Jag har kört Debian som huvudoperativ sen -97 nånting, och Ubuntu sen ett år tillbaka på min workstation. Windows har nästlat sig in då och då när jag behövt viss funktionalitet, t ex spel

Tills jag köpte nytt moderkort för en månad sen hade jag en partition med Windows som låg och skräpade, om det skulle behövas. Efter moderkortsbytet gick inte Windows att starta längre, inte ens att installera om. Nu får jag väl köra VMWare om det skulle vara absolut nödvändigt.
Jag bor även i ett kollektiv, där jag satt upp en allmän dator för dem som bor här. Först körde den Debian, men krångel med skrivare och småsaker gjorde att jag bytte till Windows 98, och senare XP. Detta i tro om att Windows skulle vara enkelt och trevligt för s.k. datornoviser. Ett genidrag som gjorde att skrivarproblemen inte löstes helt, samt att USB-minnen - som funkat tidigare under både Debian och Win 98 - inte verkar vilja funka under XP. Där fick man för att man vill verka open-minded, och inte bli ansedd som en Linux-extremist...