Oj, vad vi växer!

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Re: Oj, vad vi växer!

Inlägg av Urban Anjar »

Harlekin33 skrev:Bra där!

Hoppas att ni kan få tillbaka dom som är inaktiva!
Vi, tillsammans! Det handlar nog mycket om stämningen här i forumet. Bra support och
trevlig stämning är nog vad de flesta gärna kommer tillbaka till. Här får alla dra sitt strå
till stacken. Att 9.04 ser riktigt trevlig och bra ut bidrar förstås också.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Jag är BOMBSÄKER att 9.04 kommer bli en hit av erfarenhet!

Men nu gäller det att markandsföra den överallt!

:D
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Harlekin33 skrev:Jag är BOMBSÄKER att 9.04 kommer bli en hit av erfarenhet!

Men nu gäller det att markandsföra den överallt!

Helt rätt! Nu kör vi!
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

12424st
Användarvisningsbild
bbauto

Inlägg av bbauto »

Harlekin33 skrev:12424st
Och då har ändå 3st gått över till ett annat forum ;D
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

Det finns många sätt att se på den saken.
Det är korrekt att det är ett visst antal som valt att vara aktivare på "nåt annat" forum. Men registrering förpliktar inte mer än att man fyller i sina mailuppgifter för att kunna svara på trådar.
Att ha "gått över" till ett annat forum förutsätter vi har en konkurrenssituation, dvs att man kämpar om tillgångar och marknadsdelar, är det så du tolkar saken?
Det enda jag är säker på det är att det är till gagn för hela gemenskapen att ett officiellt forum för ubuntu lever vidare och är vital och attraktiv både i kort och långt perspektiv.
Andra forum med liknande uppgifter kan gärna vara bättre och dra fler medlemmar, både aktiva och supportefterfågande, men inte pga att det här är dåligt..
Användarvisningsbild
bbauto

Inlägg av bbauto »

Ulsak skrev:Det finns många sätt att se på den saken.
Det är korrekt att det är ett visst antal som valt att vara aktivare på "nåt annat" forum. Men registrering förpliktar inte mer än att man fyller i sina mailuppgifter för att kunna svara på trådar.
Att ha "gått över" till ett annat forum förutsätter vi har en konkurrenssituation, dvs att man kämpar om tillgångar och marknadsdelar, är det så du tolkar saken?
Det enda jag är säker på det är att det är till gagn för hela gemenskapen att ett officiellt forum för ubuntu lever vidare och är vital och attraktiv både i kort och långt perspektiv.
Andra forum med liknande uppgifter kan gärna vara bättre och dra fler medlemmar, både aktiva och supportefterfågande, men inte pga att det här är dåligt..
Ja ja, lossa på slipsknuten lite... Ta det inte så allvarligt... ;D
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Nu är vi 12600!

Yeay!

Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Nån som kan slänga ihop eller länka till ett diagram för det senaste året?
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Nu är vi över 13.000 medlmmar!

Användarvisningsbild
Skunken
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Skunken »

Fantastiskt ! :D 13000 pers. ... ;D
Bågskyttenörd
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

13.000 har registrerat sig sedan starten. Sett till den bristande nyregistreringen och bristen på återkommande aktivitet så ar det där bara ett nummer som gör differansen mellan aktiva och registrerade till ett pinsamt förhållande... Denna tråd är inget positivt och borde begravas.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

farmfield skrev:13.000 har registrerat sig sedan starten. Sett till den bristande nyregistreringen och bristen på återkommande aktivitet så ar det där bara ett nummer som gör differansen mellan aktiva och registrerade till ett pinsamt förhållande... Denna tråd är inget positivt och borde begravas.
Tyvärr finns inte tillgång till statistikmodulen längre, men jag skulle bra gärna vilja veta varifrån uppgiften om färre nyregistreringar kommer ifrån. Jag ifrågasätter inte att det är så, men vill gärna se något som verifierar påståendet.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

vulfgar skrev:
farmfield skrev:13.000 har registrerat sig sedan starten. Sett till den bristande nyregistreringen och bristen på återkommande aktivitet så ar det där bara ett nummer som gör differansen mellan aktiva och registrerade till ett pinsamt förhållande... Denna tråd är inget positivt och borde begravas.
Tyvärr finns inte tillgång till statistikmodulen längre, men jag skulle bra gärna vilja veta varifrån uppgiften om färre nyregistreringar kommer ifrån. Jag ifrågasätter inte att det är så, men vill gärna se något som verifierar påståendet.
Uttryckte mig dåligt. Jag tänkte i relation till vår entusiastdrivna systersajt. Inte att dom inte förtjänar detta, det gör dom, men det är pinsamt att en privat sajt har högre registreringstakt än den officiella representationen - och bevisar samtidigt att denna sajt behöver lyftas upp ett par nivåer.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Nja, jag tycker egentligen inte alls att det är konstigt. Om det finns x antal som är intresserade av ubuntu så är förmodligen en mycket större andel av dessa redan reggade här. En del av dom som reggar sej där är förmodligen reggade här också och finns på båda ställena. Lite som med kemisk jämvikt om det finns nån mer kemist här. :P
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Pink Panther »

Jag måste ändå skriva i det här sammanhanget, när det berör det officiella forumet för Ubuntu i Sverige. Det är en anka skapad för ett enda ändamål. Skapa förvirring, och dålig stämning ibland medlemmarna på de officiella forumet. Fakta i saken är följande. De har skapat en Ubunturemix, de i sig höjer med automatik nyregistrering på berörda forum. De bedriver också en målinriktad marknadsföring. Detta kan under en begränsad period höja nyregistreringen på berörda forum. Att det är vetenskapligt belagt är inte troligt. Därför ber jag alla ta de här med ro och att fortsätta arbeta efter uppsatta mål, att förbättra det officiella forumet i Sverige. Låt inte sådana billiga påstående rubba harmonin på forumet. Det finns bara en aktör som tjänar på en sådan utveckling (Uppstickaren Ubuntu.se).

Glöm aldrig att just ni är det officiella forumet för Ubuntu i Sverige. Ni har förtroendet att representerar och marknadsföra Ubuntu i Sverige.

Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Pink Panther skrev:Jag måste ändå skriva i det här sammanhanget, när det berör det officiella forumet för Ubuntu i Sverige. Det är en anka skapad för ett enda ändamål. Skapa förvirring, och dålig stämning ibland medlemmarna på de officiella forumet. Fakta i saken är följande. De har skapat en Ubunturemix, de i sig höjer med automatik nyregistrering på berörda forum. De bedriver också en målinriktad marknadsföring. Detta kan under en begränsad period höja nyregistreringen på berörda forum. Att det är vetenskapligt belagt är inte troligt. Därför ber jag alla ta de här med ro och att fortsätta arbeta efter uppsatta mål, att förbättra det officiella forumet i Sverige. Låt inte sådana billiga påstående rubba harmonin på forumet. Det finns bara en aktör som tjänar på en sådan utveckling (Uppstickaren Ubuntu.se).

Glöm aldrig att just ni är det officiella forumet för Ubuntu i Sverige. Ni har förtroendet att representerar och marknadsföra Ubuntu i Sverige.

Pink Panther
Finns det egentligen något exempel på ett LoCo med en framgångsrik support? Jag menar, ubuntuforums.org är oberoende och världens största, ubuntu.se har hittat en nish som heter kompromiss - man ger folk en så bekant upplevelse som möjligt fast i grunden baserat på fri mjukvara.

Vi kan ju inte göra något av det där här, så vad kan vi erbjuda istället?
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Pink Panther skrev:Jag måste ändå skriva i det här sammanhanget, när det berör det officiella forumet för Ubuntu i Sverige. Det är en anka skapad för ett enda ändamål. Skapa förvirring, och dålig stämning ibland medlemmarna på de officiella forumet. Fakta i saken är följande. De har skapat en Ubunturemix, de i sig höjer med automatik nyregistrering på berörda forum. De bedriver också en målinriktad marknadsföring. Detta kan under en begränsad period höja nyregistreringen på berörda forum. Att det är vetenskapligt belagt är inte troligt. Därför ber jag alla ta de här med ro och att fortsätta arbeta efter uppsatta mål, att förbättra det officiella forumet i Sverige. Låt inte sådana billiga påstående rubba harmonin på forumet. Det finns bara en aktör som tjänar på en sådan utveckling (Uppstickaren Ubuntu.se).

Pink Panther
Det ligger en hel del i det du säger. Även om det möjligen är sant att vi har tappat i tillväxttakt ett tag kan det ju förklaras med att vi just har haft en period av just förvirring och dålig stämning. Lite för många här har talat utifrån olika ovidkommande perspektiv som inte är just Ubuntu och Ubuntu Sverige och försökt att anpassa och och styra oss utifrån andra intressen. Att man sen ibland pekat på verkliga brister är en annan sak, man har använt dessa för andra syften än dem som gynnar LoCot. Vi har varit långt ute ur kurs, nu måste vi ta reda på vår position och styra mot målet igen.

Det första steget är nog att just återställa harmoni och förtroende. Här kan alla bidra, och vi lär kunna se tydligt vilka som inte bidrar med detta. Det blir det första testet. Seriöst och positivt och med fullt fokus på Ubuntu.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

OT inlägg här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=42678

Håll er till topic i fortsättningen!
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

OMG!

14450 medlemmar nu!

:o
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"