Gutsy Tribe 5 ute nu

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Tompalaz

SV: Gutsy Tribe 5 ute nu

Inlägg av Tompalaz »

så låt oss säga att jag väger mellan att prova den nu eller vänta tills 18:e oktober  ::)
Vad tycker ni, ska jag dra hem den nu eller få smaka på allt det goda på än gång?

Förövrigt, tycker jag att det verkar vara ett stort ståhej om det här att det kommer ut en ny utgåva (kärna?). Det är ju kul! Är det så varje gång det händer något nytt?
SakJur
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kontakt:

Inlägg av SakJur »

Tompalaz skrev: så låt oss säga att jag väger mellan att prova den nu eller vänta tills 18:e oktober  ::)
Vad tycker ni, ska jag dra hem den nu eller få smaka på allt det goda på än gång?

Förövrigt, tycker jag att det verkar vara ett stort ståhej om det här att det kommer ut en ny utgåva (kärna?). Det är ju kul! Är det så varje gång det händer något nytt?
Vad jag har sett var det likadant för Feisty...
Jag är inte tyvärr inte särskilt aktiv längre.
sakjur@launchpad
Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

Inlägg av TForsman »

Tompalaz skrev: så låt oss säga att jag väger mellan att prova den nu eller vänta tills 18:e oktober  ::)

Kör du inte med några riktiga konstiga program som inte funkar ännu under gutsy så tycker jag att du borde testa på Gutsy.
Det är en riktigt förbättring på många ställen
Min personliga blog | Min personliga Linux dist |

Gamla hederliga Zinden som har bytt användarnamn.
Calmeida
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Calmeida »

Vad sjutton, till och med ljudet och skärmupplösningen på min Linuxfientliga EasyNote fungerar ju i Tribe 5.  :o
Användarvisningsbild
Chippen

Inlägg av Chippen »

jag måste säga att jag känner ganska stor skillnad i gutsy, grafiken är mycket skön redan från början, och det känns som att det är trevligare att hålla på med helt enkelt...

Jag undrar: kommer min tribe 5 bli stabilversion genom uppdateringar av sig själv med tiden?

jag skulle helt klart rekomendera att prova gutsy!

dock har jag fortfarande inte helt på svenska, bara vissa delar... men det kanske inte är färdigt översatt än... men typ system, places och application är på engelska för mig..
Användarvisningsbild
Chippen

Inlägg av Chippen »

BTW jag lyckas inte ladda hem flash plugin genom den nya installeraren i firefox... funkar det för er?
Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

Inlägg av TForsman »

Chippen skrev: dock har jag fortfarande inte helt på svenska, bara vissa delar... men det kanske inte är färdigt översatt än... men typ system, places och application är på engelska för mig..
Efter ha installerat svenskt sprökstöd med markerad support för den, så efter en omstart av datan så är dem menyerna på svenska.
Min personliga blog | Min personliga Linux dist |

Gamla hederliga Zinden som har bytt användarnamn.
Användarvisningsbild
Chippen

Inlägg av Chippen »

jag förstår, då är det väll en omstart som behövs :)
Tompalaz

Inlägg av Tompalaz »

Coolers, då testar vi på det imorgon, är det värt att "skriva över" sin Feisty Fawn version?
Jag har hittat hur man ska göra för att uppgradera, jag undrar vad som händer när jag uppgraderat, kommer allt som jag ändrat vara kvar, typ mina gDesklets osv, och hur är det med  grafik drivrutinerna? Ska jag ta bort dom först eller ska jag låta dom vara kvar? Läste om någon som hade bättre grafikdrivisar innan han installerade drivrutinerna.
Slobban

Inlägg av Slobban »

Gutsy verkar ju kunna bli riktigt nice. :D Ska bli ett nöje att installera när det kommer ut. Väntar till slutversionen dock, föredrar ett stabilare system. ;>

Mitt enda problem blir om jag ska köra Kubuntu eller Ubuntu dock.
Användarvisningsbild
DeepThought

Inlägg av DeepThought »

Wine verkar ha dykt för mig, någon som vet någon om Wine och Gutsy? Vart tankar man? Jag hämtar ur Feisty-förråden från winehq.org nu, men testade även versionen från Gutsys förråd.

Problemet är att så fort som jag kör någonting som har med Wine att göra så startar X om.
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Nu har jag uppgraderat till Gutsy. Är det jag som imbillar mej eller blir systemet snabbare?
jag undrar vad som händer när jag uppgraderat, kommer allt som jag ändrat vara kvar, typ mina gDesklets osv, och hur är det med  grafik drivrutinerna?
Jag har bara kört en liten stund, men hittills verkar alla gamla inställningar vara kvar.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
zenbios
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av zenbios »

Chippen skrev: BTW jag lyckas inte ladda hem flash plugin genom den nya installeraren i firefox... funkar det för er?
Nope, inte här heller. fick gå genom synaptic för
att få in det.  :(
Bild
Användarvisningsbild
Chippen

Inlägg av Chippen »

okej....

Jag startade om mitt system...men fortfarande engelska...
Användarvisningsbild
Daniel Nylander
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Inlägg av Daniel Nylander »

Gutsy är så klart i stort helt översatt. Det som saknas i main är vissa bibliotek och kommandoradsprogram.

GNOME 2.19/2.20 är 100% översatt, dokumentationen bara 73% än så länge.

Väljer du svenska i GDM innan du loggar in?
--
Daniel Nylander
Medlem av GNOME Foundation och Ubuntu Members
Tompalaz

Inlägg av Tompalaz »

Min Gutsy la ner efter installerade grafikdrivrutiner, drar in Feisty Fawn igen, testar Gutsy igen i oktober
Användarvisningsbild
zenbios
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av zenbios »

Chippen skrev: okej....

Jag startade om mitt system...men fortfarande engelska...
Mitt har ja fått på svenska efter ja la till språkstöd.
synd det inte fungerar hos dig.
Bild
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Tompalaz skrev: Min Gutsy la ner efter installerade grafikdrivrutiner, drar in Feisty Fawn igen, testar Gutsy igen i oktober
Vad menar du med "la ner"?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
Galgalid

Inlägg av Galgalid »

Hur fixar man stöd för broadcom trådlösa nätverkskort.?Får jag det att fungera så i gusty ska jag lätt ha det. Stödet finns i 6.10 men inte i 7.04 >_< 

EDIT: Shebsa ska hittade någon tutorial så vi får se vad han säger :)
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Uppgradera nu.. Efter en jäkla massa krångel verkar det mesta fungera utom mina Nvidia drivrutiner och ljudet! Vem sa att det var stabilt? >:(
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"