Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
så låt oss säga att jag väger mellan att prova den nu eller vänta tills 18:e oktober
Vad tycker ni, ska jag dra hem den nu eller få smaka på allt det goda på än gång?
Förövrigt, tycker jag att det verkar vara ett stort ståhej om det här att det kommer ut en ny utgåva (kärna?). Det är ju kul! Är det så varje gång det händer något nytt?
Tompalaz skrev:
så låt oss säga att jag väger mellan att prova den nu eller vänta tills 18:e oktober
Vad tycker ni, ska jag dra hem den nu eller få smaka på allt det goda på än gång?
Förövrigt, tycker jag att det verkar vara ett stort ståhej om det här att det kommer ut en ny utgåva (kärna?). Det är ju kul! Är det så varje gång det händer något nytt?
Tompalaz skrev:
Kör du inte med några riktiga konstiga program som inte funkar ännu under gutsy så tycker jag att du borde testa på Gutsy.
Det är en riktigt förbättring på många ställen
jag måste säga att jag känner ganska stor skillnad i gutsy, grafiken är mycket skön redan från början, och det känns som att det är trevligare att hålla på med helt enkelt...
Jag undrar: kommer min tribe 5 bli stabilversion genom uppdateringar av sig själv med tiden?
jag skulle helt klart rekomendera att prova gutsy!
dock har jag fortfarande inte helt på svenska, bara vissa delar... men det kanske inte är färdigt översatt än... men typ system, places och application är på engelska för mig..
Chippen skrev:
dock har jag fortfarande inte helt på svenska, bara vissa delar... men det kanske inte är färdigt översatt än... men typ system, places och application är på engelska för mig..
Efter ha installerat svenskt sprökstöd med markerad support för den, så efter en omstart av datan så är dem menyerna på svenska.
Coolers, då testar vi på det imorgon, är det värt att "skriva över" sin Feisty Fawn version?
Jag har hittat hur man ska göra för att uppgradera, jag undrar vad som händer när jag uppgraderat, kommer allt som jag ändrat vara kvar, typ mina gDesklets osv, och hur är det med grafik drivrutinerna? Ska jag ta bort dom först eller ska jag låta dom vara kvar? Läste om någon som hade bättre grafikdrivisar innan han installerade drivrutinerna.
Gutsy verkar ju kunna bli riktigt nice. Ska bli ett nöje att installera när det kommer ut. Väntar till slutversionen dock, föredrar ett stabilare system. ;>
Mitt enda problem blir om jag ska köra Kubuntu eller Ubuntu dock.
Wine verkar ha dykt för mig, någon som vet någon om Wine och Gutsy? Vart tankar man? Jag hämtar ur Feisty-förråden från winehq.org nu, men testade även versionen från Gutsys förråd.
Problemet är att så fort som jag kör någonting som har med Wine att göra så startar X om.
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...