Har du några källor på att socialdemokrater "njuter" av det och "drömt" om det eller vill du bara bidra till ett mer hatiskt och otäckt klimat?Pinky skrev: Sossarna njuter i fulla drag, för det här har också de drömt om att göra länge, men nu gör moderaterna skitjobbet åt dem. När sossarna kommer tillbaks i nästa val, så äterställer de 1 av 100 ändringar som moderaterna gjort, och framställs i god dager.
SV: Smutsigt mjöl har inget att frukta, du däremot, är dömd!
- Prometheus
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
/ Mattias från designbilder.se
Så bra då att piratpartiet inte siktar på att bilda regering utan istället har en vågmästarstrategi och att stödja en annan regeringbildare.Barre skrev:upnorth skrev: Tja, piratpartiet lär ju få fotfäste om inte annat. Nu kommer de knappas ha någon chans att få majoritet i riksdagen, men de finns och har intressanta idéer never the less...nu går vi lite offtopic, men jag tror aldrig på att ett parti som grundar sig på en sakfråga kan få tillräcklig med röster för att bilda regering.... i.o.f.s. skall man aldrig säga aldrig, men jag vågar sticka ut hakan och påstå att piratpartiet inte kommer att lyckas med det...
För övrigt tycker jag inte det är speciellt intellektuellt hederligt att diskutera ett parti utan att ha satt sig in i vad partiet tycker.
they may take our code, but they'll never take... OUR FREEDOM!
Behöver jag säga bodström?Mattias skrev:Har du några källor på att socialdemokrater "njuter" av det och "drömt" om det eller vill du bara bidra till ett mer hatiskt och otäckt klimat?Pinky skrev: Sossarna njuter i fulla drag, för det här har också de drömt om att göra länge, men nu gör moderaterna skitjobbet åt dem. När sossarna kommer tillbaks i nästa val, så äterställer de 1 av 100 ändringar som moderaterna gjort, och framställs i god dager.
f.ö. kvittar det vem som kom med förslaget, nu är det här.
Hehe.. detta var det absolut dummaste jag läst på längelokpest skrev: För övrigt tycker jag inte det är speciellt intellektuellt hederligt att diskutera ett parti utan att ha satt sig in i vad partiet tycker.

1. Diskussion är det absolut bästa sättet att få insikt av andras åsikter
2. Diskussion är ett sätt att intellektuellt sätta sina egna åsikter i prövning
3. Jag har från första posten deklarerat att mina åsikter baserar sig på känsla (samt tidigare diskussioner och media)
Jag tar mig tid att läsa svaren jag får på mina inlägg, tänka igenom dessa och svaret baseras på min åsikt jag byggt av mina insikter.
hur kan du påstå att detta är intellektuellt ohederligt? Speciellt när jag från början deklarerat att jag inte läst partiprogrammet?
Och om du tränar lite retorik så lär du dig snart att det är strategisk idioti att sätta sina "motdebattörer" i en försvarsposition genom personliga påhopp eller kalla dem idioter, eftersom de då kommer lägga sin energi till att försvara sina åsikter istället för att lyssna på dina åsikter.
[me=Barre]"råkar" spilla sitt mineralvatten i knät på lokpest

blogg @ Gargamel.NU
Hur är det egentligen tänkt att detta skall fungera?
Om jag skickar mail via en web baserad tjänst? vad händer då?
Vart skall alla dessa enorma servrar som lagrar denna information placeras? Asfaltera gottland kanske?
Har funderat lite och borje man inte kunna bråka lite med staten med detta?
Om man startar en ping, som pingar lite olika adresser hela tiden, då borde väl det loggas? Och om man har en liten ping igång hela tiden så borde väl det resultera i ganska oöverskådliga loggar? Sedan tror jag att jag läst nån lag som gör att man skall kunna få all info om sig själv ur ett register. Om man då skulle begära ett utdrag varje år så kan det bli lite jobbigt för staten. Om det är nu som skall ta hand om detta, det var väl prat om att det skulle vara ISP'n som skulle lagra detta.
Undrar varför det är mest "data folk" som upprörs av detta, kan det bero på att man inser vilka möjligheter detta öppnar. En realtids övervakning med vissa larm som triggas. Att det gör iväg ett mail till säpo så fort nån surfar in på en "olämplig" sida.
Skulle kunna skriva hur mkt som helst ang detta, men är tyvärr inte så bra på att formulera mig i skrift. Men usch vad jag inte gillar detta. Känns som att terroristerna har vunnit, vet inte vad deras mål och syfte egentligen är, men det har iallafall lyckats med att ta vår frihet ifrån oss...
Om jag skickar mail via en web baserad tjänst? vad händer då?
Vart skall alla dessa enorma servrar som lagrar denna information placeras? Asfaltera gottland kanske?
Har funderat lite och borje man inte kunna bråka lite med staten med detta?
Om man startar en ping, som pingar lite olika adresser hela tiden, då borde väl det loggas? Och om man har en liten ping igång hela tiden så borde väl det resultera i ganska oöverskådliga loggar? Sedan tror jag att jag läst nån lag som gör att man skall kunna få all info om sig själv ur ett register. Om man då skulle begära ett utdrag varje år så kan det bli lite jobbigt för staten. Om det är nu som skall ta hand om detta, det var väl prat om att det skulle vara ISP'n som skulle lagra detta.
Undrar varför det är mest "data folk" som upprörs av detta, kan det bero på att man inser vilka möjligheter detta öppnar. En realtids övervakning med vissa larm som triggas. Att det gör iväg ett mail till säpo så fort nån surfar in på en "olämplig" sida.
Skulle kunna skriva hur mkt som helst ang detta, men är tyvärr inte så bra på att formulera mig i skrift. Men usch vad jag inte gillar detta. Känns som att terroristerna har vunnit, vet inte vad deras mål och syfte egentligen är, men det har iallafall lyckats med att ta vår frihet ifrån oss...
http://stoppa-storebror.se/
http://stoppafralagen.nu/
server med Fiesty Fawn server edition
HP NC40xx Fiesty Fawn 8.10
HP Pavillion 9095ea Windows XP
http://stoppafralagen.nu/
server med Fiesty Fawn server edition
HP NC40xx Fiesty Fawn 8.10
HP Pavillion 9095ea Windows XP
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Jag tror det inte kommer sparas så länge du inte skickar till en svensk recipient elller använder en svensk webmail.look2 skrev: Om jag skickar mail via en web baserad tjänst? vad händer då?
FAst nu tar lagförslaget inte och säger att man ska logga pingar. Fast man kan ju börja skicka oändligt mycket mail till alla adresser man hittar, eller vänta nu, det finns ju redanlook2 skrev: Om man startar en ping, som pingar lite olika adresser hela tiden, då borde väl det loggas?

Så kanske man oxå kan säga.look2 skrev: Känns som att terroristerna har vunnit, vet inte vad deras mål och syfte egentligen är, men det har iallafall lyckats med att ta vår frihet ifrån oss...
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Det här kommer att sluta med att burkarna som kontrollerar kommunikationen blir utsatta för konstanta DoS-attacker från utlandet 

Om det var så du uppfattad saken ber jag ursäkt, det var absolut inte meningen att få dig att känna dig idiotförklarad.Barre skrev: personliga påhopp eller kalla dem idioter
Jag menade mest att om man nu har vissa åsikter (tänker främst på din benämning "framkrystat") kanske det kan vara bra att söka sig till primärkällan för att se om det finns fog för detta, eller om det är en halmgubbe, en nidbild.
[me=lokpest] tar av sig byxorna![me=Barre]"råkar" spilla sitt mineralvatten i knät på lokpest[/me]

they may take our code, but they'll never take... OUR FREEDOM!
Du behöver inte be om ursäkt, jag har skinn på näsan... men tacklokpest skrev: Om det var så du uppfattad saken ber jag ursäkt, det var absolut inte meningen att få dig att känna dig idiotförklarad.

Jag är medveten om att jag kan vara onödigt provokativ i mina formuleringar ibland, och det ber jag om ursäkt för. Men jag trodde att denna tråd befann sig i debatt forumet och jag ville provocera fram en diskussion med MekMandarinlokpest skrev: Jag menade mest att om man nu har vissa åsikter (tänker främst på din benämning "framkrystat") kanske det kan vara bra att söka sig till primärkällan för att se om det finns fog för detta, eller om det är en halmgubbe, en nidbild.

Men jag har nu insett att denna tråd inte ligger i debatt och ber återigen om ursäktBarre skrev: .........
jag vet att jag är onödigt provokativ i detta inlägg, men anser att höjd för detta finns i debattforumet.....

blogg @ Gargamel.NU
haha, ja. En slumpgenerator. Eller jag vet!
"wget -m <a class="postlink" href="http://www.google.se/search?q=a">http:/ ... rch?q=a</a>" Och så ett cronjobb som kör rm -rf *i katalogen där allt sparas.
Kul att kika i de loggarna.
"wget -m <a class="postlink" href="http://www.google.se/search?q=a">http:/ ... rch?q=a</a>" Och så ett cronjobb som kör rm -rf *i katalogen där allt sparas.

Kul att kika i de loggarna.

Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Tackar. Fast nu efter det berömmet ska jag vara lite elak tillbaka. Mandarinen tänkte ungefär samma sak som du trodde lokpest sa, det är givetvis ett bra sätt at snabbt låta någon annan koka ner det viktiga, att någon annan stå för informationssamlandet, men det är inte så svårt att få fram hur piratpartiet har argumenterat redan från början, de har inte funnits så länge det är inte som att gå till annualerna och göra en informationssamling och hur socialdemokraterna har argumenterat sedan ursprunget. Jag valde dock att ha en aning korrektare ton.Barre skrev: Jag är medveten om att jag kan vara onödigt provokativ i mina formuleringar ibland, och det ber jag om ursäkt för. Men jag trodde att denna tråd befann sig i debatt forumet och jag ville provocera fram en diskussion med MekMandarin(eftersom jag tycker att han är mycket intressant och duktig att föra fram sina åsikter)
Det är ingen hemlighet att piratpartiet har kämpat mot främst skivindustrin eftersom de varit mest argumentativa för den största inskränkningen i människors rörlighet och frihet på internet. Piratpartiet har sett det som ytterst farligt eftersom det sätter standarden mot en framtid där vi alltmer för oss mot att ständigt vara aktiva på internet, även i vårt normala fysiska liv.
Internet håller långsamt på att ta över allt vi gör i våra liv, vilket är bra för det leder till att vi kan arbeta för helt transparenta myndigheter men vi måste (tydligen) samtidigt kämpa för att behålla vår egna icketransparens gentemot dessa.
Låter krångligt, för det första kommer inte vad vi surfar på hela tiden till en början att registreras (det finns dock hel frihet att införa det senare utan att det passerar vår lagstiftande församling), och det räcker med att kolla om man får en 200 respons (det är en lyckad anslutning till skillnad från t.ex. 404 som betyder att resursen inte finns).Emil.s skrev: haha, ja. En slumpgenerator. Eller jag vet!
Kul att kika i de loggarna.![]()
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
jepp ! ALLT är sossarnas fel...Pinky skrev: Sossarna njuter i fulla drag, för det här har också de drömt om att göra länge, men nu gör moderaterna skitjobbet åt dem. När sossarna kommer tillbaks i nästa val, så äterställer de 1 av 100 ändringar som moderaterna gjort, och framställs i god dager.

-
börjar bli läge för någon eller fler att ta fram lite djupare info om detta.. för jag kan bara ta fram en skvätt om detta...
ett till 2 år...
ett till 2 år...

- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Vad är det för info du saknar?to wonder skrev: börjar bli läge för någon eller fler att ta fram lite djupare info om detta.. för jag kan bara ta fram en skvätt om detta...
- Iceron
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
Jag känner på mig att många snart kommer göra det männsikan är bäst på, att glömma.
Kommer det vara ett hett diskutions ämne om ett år? Eller har alldeles för många hlömt bort att den lagstiftningen finns vid det laget?
Motsätter mig starkt denna lagstiftning, allt kommer bara bli värre och värre om inte alla sätter ned foten.
Visst kan det vara bra att fånga terrorister och sådant. Men hur vanligt är det i vårt land egentligen?
Vill definitivt inte offra en bit av min frihet för det, tycker att de kan sätta in mer resurser för polisen och säpo för att det skulle göra mer nytta än att leka storebror.
Kommer det vara ett hett diskutions ämne om ett år? Eller har alldeles för många hlömt bort att den lagstiftningen finns vid det laget?
Motsätter mig starkt denna lagstiftning, allt kommer bara bli värre och värre om inte alla sätter ned foten.
Visst kan det vara bra att fånga terrorister och sådant. Men hur vanligt är det i vårt land egentligen?
Vill definitivt inte offra en bit av min frihet för det, tycker att de kan sätta in mer resurser för polisen och säpo för att det skulle göra mer nytta än att leka storebror.
-
har inte sökt info egentlligen, men de va år talet ett till två år som föll en fundering...
Ingen dålig info i denna tråd men just årtalen som kom offentligt som den enskilde kan säga något emot...
Ingen dålig info i denna tråd men just årtalen som kom offentligt som den enskilde kan säga något emot...
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Men lagförslaget är fullkomligt värdelöst för att komma tillrätta med terrorister eller grov brottslighet, de vet ju hur det fungerar och väljer därför att använda teknik som inte spåras/inte går att spåra eller väljer att inte använda tekniken när de gör och planerar dessa saker. Det är bara de som i dagliga livet använder tekniken som råkar illa ut, specieltl som det nästan inte går att var utan det i sociala sammanhang.Iceron skrev: Visst kan det vara bra att fånga terrorister och sådant. Men hur vanligt är det i vårt land egentligen?
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
gpg är jätteenkelt, ladda ner seahorse och du är nästan färdig. Använder du gmail kan du t.om. lägga till firegpg och så krypterar du dina mail enkelt direkt i gmail.Kerath skrev: Ja, det blir väl till att lära sig gpg antar jag. Prata i koder när man ringer samtal kan också vara kul.![]()
Ska testa direkt när jag får tillgång till en dator med ubuntu.Mekaniserad Apelsin skrev:gpg är jätteenkelt, ladda ner seahorse och du är nästan färdig. Använder du gmail kan du t.om. lägga till firegpg och så krypterar du dina mail enkelt direkt i gmail.Kerath skrev: Ja, det blir väl till att lära sig gpg antar jag. Prata i koder när man ringer samtal kan också vara kul.![]()
- Är det en rättighet att förbli okunnig?
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!
Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!
Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Nej, det är advokatsamfundet som säger att SOU 2005:38 innehåller det.turbo skrev: Det där med övervakande webkamera i hemmet var väl ett skämt?