SV: Svensk linuxtidning!
Jag är lite gammalmodig av mig och läser hellre en papperstidning än en nätupplaga. Så jag hoppas att det blir av! 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
bara 1750st kvar
det här fixar vi.
bara 1750st kvar

det här fixar vi.
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
Samma här det är roligare med en tidning. Gäller samma sak med programmerings böcker tex, jag läser hellre en bok än en guideHund skrev: Jag är lite gammalmodig av mig och läser hellre en papperstidning än en nätupplaga. Så jag hoppas att det blir av!![]()

btw jag har skrivit under

-
- Kontakt:
Har spridit länken på så många forum som jag kan komma på 

- maths57
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Jag har tidigare ställt frågan om en svensk Linuxtidning i Datormagazins forum. I den tidskriften har man ju en avdelning om Linux. Det svar jag får är att de inte kan se att det finns en tillräckligt stor efterfrågan. De specialnummer om Linux som de har gett ut har inte sålt så bra. Jag köpte dem i alla fall. Om det nu blir 2000 underskrifter, vem ska då ge ut Svensk Linuxtidning? Är något förlag intresserat? I väntan på en svensk tidning kan man alltid läsa någon engelskspråkig tidskrift. Det finns ett par tre stycken på Pressbyrån. Dyra som stryk om man inte prenumererar.
Dom som inte har pressbyrån då? Ingen lust att åka runt 20 mil för en tidning.maths57 skrev: Jag har tidigare ställt frågan om en svensk Linuxtidning i Datormagazins forum. I den tidskriften har man ju en avdelning om Linux. Det svar jag får är att de inte kan se att det finns en tillräckligt stor efterfrågan. De specialnummer om Linux som de har gett ut har inte sålt så bra. Jag köpte dem i alla fall. Om det nu blir 2000 underskrifter, vem ska då ge ut Svensk Linuxtidning? Är något förlag intresserat? I väntan på en svensk tidning kan man alltid läsa någon engelskspråkig tidskrift. Det finns ett par tre stycken på Pressbyrån. Dyra som stryk om man inte prenumererar.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Beställ en prenumeration på Internet och visa intresse!Hund skrev: Dom som inte har pressbyrån då? Ingen lust att åka runt 20 mil för en tidning.![]()

Prenumererar ju redan på Linux Format, så jag har inte riktigt råd med en dyr tidning. Men om det är datormagazin som ger ut den blir den ett självklart köp. 

- Är det en rättighet att förbli okunnig?
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!
Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
- maths57
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Jag prenumererar också på Linux Format sedan snart ett år. Innan höll jag på att ruinera mig på lösnummer. Men LXF har en bra mix, tycker jag. Där finns lite av varje och det mesta är lättsamt och pedagogiskt skrivet. Prenumererar också på Datormagzin, så ett Linuxmagazin skulle bli en lätt övergång.
-
- Kontakt:
Vi måste ha fler underskrifter, senast jag kollade var det bara 268 som skrivit på 

Det pekar på att vi fortfarande är för få användare, eller att alla helt enkelt prenumererar på antingen Linux Journal eller LXF (Linux Format) och inte orkar bry sig för att de är i toppklass. Vem är det detta skall skickas till?koch skrev: Vi måste ha fler underskrifter, senast jag kollade var det bara 268 som skrivit på![]()
- Är det en rättighet att förbli okunnig?
-
- Kontakt:
TråkigtKerath skrev:Det pekar på att vi fortfarande är för få användare, eller att alla helt enkelt prenumererar på antingen Linux Journal eller LXF (Linux Format) och inte orkar bry sig för att de är i toppklass. Vem är det detta skall skickas till?koch skrev: Vi måste ha fler underskrifter, senast jag kollade var det bara 268 som skrivit på![]()

In a world without wall and fences, who needs windows and gates?
-
- Kontakt:
Mycket braFaidros skrev: http://lankarkiv.com/
Kolla under Tisdag (070731). Vem vet? Det kanske ramlar in underskrifter nu?

OT! Ubuntu kampanj i Skåne: http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,13854.0.html kolla in

Done and Done
Jag skulle kunna sprida det här till dom på Hamsterpaj.
I'm doing it anyway even if you want to or not want to! ;P
Jag skulle kunna sprida det här till dom på Hamsterpaj.
I'm doing it anyway even if you want to or not want to! ;P
-

Det var himla länge sen man kikade in där, hängde där jämt under högstadiet (är väl 5-6 år sedan nu...)KanineN skrev: [...]Jag skulle kunna sprida det här till dom på Hamsterpaj. [...]

Läser tillsvidare linux format. Svindyr men bra tidning.
[img width=80 height=15]http://ubuntucounter.geekosophical.net/ ... user=12678[/img]