Haha

Hyser han agg mot Ubuntu-se på något sätt? Det känns lite så.
Haha
Jag gjorde faktiskt det också, samtidigt som jag tipsade om bland annat dig. Det var ju inget vidare guldkantatCryingFreeman skrev:Jag anmälde mitt intresse, i händelse av att de inte hittar någon annan.Urban Anjar skrev:Jobbet är alltså ledigt, seriöst intresserade kan vända sig till andreas.thorsPÅidg.se Jag har försökt få fram lite om villkoren runt det hela men ännu inte fått något svar. Givetvis kan man även PMa mig om man så vill ifall man är sugen, men det är ju inte jag som tillsätter jobbet.
Om det skrivs tillräckligt bra kanske det till och med kan hamna i en tidning och då har vi ju vunnit en del.
Klurig (inlägg på IDG) skrev:
Ubuntu är inte Linux. Linux är en brukig och bred gemenskap. Linux för Alla som var Pc för alla offentliga bloggare skrev en ironiskt blogg inlägg angående Mark Shuttleworth uttalande angående ekonomin i Ubuntu Linux/Canonical. Han gjorde vissa olyckliga anspelningar men inget som bör få så här drastiska följder. Det blev liv i ankdammen de förlöjligade Linux för alla och arbetade aktivt för att få bort honom. Men saken är den att han har rätt att skriva vad han vill enligt den Svenska yttrandefriheten. Sen kan var och en tycka vad de vill. Att Pc för allas ledning låter sig påverkas av http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=33271 är skandal och skitar ner IDG rykte som en oberoende och objektivt media forum för teknik i olika former.
Jag försökte att rädda en kunnig och meriterad man med stor Linux kunskap. Han är en trevlig person att föra samtal med. Men IDG låter tydligen http://ubuntu-se.org/drupal/ styra vad IDG skriver eller inte. Det ger mig rysningar över hela kroppen. Jag blir illamående.
Förolämpningar... Alltså som vanligt från din sida. Och ditt användande av uttrycket "RMS-talibaner" är patetiskt. Jag hävdar att du är en 'extremist' lika mycket som dom du hänvisar till när du använder det uttrycket. Det spelar ingen roll åt vilket håll man står, i princip allt i det extrema är negativt.Plun (i kommentar till ovanst. inlägg) skrev:
Hehe...
Jo jag är bannad från "ankdammen"...
Flumnissar o RMS-talibaner...
Plun menar såklart taliban med utgångspunkt från den extremistiska rörelsen i Afganistan och en omtolkning av en förolämpning - som dessutom inte är sann - är fortfarande bara en omtolkning och ändrar inte betydelsen av vad han menar.Ulsak skrev:RMS-talibaner..Jag antar att jag avses vara en RMS-taliban. Ordet taliban betyder lärjunge. Och alla som nyttjar GNU/Linux är väl Stallmans lärjungar i något avseende..
Men herregud, vad är det för folk IDG har anställt att blogga egentligen? Den ena värre än den andra. Det ovan ser ut att vara skrivet av en 5-åring. Härmed tänker jag bojkotta IDG, nu har det gått för långt.
Alla som bloggar på blogg.idg.se är inte anställda. Faktum är att de allra allra flesta inte är det.dmz skrev: Men herregud, vad är det för folk IDG har anställt att blogga egentligen? Den ena värre än den andra. Det ovan ser ut att vara skrivet av en 5-åring. Härmed tänker jag bojkotta IDG, nu har det gått för långt.
Det där är Max Klurigs personliga blogg på blogg.idg.se. Jag hade en på blogg.idg.se/upnorth (som jag lade ner på grund av inaktivitet).dmz skrev:Men herregud, vad är det för folk IDG har anställt att blogga egentligen? Den ena värre än den andra. Det ovan ser ut att vara skrivet av en 5-åring. Härmed tänker jag bojkotta IDG, nu har det gått för långt.
Jaha. Men hur kan dom tillåta sådant där? Det är ju trots allt under IDG-domänen.upnorth skrev:Det där är Max Klurigs personliga blogg på blogg.idg.se. Jag hade en på blogg.idg.se/upnorth (som jag lade ner på grund av inaktivitet).dmz skrev:Men herregud, vad är det för folk IDG har anställt att blogga egentligen? Den ena värre än den andra. Det ovan ser ut att vara skrivet av en 5-åring. Härmed tänker jag bojkotta IDG, nu har det gått för långt.
Antagligen för att ingen orkat bry sig om att anmäla inläggen och/eller för att redaktörer/moderatorer inte har tid att granska allt besökar-genererat innehåll.dmz skrev:Jaha. Men hur kan dom tillåta sådant där? Det är ju trots allt under IDG-domänen.upnorth skrev:Det där är Max Klurigs personliga blogg på blogg.idg.se. Jag hade en på blogg.idg.se/upnorth (som jag lade ner på grund av inaktivitet).dmz skrev:Men herregud, vad är det för folk IDG har anställt att blogga egentligen? Den ena värre än den andra. Det ovan ser ut att vara skrivet av en 5-åring. Härmed tänker jag bojkotta IDG, nu har det gått för långt.