Själv har jag 4 i aktivt bruk, och två utlånade, och en del lik som fungerar men då bara samlar damm även om jag stundvis är sugen på att göra någon nytta utav de där gamla häckarna. Tyvärr tar de ju sådan onödig plats om man bara har dem som leksaker.
1. Dell XPS m1330 (Laptop, 13-tums) - Vardagsdator, står i princip 80% av tiden på soffbordet, där den får nöjet att göra allt möjligt. Mest kommunikation, information, strömmande TV, och sådär, men stundvis även någon omgång på Day of Defeat.
2. Dell Inspiron 9400 (Laptop, 17-tums, Vista + Ubuntu) - Spelar mest på denna, även om jag bara stundvis spelar Secret of Solstice och Day of Defeat och aldrig något mer. I övriga fall agerar den "somna-in-underhållning" och spelar film vid sängen.
3. Dell GX280 (Stationär, Ubuntu) - Min enda exklusiva Ubuntuburk som bara kör Ubuntu och som jag kan leka runt fritt med och inte känna någon "systemkraschrisk" med. Det här väl här vid denna som jag tänkte göra mig så Ubuntuvan att jag på sikt kan ha en vardagsdator utan Microsoft alls.
4. Asus Eee PC 901 (Pyttebärbar, Win XP) - Används på resor för kommunikation, information och underhållning (Häromveckan var den bidragande räddning under en 10-timmars buss- och tågresa som jag förmodligen hade fått krupp av utan möjligheten att se på film, surfa och läsa lite). Kör XP för att jag har fått för mig att den har bättre batteritid med XP än befintliga GNU/Linuxar. Det där omvärderas dock då och då, och jag smetar stundvis in Ubuntu på den för några dagar eller veckor.
Förr hade jag alltid Eee 901:an med mig, även om jag bara var en sväng nere på stan. Men sedan jag köpte en iPhone så får jag inblick i eposten och sådär utan att bära med mig dator så nu får Asusen vila lite mer.