Jovisst, uttryckte mig fel, vad jag menade är att man sällan laddar från en och samma utan tar en bit här och en bit där och överföringen är inte mellan A till B på samma sätt som i DC eller gamla HotLine som jag började använda 1995 nån gång, hehe... Gnutella-protokollet är ju också betydligt mer avslöjande då man kan se vad folk har på hårddisken, iaf om man inte ställt in att inte dela ut det man plockat ner eller delvis laddat ned... Och det är väl också därför man går på torrent-sajterna för att det är för krångligt att spåra användarna...Mekaniserad Apelsin skrev:Det är klart det går! Ipnumret jag får (av trackern) att börja ladda ner av från är en person som har åtminstone delar av materialet, och bitarna som skickas har relationen 1:1 till material (dvs en bit kan endast användas till ett material).farmfield skrev:Det går inte att varken spåra eller styrka källa/mottagare/innehåll vad gäller torrents.
Det går däremot inte att se all aktivitet som du har på en gång med hjälp av torrents, det går däremot alldeles utmärkt att kontrollera vad du har tillgängligt med hjälp av direct connect.
Se skillnaden till protokoll som off.
Microsoft börjar censurera dina meddelanden
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Re: Microsoft börjar censurera dina meddelanden
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Du menar alltså att länka till ett sökresultat på Google som inte är en direkt länk till en torrent, är alltså inte okey?Mekaniserad Apelsin skrev:Här är typexempel på vad som inte är tillåtet enligt forumsreglerna och vad som vanligtvis efterlevs oxå. Det är en hänvisning till något som är illegalt och dessutom i en form som folk är vana vid att tänka på som illegalt. Olagliga saker på youtube brukar inte tänkas på som illegalt och därför så tillåter de flesta forum det. Se t.ex. hänvisningen till tv4-debatten eller de youtubeklipp som länkats till tidigare.DimensionX skrev: http://www.google.se/search?hl=sv&q=vis ... meta=&aq=f
Om jag istället hade skrivit till någon.
Sök bara Vista Torrent på Google.
Hade det då varit okey?
(kul att veta var exakt gränsen går)

- farmfield
- Kontakt:
Det är inte ok, iaf enl. mig, för då uppmanar man till olagligheter ju...DimensionX skrev:Du menar alltså att länka till ett sökresultat på Google som inte är en direkt länk till en torrent, är alltså inte okey?
Hade det då varit okey?
(kul att veta var exakt gränsen går)![]()

Samt att du riskerar att förstöra personens liv genom att hjälpa denne att installera Vista på sin dator...

-
Uppmana till olagligheter är en bagatell i det här sammanhanget, speciellt när man tänker på VAD det är man ger tips om.farmfield skrev:Det är inte ok, iaf enl. mig, för då uppmanar man till olagligheter ju...DimensionX skrev:Du menar alltså att länka till ett sökresultat på Google som inte är en direkt länk till en torrent, är alltså inte okey?
Hade det då varit okey?
(kul att veta var exakt gränsen går)![]()
Samt att du riskerar att förstöra personens liv genom att hjälpa denne att installera Vista på sin dator...![]()
![]()

-
Farmfield!
Ironiskt nog så kan jag inte tänka mig någon sämre plats än det här forumet att uppmana folk att ladda hem en piratad Vista eftersom det flesta säkert inte ens skulle ta emot en laglig gratis version.

Ironiskt nog så kan jag inte tänka mig någon sämre plats än det här forumet att uppmana folk att ladda hem en piratad Vista eftersom det flesta säkert inte ens skulle ta emot en laglig gratis version.

-
Vad jag hört och läst så är det ".info" och "download.php" som censurerats innan.
- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Bertzored skrev:Jag fick just veta av en kompis att Microsoft har börjar censurera din meddelanden på msn. Innan var det fritt fram att skicka youtube länkar över messenger-protokollet, vilket bland annat jag använde flitigt. Detta har alltså Microsoft nu satt stop för. Testa själva så får ni se. Ett mycket dåligt drag av Microsoft, men finns det något de gör som är bra?
Kanske kan man också använda detta som ett argument när man marknadsför Ubuntu?
Det har jag inte märkt av, satt med en väldigt söt tjej på msn och vi skickade massa roliga youtubelänkar, det efter att jag läst om censuren.

-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Redan på natten så kunde man skicka youtube länkar igen så spärren var inte under en så lång tid.Dagon^ skrev:Bertzored skrev:Jag fick just veta av en kompis att Microsoft har börjar censurera din meddelanden på msn. Innan var det fritt fram att skicka youtube länkar över messenger-protokollet, vilket bland annat jag använde flitigt. Detta har alltså Microsoft nu satt stop för. Testa själva så får ni se. Ett mycket dåligt drag av Microsoft, men finns det något de gör som är bra?
Det har jag inte märkt av, satt med en väldigt söt tjej på msn och vi skickade massa roliga youtubelänkar, det efter att jag läst om censuren.
- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
KiviE skrev:Redan på natten så kunde man skicka youtube länkar igen så spärren var inte under en så lång tid.Dagon^ skrev:Bertzored skrev:Jag fick just veta av en kompis att Microsoft har börjar censurera din meddelanden på msn. Innan var det fritt fram att skicka youtube länkar över messenger-protokollet, vilket bland annat jag använde flitigt. Detta har alltså Microsoft nu satt stop för. Testa själva så får ni se. Ett mycket dåligt drag av Microsoft, men finns det något de gör som är bra?
Aha, på så vis

Så allt skrivande, de djupa funderingarna, all tid man lagt ner och nu så funkar det att skicka youtubelänkar.
Damn you, damn you Microsoft.

Damn you, damn you Microsoft.

-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Jag trodde den här tråden var ett skämt...
- farmfield
- Kontakt:
Och vad har fått dig att tro annorlunda nu, hehe?Sid skrev:Jag trodde den här tråden var ett skämt...

Själv pallar jag inte hålla på med IM längre oavsett klient...