så här: Det är inte tillåtet att sprida uppgifter om en person i syfte att utsätta denne för andras missaktning. Inget mer krävs. Det här glasklart för vilken normal människa, jury, förtroenderådet eller domstol.

Resten kan skippas, tänker du överbelasta förtroenderådet med arbete. När det svårt för en svenska domstol att reda ut följande begrepp: ifall uppgifterna inte kan styrkas, Att avsiktligen förvränga eller uppdikta information i syfte att vilseleda är förbjudet.

Har inte förtroenderådet redan ganska mycket att göra.

Pink Panther

???
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Låst

Återgå till "Forum"