Microsoft börjar censurera dina meddelanden

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Re: Microsoft börjar censurera dina meddelanden

Inlägg av farmfield »

Mekaniserad Apelsin skrev:
farmfield skrev:Det går inte att varken spåra eller styrka källa/mottagare/innehåll vad gäller torrents.
Det är klart det går! Ipnumret jag får (av trackern) att börja ladda ner av från är en person som har åtminstone delar av materialet, och bitarna som skickas har relationen 1:1 till material (dvs en bit kan endast användas till ett material).

Det går däremot inte att se all aktivitet som du har på en gång med hjälp av torrents, det går däremot alldeles utmärkt att kontrollera vad du har tillgängligt med hjälp av direct connect.

Se skillnaden till protokoll som off.
Jovisst, uttryckte mig fel, vad jag menade är att man sällan laddar från en och samma utan tar en bit här och en bit där och överföringen är inte mellan A till B på samma sätt som i DC eller gamla HotLine som jag började använda 1995 nån gång, hehe... Gnutella-protokollet är ju också betydligt mer avslöjande då man kan se vad folk har på hårddisken, iaf om man inte ställt in att inte dela ut det man plockat ner eller delvis laddat ned... Och det är väl också därför man går på torrent-sajterna för att det är för krångligt att spåra användarna...
DimensionX
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av DimensionX »

Mekaniserad Apelsin skrev:
Här är typexempel på vad som inte är tillåtet enligt forumsreglerna och vad som vanligtvis efterlevs oxå. Det är en hänvisning till något som är illegalt och dessutom i en form som folk är vana vid att tänka på som illegalt. Olagliga saker på youtube brukar inte tänkas på som illegalt och därför så tillåter de flesta forum det. Se t.ex. hänvisningen till tv4-debatten eller de youtubeklipp som länkats till tidigare.
Du menar alltså att länka till ett sökresultat på Google som inte är en direkt länk till en torrent, är alltså inte okey?

Om jag istället hade skrivit till någon.

Sök bara Vista Torrent på Google.

Hade det då varit okey?

(kul att veta var exakt gränsen går) ;) :)
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

DimensionX skrev:Du menar alltså att länka till ett sökresultat på Google som inte är en direkt länk till en torrent, är alltså inte okey?

Hade det då varit okey?

Det är inte ok, iaf enl. mig, för då uppmanar man till olagligheter ju... :-[

Samt att du riskerar att förstöra personens liv genom att hjälpa denne att installera Vista på sin dator... ;D ;D ;D
DimensionX

Inlägg av DimensionX »

farmfield skrev:
DimensionX skrev:Du menar alltså att länka till ett sökresultat på Google som inte är en direkt länk till en torrent, är alltså inte okey?

Hade det då varit okey?

Det är inte ok, iaf enl. mig, för då uppmanar man till olagligheter ju... :-[

Samt att du riskerar att förstöra personens liv genom att hjälpa denne att installera Vista på sin dator... ;D ;D ;D
Uppmana till olagligheter är en bagatell i det här sammanhanget, speciellt när man tänker på VAD det är man ger tips om. :P ;D
DimensionX

Inlägg av DimensionX »

Farmfield!

Ironiskt nog så kan jag inte tänka mig någon sämre plats än det här forumet att uppmana folk att ladda hem en piratad Vista eftersom det flesta säkert inte ens skulle ta emot en laglig gratis version. ;D ;D ;D
deltalicious

Inlägg av deltalicious »

Vad jag hört och läst så är det ".info" och "download.php" som censurerats innan.
Användarvisningsbild
Dagon^
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Dagon^ »

Bertzored skrev:Jag fick just veta av en kompis att Microsoft har börjar censurera din meddelanden på msn. Innan var det fritt fram att skicka youtube länkar över messenger-protokollet, vilket bland annat jag använde flitigt. Detta har alltså Microsoft nu satt stop för. Testa själva så får ni se. Ett mycket dåligt drag av Microsoft, men finns det något de gör som är bra?

Kanske kan man också använda detta som ett argument när man marknadsför Ubuntu?

Det har jag inte märkt av, satt med en väldigt söt tjej på msn och vi skickade massa roliga youtubelänkar, det efter att jag läst om censuren. :O
KiviE
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av KiviE »

Dagon^ skrev:
Bertzored skrev:Jag fick just veta av en kompis att Microsoft har börjar censurera din meddelanden på msn. Innan var det fritt fram att skicka youtube länkar över messenger-protokollet, vilket bland annat jag använde flitigt. Detta har alltså Microsoft nu satt stop för. Testa själva så får ni se. Ett mycket dåligt drag av Microsoft, men finns det något de gör som är bra?

Det har jag inte märkt av, satt med en väldigt söt tjej på msn och vi skickade massa roliga youtubelänkar, det efter att jag läst om censuren. :O
Redan på natten så kunde man skicka youtube länkar igen så spärren var inte under en så lång tid.
Användarvisningsbild
Dagon^
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Dagon^ »

KiviE skrev:
Dagon^ skrev:

Redan på natten så kunde man skicka youtube länkar igen så spärren var inte under en så lång tid.

Aha, på så vis :)
Hjalle

Inlägg av Hjalle »

Så allt skrivande, de djupa funderingarna, all tid man lagt ner och nu så funkar det att skicka youtubelänkar.
Damn you, damn you Microsoft.

:)
Sid
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Sid »

Jag trodde den här tråden var ett skämt...
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Sid skrev:Jag trodde den här tråden var ett skämt...
Och vad har fått dig att tro annorlunda nu, hehe? ;D ;D ;D

Själv pallar jag inte hålla på med IM längre oavsett klient...
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"