Little John hedersmedlem?
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Re: Little John hedersmedlem?
Då håller vi oss till ämnet.
Nej, jag tycker inte att man skall ta bort en hedersmedlemstitel från en som jobbat såpass hårt med forumet och Ubuntu överhuvudtaget. Det vore både småsint och löjligt. Kan inte se vitsen med det heller, så vad gnälls det så om? Skall vi plocka bort utnämningar och guldmedaljer från såna som var med i OS 1972? Nope, har man fått en titel, så behåller man den.
Kan inte se problemet alls faktiskt..............
Nej, jag tycker inte att man skall ta bort en hedersmedlemstitel från en som jobbat såpass hårt med forumet och Ubuntu överhuvudtaget. Det vore både småsint och löjligt. Kan inte se vitsen med det heller, så vad gnälls det så om? Skall vi plocka bort utnämningar och guldmedaljer från såna som var med i OS 1972? Nope, har man fått en titel, så behåller man den.
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Han har sagt upp sitt konto av fri viljaDimensionX skrev:Då håller vi oss till ämnet.
-
Och?Sid skrev:Han har sagt upp sitt konto av fri viljaDimensionX skrev:Då håller vi oss till ämnet.
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Då har han också sagt upp sin titel.DimensionX skrev:Och?Sid skrev:Han har sagt upp sitt konto av fri viljaDimensionX skrev:Då håller vi oss till ämnet.
-
Det påverkar väl inte de insatser för forumet och Ubuntu som han "har gjort". Gör det? I så fall hur?Sid skrev:Då har han också sagt upp sin titel.DimensionX skrev:Och?Sid skrev:Han har sagt upp sitt konto av fri viljaDimensionX skrev:Då håller vi oss till ämnet.
Om en idrottsman plötsligt slutar tävla, skall vi då ta ifrån honom de medaljer han vunnit tidigare?
Missförstå mig rätt nu: Det är faktiskt skillnad på en titel man har och ett pris/utnämnelse man fått.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
Titeln är väl en slags utnämning för något "man har gjort", inte någon man "gör nu".Hund skrev:Missförstå mig rätt nu: Det är faktiskt skillnad på en titel man har och ett pris/utnämnelse man fått.
Eller hur?
Du kan tappa en admin titel, du kan tappa en moderator titel, för det är något du gör NU. En hedersmedlemstitel är för något du "har gjort" tidigare, därmed inget du plötsligt bara kan tappa.
Om man skulle missbruka sin titel oavsett om det är "Hedersmedlem" eller "Moderator" så blir man av med den och dess rättigheter som kommer med den.
Jo, men just specialfallet Hedersmedlem är faktiskt en titel som har rätt stora likheter med ett pris eller en utnämnelse. Kan inte annat än att hålla med tidigare talare om att det skulle kännas minst sagt småaktigt att plocka bort ett Hedersmedlemskap.Hund skrev:Missförstå mig rätt nu: Det är faktiskt skillnad på en titel man har och ett pris/utnämnelse man fått.
-
Tack för den Andol, det inlägget gav det flera poäng hos mig.andol skrev:Jo, men just specialfallet Hedersmedlem är faktiskt en titel som har rätt stora likheter med ett pris eller en utnämnelse. Kan inte annat än att hålla med tidigare talare om att det skulle kännas minst sagt småaktigt att plocka bort ett Hedersmedlemskap.Hund skrev:Missförstå mig rätt nu: Det är faktiskt skillnad på en titel man har och ett pris/utnämnelse man fått.

Visst vore det trist om en hedersmedlem skulle missköta sig. Men missköter man sig åker den.andol skrev:Jo, men just specialfallet Hedersmedlem är faktiskt en titel som har rätt stora likheter med ett pris eller en utnämnelse. Kan inte annat än att hålla med tidigare talare om att det skulle kännas minst sagt småaktigt att plocka bort ett Hedersmedlemskap.Hund skrev:Missförstå mig rätt nu: Det är faktiskt skillnad på en titel man har och ett pris/utnämnelse man fått.
-
Som sagt, det var för saker "man har gjort". På vilket sätt har Peter misskött sig?
Att han lämnade forumet?
Eller vilken kritik talar vi om som berättigar ett borttagande av denna titel?
Att han lämnade forumet?
Eller vilken kritik talar vi om som berättigar ett borttagande av denna titel?
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Du läste inte hans bloggar på idg.se? De är vad jag kallar skitsnack och misskötsel så det duger och blir över. De är tyvärr bortplockade nu och går därför inte att läsa längre.DimensionX skrev:Som sagt, det var för saker "man har gjort". På vilket sätt har Peter misskött sig?
-
Nej jag läste inte hans bloggar. När var detta? Han kanske var upprörd för något som hänt här på forumet? I så fall vad?KiviE skrev:Du läste inte hans bloggar på idg.se? De är vad jag kallar skitsnack och misskötsel så det duger och blir över. De är tyvärr bortplockade nu och går därför inte att läsa längre.DimensionX skrev:Som sagt, det var för saker "man har gjort". På vilket sätt har Peter misskött sig?
Igen, påverkar detta de insatser han "har gjort" för forumet och Ubuntu?
-
Synd för dig, jag kommer inte ihåg riktigt vad han skrev men det var illa.DimensionX skrev:Nej jag läste inte hans bloggar. När var detta? Han kanske var upprörd för något som hänt här på forumet? I så fall vad?KiviE skrev:Du läste inte hans bloggar på idg.se? De är vad jag kallar skitsnack och misskötsel så det duger och blir över. De är tyvärr bortplockade nu och går därför inte att läsa längre.DimensionX skrev:Som sagt, det var för saker "man har gjort". På vilket sätt har Peter misskött sig?
Nej det påverkar inte vad han har gjort men att få fortsätta att vara hedersmedlem efter det tycker jag klingar väldigt illa.
-
Om du tittar på vad som hänt mig idag, om vi går igenom de inlägg jag gjort.KiviE skrev:Synd för dig, jag kommer inte ihåg riktigt vad han skrev men det var illa.DimensionX skrev:Nej jag läste inte hans bloggar. När var detta? Han kanske var upprörd för något som hänt här på forumet? I så fall vad?KiviE skrev:Du läste inte hans bloggar på idg.se? De är vad jag kallar skitsnack och misskötsel så det duger och blir över. De är tyvärr bortplockade nu och går därför inte att läsa längre.DimensionX skrev:Som sagt, det var för saker "man har gjort". På vilket sätt har Peter misskött sig?
Nej det påverkar inte vad han har gjort men att få fortsätta att vara hedersmedlem efter det tycker jag klingar väldigt illa.

1.Jag har blivit beskylld för att "trolla" av en moderator.
2.Man har svurit åt mig
Vad tycker du om dessa insatser?
Är detta helt okey?
Enda gången jag ilsknade till lite var när jag blev beskylld för att trolla av någon som uppenbarligen inte läst hela texten i mina två inlägg.
Jag har faktiskt försökt att vara trevlig, men det är inte helt lätt ibland.

Borde man inte föregå med gott exempel själv innan man tar väck någons hederstitel?
- defatist
Jag håller med! Jag läste och blev mycket besviken på det sätt den apostroferadeKiviE skrev:Du läste inte hans bloggar på idg.se? De är vad jag kallar skitsnack och misskötsel så det duger och blir över. De är tyvärr bortplockade nu och går därför inte att läsa längre.DimensionX skrev:Som sagt, det var för saker "man har gjort". På vilket sätt har Peter misskött sig?
skrev om detta forum. Det var av den karaktären att inte vara hedervärt av en hedersmedlem. Detta tycker jag är bra om det diskuteras igenom, och jag finner det oerhört besynnerligt att man ens funderar att gå tillbaka till det forum man ondgjort sej över.
Har man gjort en "conquistador" dvs. bränt sina skepp så har man helt enligt min uppfattning ingen väg tillbaka.
DX: Jag har inte beskyllt dig för att trolla, jag sa att kritik är bra men det där lät mer som trollande/elakheter.
-
1. Ja jag håller med på att du trollar, om än inte av samma anledning kanske men med tanke på att du ändrar varje inlägg, har försökt citera dig flera gånger men när man har gjort det så har du ändrat om i ditt inlägg.DimensionX skrev:Om du tittar på vad som hänt mig idag, om vi går igenom de inlägg jag gjort.
1.Jag har blivit beskylld för att "trolla" av en moderator.
2.Man har svurit åt mig
Vad tycker du om dessa insatser?
Är detta helt okey?
Enda gången jag ilsknade till lite var när jag blev beskylld för att trolla av någon som uppenbarligen inte läst hela texten i mina två inlägg.
Jag har faktiskt försökt att vara trevlig, men det är inte helt lätt ibland.
Borde man inte föregå med gott exempel själv innan man tar väck någons hederstitel?
2. Förstår det med tanke på 1.
Jag tycker dessa insatser är rätt okej med tanke på hur du ändrar dina inlägg. Du har sagt att du har slutat med det nu iaf så det är bra.
Ingen av de som har klagat har väl en hederstitel att ta bort? så den frågan är rätt irrelevant
-
Du ändrade ditt inlägg. Jag såg det innan ändringen. Du hade ordet trolla med i ändringen också, om än något mildare.Hund skrev:DX: Jag har inte beskyllt dig för att trolla, jag sa att kritik är bra men det där lät mer som trollande/elakheter.