Ingenstans. Jag konstatera baraBobcat skrev: Och vad menar du med det? " Att det är just jag"? Vart vill du komma med den kommentaren?
LoCo-rådet eller hur att vara opartiskt
SV: LoCo-rådet eller hur att vara opartiskt
Konstigt konstaterande. Men du har väl dragit dina egna slutsatser igen kan man förmoda.
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Vad är det då som ska utredas enligt detta inlägg? http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topi ... l#msg86051Little John skrev: Jag har aldrig sagt att någon ska "utreda" medlemmar till LoCo-rådet.
Idéer räknas inte förrän du genomför dem.
Inga slutsatser. Jag vill inte bråka och dra mig ur nu.Bobcat skrev: Konstigt konstaterande. Men du har väl dragit dina egna slutsatser igen kan man förmoda.
Jaha det var det du menade Håkan.HakanS skrev:Vad är det då som ska utredas enligt detta inlägg? http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topi ... l#msg86051Little John skrev: Jag har aldrig sagt att någon ska "utreda" medlemmar till LoCo-rådet.
Jag menade hetsjakten mot plun.
Vill bara klargöra en sak för samtliga så att inga missförstånd uppstår.
OBS:
Jag bedriver INGEN hetsjakt mot Plun eller någon annan här på forumet (skulle aldrig falla mig in).
MVH/Malou
OBS:
Jag bedriver INGEN hetsjakt mot Plun eller någon annan här på forumet (skulle aldrig falla mig in).
MVH/Malou
Ingen här tveka på det, Malou.Malou skrev: Vill bara klargöra en sak för samtliga så att inga missförstånd uppstår.
OBS:
MVH/Malou
Tack!Little John skrev:Ingen här tveka på det, Malou.Malou skrev: Vill bara klargöra en sak för samtliga så att inga missförstånd uppstår.
OBS:
MVH/Malou
MVH/Malou
Ok. Jag med. Tack för kaffet.Little John skrev:Jag vill inte bråka och dra mig ur nu.Bobcat skrev: Konstigt konstaterande. Men du har väl dragit dina egna slutsatser igen kan man förmoda.
Nu var det ju inte Bobcat som tog den här tråden offtopic
- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
I slutändan kommer berörda parter och hela sista veckans diskussioner att utredas av LoCo-rådet om de väljer att utreda det efter att anmälan kommit in till dem.
Att LoCo-rådet inte kommer att kunna vara 100% opartiskt är det ingen som kräver (tror jag). Det som jag däremot tror kommer funka är att vi kommer få det så opartiskt som det går om vi får en bra spridning på personerna i rådet.
Att LoCo-rådet inte kommer att kunna vara 100% opartiskt är det ingen som kräver (tror jag). Det som jag däremot tror kommer funka är att vi kommer få det så opartiskt som det går om vi får en bra spridning på personerna i rådet.
* Detta meddelande har granskats av FRA *
* Detta meddelande har granskats av FRA *
Och det hoppas jag med.Bossieman skrev: I slutändan kommer berörda parter och hela sista veckans diskussioner att utredas av LoCo-rådet om de väljer att utreda det efter att anmälan kommit in till dem.
- Broder Tuck

Hej alla,
jag har lite svårt att se orsaken/grunden till denna tråd, LJ. När vi nyligen talades vid per telefon, fick jag antagligen inte rätt uppfattning. Trots att jag nu läst tråden några gånger, förstår jag fortfarande inte riktigt "varför?", vad är det som är bristen, felet etc.?

Du skriver:
Är problemet det att eventuellt valda medlemmar till Loco-rådet inte skulle kunna vara opartiska?
Men hade ni egentligen funderat över att medlemmar i LoCo-rådet omöjligt kan vara opartiska
när dom är forumsmedlemmar ?
Alla läser inläggen och ta ställning redan då, eller hur? Vi är alla bara människor.
Ta till exempel hetsjakten mot plun som pågår och kommer att hamnar på bordet
hos LoCo-rådet, antar jag. Även mitt agerande kommer att säkert att hamnar där.
Visserligen kan jag ha fel, men jag tror att det är detta som är din utgångspunkt. I så fall undrar jag ju en del, måste jag erkänna. Tror du t.ex. att representanter för vårt rättsväsende, poliser, jurister, åklagare, försvarsadvokater, domare eller nämndemän i rättegångar är helt objektiva i sin personliga bedömning av ett ärende? Inför bedömningen av ett ärende?
Jag tror faktiskt att de är det, i en rättsstat. Även om det ändå kan bli fel ibland.
Självklart har de en egen personlig uppfattning både inför en gärning och en gärningsman, men de håller isär sin egen uppfattning ganska väl och försöker se till regelverk, prejudicerande domar etc och tar ställning till brottet och påföljden på objektiva grunder.
Jag tror att de som valt att ägna sig åt verksamheter kring detta, skiljer på sak och person. Jag tror att en grov brottsling får en ärlig och objektiv bedömning av sin gärning och ett straff som följer straffskalan för den gärning personen ifråga har begått.
Om jag skulle känna mig det minsta tveksam om att den proffesionalismen präglar de som handhar arbetet, skulle jag sannerligen gå omkring och vara rädd för det mesta.
Tvivlar du på det?
Skulle inte sjukvårdspersonal kunna vara objektiv och rätt efter en handbok, kanske inte mer, men i vart fall inte mindre, ta hand om en skadad person, även om det är en mördare eller rattfyllo som själv skadat sig i samband med sitt dåd?
Jag tvivlar inte på att de skulle göra det som krävs av dem.
Vill du försöka säga att personer som nu valt att låta sig nomineras till LoCo-rådet inte skulle kunna agera på ett liknande sätt?
De som nominerat sig är fullständigt kompetenta att kunna agera likvärdigt i en för rådet motsvarande situation. Det är min gissning. I den stund de sätter sig ned för att titta på och eventuellt ta diskussion kring ett anmält ärende, är jag förvissad om att de kommer att noggrant se till saken, se till regelsystemet och försöka fatta ett så bra beslut som möjligt efter de förutsättningar som givits dem.
Har du för avsikt att reducera antalet nominerade fram till lördag?
Jag kan gissa att en och annan kommer att ta sig en extra funderare efter denna tråd.
Sedan är det ju detta med alla andra forummedlemmar förstås. Det är ju de som skall rösta om sina representanter. Är det medlemmarna som inte kan se upp och välja rätt person?
Eller är det helt plötsligt nu, fem minuter i tolv, som du vill ha en ändring till stånd och ett avslut på LoCo-rådet bildande?
Ja jag vet inte. Jag är mycket förbryllad. Det är bara någon timme sedan vi talades vid per telefon. Men detta om att ifrågasätta och eventuellt skjuta LoCo-rådet i sank, det måste jag erkänna att jag inte förstod var din avsikt.
Nåväl, jag delar inte din mening i denna tråd. För egen del har jag fullständig tilltro till dem som låtit sig nomineras och till deras kompentens att se objektivt till ett ärende, oavsett vilket det blir och att de vill arbeta för ett gott, fint och väl fungerande forum.
På ett motsvarande sätt känner jag tillförsikt till medlemmarna och att de lägger sina röster på den de tror bäst bevakar sitt forums frågor åt sig.
Jag är lugn och har stark tro på att detta är rätt väg att gå. Detta är något vi behöver. Eller . . .

Hälsningar
Tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Tack Broder... jag kunde inte hålla med dig mer...
Tack Broder, jag är mer än jätteglad att det funkade.Men i din framställan här i tråden, har du i vart fall fått mig än mer angelägen. Jag har berättat att jag funderat ordentligt på att lämna forumet. Nu börjar det kännas som om du fått mig att tänka om. Verkligen. Slappna av pysen, byt glasögon. Glad Våra medlemmar kan mer än vad du tror. . . . Cool Med glimten i ögat (blinkande)
Det var inte lätt idag att håller det här igång under hela dagen.
Jag ber alla om ursäkt för mitt beteende här i tråden.
Men min avsikt har varit framgångsrik.
- Broder Tuck

Buse! ! ! !

*edit* Det är fult att lura gamla, giktbrutna munkar. Men du visste vad som kan reta upp mig . . .

Senast redigerad av 1 Broder Tuck, redigerad totalt 13 gånger.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Ingenting att oroa sig för de här inte 
Tråden gled lite OT men frågan som du ställde LJ var berättigad.
Och har man inte tänkt igenom frågan innan man ställer upp som kandidat, så bör man ta sig en rejäl funderare igen.

Tråden gled lite OT men frågan som du ställde LJ var berättigad.
Och har man inte tänkt igenom frågan innan man ställer upp som kandidat, så bör man ta sig en rejäl funderare igen.
Abusus non tollit usum
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Så det du har skrivit i denna tråd var bara ett skämt?Little John skrev: Tack Broder, jag är mer än jätteglad att det funkade.
Idéer räknas inte förrän du genomför dem.
Haha! Det kan ju inte vara sant?! Men det spelar ingen roll. Det är ju ett hur skönt inlägg som helst. Tack Little John för dagens garv!Little John skrev:Tack Broder, jag är mer än jätteglad att det funkade.Men i din framställan här i tråden, har du i vart fall fått mig än mer angelägen. Jag har berättat att jag funderat ordentligt på att lämna forumet. Nu börjar det kännas som om du fått mig att tänka om. Verkligen. Slappna av pysen, byt glasögon. Glad Våra medlemmar kan mer än vad du tror. . . . Cool Med glimten i ögat (blinkande)

Ubuntu 10.04 x86 @ AMD Athlon 64 3200+, TwinMos 2048MB PC3200 DDR SDRAM, Nvidia GeForce 6600GT (256MB, PCI-E), SB Audigy 2.