Urban Anjar skrev:Little John skrev:
(...)Det är du som skapar oändliga, korkade och onödiga diskussioner Urban.(...)
Nej, det som skapar dem är oklara mål och oklarhet runt om Ubuntu och Ubuntus filosofi är det som gäller här eller om det rent av ska uppfattas som någon form av extrem avvikelse, som vissa officiella företrädare här tycks hävda.
För mig är det glasklart. Detta är ett officiellt Ubuntu-LoCo, Vi finns till för Ubuntu och människor som gillar och använder Ubuntu. Här gäller Ubuntus filosofi och grundsatser, vari Bugg #1 ingår, helt och fullt för alla och alltid. Utgår vi från detta slipper vi en massa långrandiga diskussioner och kan i stort sätt bara kavla upp ärmarna och börja jobba.
Betraktar vi det däremot som en fritidsgård eller nån allmän diskussionsklubb är ju diskussionerna ett självändamål och då är det bara bra att allt går att ifrågasätta, gärna om och om igen. Jorden kan lika gärna vara platt som rund och vi kan till och med ifrågasätta om LJ över huvud taget existerar. Ja, jag har träffat honom IRL, men det var kanske bara en synvilla

Så tycks vissa tänka, men det är helt fel om du frågar mig.
Vi är inte heller nåt allmänt datorsnacksställe. Vi representerar inte Linux i största allmänhet, inte SuSE, inte Debian, inte Mac eller Windows. Folk får köra gärna använda nåt annat vid sidan av, men det är inget man skryter om eller gör reklam för här. Här är det Ubuntu som gäller.
För mig är diskussionerna inte ett självändamål, och åtminstone här inne borde man vara med vänner och medarbetare som står för samma sak. Det är där ute vi kan behöva vässa argumenten. Här ska folk fatta vad vi är och vart vi är på väg, annars är det något som är riktigt trasigt.
Till att börja med vore det hälsosamt att höra alla TL och TC-kandidater svara på
- Använder du själv Ubuntu?
- Står du bakom CoC, Ubuntus löften, Ubuntus filosofi och Bugg #1?
- Anser du att vi är en allmän diskussionsklubb eller att det är Ubuntu vi jobbar för?
- Anser du att det är OK att admins, moderatorer eller andra officiella företrädare tar avstånd från Ubuntu eller dess grundstenar, eller helt enkelt inte har läst på?
- Är du beredd att peta eventuella företrädare som uppträder så?