haha mjoPinky skrev: TrevligtTrodde jag var den enda här i närheten
![]()

kännde igen väder adressen så va tvungen att kolla
mjo lite ovanligt o se en "skåning" här

haha mjoPinky skrev: TrevligtTrodde jag var den enda här i närheten
![]()
Ser ut som det ska. Allt som står i terminalen behöver inte vara felmeddelanden.Jag hatar Snigel skrev:
[...]
men om jag klistrar in detta i conkyrc så blir det såhär
bjorn@bjorn-desktop:~$ conky
Conky: desktop window (1000043) is subwindow of root window (186)
Conky: window type - override
Conky: drawing to created window (1a00002)
Conky: failed to set up double buffer
Conky: drawing to single buffer
sen stänger jag terminalen stängs conkybaren med
Har du dom nödvändiga sakerna installerade? Minns inte vilka 2 saker det är men det står i skriptet.Pinky skrev: Jag fick samma problem på min andra dator.
Löste det genom att sätta double_buffering till no i configen, nästan längst upp är det.
Tyvärr så ser det inte särskilt snyggt ut när den uppdaterar nu, hela conkyn blinkar till
Men på min laptop så funkar det iaf!Förutom stoffepojkens väderscript då
![]()
Jag råkade ut för samma sak nu och löste det!DeepThought skrev: Har haft precis samma problem med conky (det är därför jag kör SuperKaramba). Fick iallafall samma symptom: bakgrundsbilden syntes inte igenom och texten uppdaterades inte, utan skrev istället över. Tyvärr har jag ingen lösning, men jag tror det har med dubbelbuffring att göra
![]()
Kod: Markera allt
Load "dbe"
Hund skrev:Jag hatar Snigel skrev:
[...]
För att Conky ska starta automatiskt lägger du bara in det i Sessions som finns under System / Preferences.
Du lär ange conky som kommando.Jag hatar Snigel skrev: hur hittar jag start filen för det räcker ju inte att bara skriva conky för då säger den att texten var tom (eller bara innehöll tomrum)
Hund skrev:Jag hatar Snigel skrev:
[...]
För att Conky ska starta automatiskt lägger du bara in det i Sessions som finns under System / Preferences.
Du behöver även XSLT - http://xmlsoft.org/XSLT/Pinky skrev: Curl var det tydligen jag inte hade. Installerade det, men ingen skillnadFler förslag?
Å andra sidan så hjälpte load "dbe" i xorg mot double buffering-problemet! Tack!![]()
Fungerade finfint! Tack för tipset!Hund skrev: Öppna xorg.conf (/etc/X11/xorg.conf) och leta reda på delen Section "Module"
Där under lägger man bara till:
Starta sedan bara om X.Kod: Markera allt
Load "dbe"
![]()
Det hade jag redanHund skrev:Du behöver även XSLT - http://xmlsoft.org/XSLT/Pinky skrev: Curl var det tydligen jag inte hade. Installerade det, men ingen skillnadFler förslag?
Å andra sidan så hjälpte load "dbe" i xorg mot double buffering-problemet! Tack!![]()
Dubbelkollat så filerna ligger där dom ska enligt sökvägarna i dom?Pinky skrev:Det hade jag redanHund skrev:Du behöver även XSLT - http://xmlsoft.org/XSLT/Pinky skrev: Curl var det tydligen jag inte hade. Installerade det, men ingen skillnadFler förslag?