Ljudet försvinner - omstart av skrivbordsmiljön krävs
Re: Ljudet försvinner - omstart av skrivbordsmiljön krävs
Hur blir jag av med min manuella installation av Flash 10 utan att ta bort installationen av Flash 10 som kom med guiden???
Är det bara att radera min skapade plugin-katalog som innehåller installationsskriptet och en fil som heter libflashplayer.so? När jag körde skriptet så hamnade en fil med samma namn under plugins också. Är det bara att radera dom tre filerna eller finns det annat som installerats på olika ställen?
Är det bara att radera min skapade plugin-katalog som innehåller installationsskriptet och en fil som heter libflashplayer.so? När jag körde skriptet så hamnade en fil med samma namn under plugins också. Är det bara att radera dom tre filerna eller finns det annat som installerats på olika ställen?
Snälla installationsprogram brukar ha ett uninstall-script.ubot skrev:Hur blir jag av med min manuella installation av Flash 10 utan att ta bort installationen av Flash 10 som kom med guiden???
Leta efter det...
annars får du vänta tills pun är online igen...
#rune
Jag hittar inget uninstal-skript. Jag vet inte hur jag ska få bort min manuella installation av Flash. Jag vet inte vilken som körs heller i FF, min manuella installation av Flash 10 eller guidens?Rune.K skrev:Snälla installationsprogram brukar ha ett uninstall-script.ubot skrev:Hur blir jag av med min manuella installation av Flash 10 utan att ta bort installationen av Flash 10 som kom med guiden???
Leta efter det...
annars får du vänta tills pun är online igen...
#rune
Jag säger pass på den frågan...........
Om det är stabilt nu så kör då på Ubuntus hackade Flash
flashplugin-nonfree (10.0.1.218+10.0.0.569ubuntu1~ppa2) intrepid; urgency=low
* Added new dependencies: libnss3-1d, libidn11, libnspr4-0d, libcurl3
* Added hack to disable "windowless mode" which is necessary until
Firefox 3.0.2 (and nspluginwrapper 1.1.0+ for AMD64 users).
Rune kan säkert berätta för dig...
Vad pratar du om? Menar du alla nya bugfixar som fanns i senaste länken du postade eller vad?pun skrev:Jag säger pass på den frågan...........
Jag raderade hela plugins-katalogen i min hemmapp där jag först körde installationsskriptet, inklusive flashplayer-installer och flashplayer.so (minns inte namnet nu). Flash fungerar fortfarande så jag antar att det är installationen från senaste buggfix-guiden som används av FF.
Here we go again. Jag följer guiden till punkt och pricka men ändå så går det inte att spela musik i Rhythmbox och i YouTube samtidigt. Vad är problemet?
http://ubuntuforums.org/showpost.php?p= ... tcount=472
Det här är en ny guide som ska ersätta Part A, B och C, men den verkar inte fungera på min dator. FF hittade inte Flash efter installationen efter att jag loggat in/ut och gick in på YouTube. Jag installerade Flash 10 i Synaptics, men ljudet fungerar inte i flera applikationer samtidigt.
Det här är mycket konstigt. På min andra dator körde jag förra guidens Part A, men gick sedan över till nya guiden (som pun postade och som nu bytts ut mot en guide som sägs ersätta Part A, B, C) istället för att göra Part B. Då fick jag ljudet att fungera i Rhythmbox och YouTube samtidigt. Nu när jag kör helt efter nya guiden på en annan dator så hjälper den inte. Jag förstår inegnting.
Det här är en ny guide som ska ersätta Part A, B och C, men den verkar inte fungera på min dator. FF hittade inte Flash efter installationen efter att jag loggat in/ut och gick in på YouTube. Jag installerade Flash 10 i Synaptics, men ljudet fungerar inte i flera applikationer samtidigt.
Det här är mycket konstigt. På min andra dator körde jag förra guidens Part A, men gick sedan över till nya guiden (som pun postade och som nu bytts ut mot en guide som sägs ersätta Part A, B, C) istället för att göra Part B. Då fick jag ljudet att fungera i Rhythmbox och YouTube samtidigt. Nu när jag kör helt efter nya guiden på en annan dator så hjälper den inte. Jag förstår inegnting.
I den här guiden så påstår man att ljudproblemen i PulseAudio ska lösas, men efter att ha gått igenom guiden så märker jag att Firefox inte har Flash installerat och att tex YouTube säger at tjag måste installera Flash. I guiden står det att Flash 10 RC ska installeras, vad är fel?
After logging out and back in, everything should work correctly! These packages will install PulseAudio complete with tweaks to reduce stuttering/CPU usage, and Flash 10 (release candidate). Finally, Flash & PulseAudio work correctly without crashes!
Hur löser jag det här? Är det något fel på guiden?
Den ska ju vara en uppdaterad version av den gamla guiden:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=789578
After logging out and back in, everything should work correctly! These packages will install PulseAudio complete with tweaks to reduce stuttering/CPU usage, and Flash 10 (release candidate). Finally, Flash & PulseAudio work correctly without crashes!
Nu löste det sig! Det var nog uppdateringen av guiden som gjordes 18 augusti som fixade problemet! Den som är intresserad kan läsa i första länkens change log. Nu fungerar ljudet iaf i både Flash och i Rhythmbox. Jag fick iofs installera Flash 10 från Synaptics, det installerades inte via guiden. Kanske gjorde guiden att Flash 10 blev tillgängligt i Synaptics, vet ej.ubot skrev:I den här guiden så påstår man att ljudproblemen i PulseAudio ska lösas, men efter att ha gått igenom guiden så märker jag att Firefox inte har Flash installerat och att tex YouTube säger at tjag måste installera Flash. I guiden står det att Flash 10 RC ska installeras, vad är fel?
Hej ubot!ubot skrev:Nu löste det sig! Det var nog uppdateringen av guiden som gjordes 18 augusti som fixade problemet! Den som är intresserad kan läsa i första länkens change log. Nu fungerar ljudet iaf i både Flash och i Rhythmbox. Jag fick iofs installera Flash 10 från Synaptics, det installerades inte via guiden. Kanske gjorde guiden att Flash 10 blev tillgängligt i Synaptics, vet ej.ubot skrev:I den här guiden så påstår man att ljudproblemen i PulseAudio ska lösas, men efter att ha gått igenom guiden så märker jag att Firefox inte har Flash installerat och att tex YouTube säger at tjag måste installera Flash. I guiden står det att Flash 10 RC ska installeras, vad är fel?
Bra att allt ditt ljud fungerar .
En fråga:
Vilken fördel är det med att installera Flash 10 ?
Det är väl inte så många webbplatser som kräver Flash 10.
nyfiken rune
Ja du, inte vet jag. Jag installerade Flash 10 därför att det ingick som en del i att lösa ljudproblemen med PulseAudio. Hm, få se nu, vad var det jag läste om det. Flash 9 hade någon bugg som gjorde att PulseAudio inte fungerade ordentligt, tror jag. I Flash 10 ska buggen vara fixad. Det är alltså inget fel på PulseAudio utan någon grej i Flash 9 som inte fungerar ordentligt med just PulseAudio. PulseAudio triggade igång någon bugg i Flash 9. Mer än så vet jag inte.Rune.K skrev: En fråga:
Vilken fördel är det med att installera Flash 10 ?
Det är väl inte så många webbplatser som kräver Flash 10.
nyfiken rune