Som polis själv vill jag ha klarifierat vad ni menar med "Windows"? Talar ni om teckenfönstret på skrivmaskinen?
Och i denna sekund så märkte jag hur långt "off-topic" ämnet har gått! Kom igen nu gubbs 'n' girleys, låt oss gå tillbaka och faktiskt prata om det här, för det är en intressant frågeställning trots allt!
Idén att dela med sig av sitt eget WiFi är bra, helt i linje med Linux- och Open Source. Dock kan det ju finnas risker som tidogare nämnt; att din granne laddar ner olagligheter över din uppkoppling o.s.v... Hur lagen skulle se på detta är säkert oklart med tanke på att tekniken kontinuerligt springer ifrån, men problemet ligger mest i att dom flesta av oss laddar ner - så om jag laddar ner med ospårbara bittorrent så kommer polisen och knackar på dörren för att grannen har laddat ner med spårbara DC++ - men det är ju skit samma om man hittar massa nedladdat!?
Men snälla, dra inte igång en lagligt/olagligt om nedladdning med C++ kontra bittorrent och en massa åsikter på toppen av det nu, försök hålla det till grundkonceptet - Free WiFi for all...

Plz...
Jag tycker personligen att Telia "gjorde först & tänkte sen" när dom installerade WiFi i telefonkioskerna - men mot betalning... Jag fattar såklart att allting kostar - men kommunerna borde gjort en deal med Telia om finansiering av WiFi från fasta stationer - och där ligger telefonkioskerna såklart bäst till med ledningar framdragna och allting... Då hade vi sluppit fundera på hur vi som privatpersoner skall skapa ett öppet WiFi-när i Sverige...