Senast inköpta hårdvara?
Re: Senast inköpta hårdvara?
Köpte ett objektiv till min systemkamera (Sigma 70-300/4-5,6 DG Nikon)

Yubikey från Yubico (http://www.yubico.com) vilket är en sorts nyckelgenerator som genererar nya engångsnycklar varje gång man trycker på knappen. Den ger ökad säkerhet och kan lätt byggas in i egna system, inloggning via SSH eller till Single sign on-tjänster på nätet.
// rancor
// rancor
- Bilagor
-
- _press_yubikey_hand_comp.jpg (123.42 KiB) Visad 2754 gånger
- jurimaa
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Hejsan!jurimaa skrev:Hejsan!
Tog ett 3G abonnemang med Teliasonera och Huawei E230 men får inte igång det i Intrepid inte heller i Feisty eller Hardy. I WinXP och Vista går det men inte i Virtualbox XP:n. Det är väl så nytt ännu att det inte går att få till det.
Ha en trevlig vår! Bozze
Det var så att ena USB-porten på min gamla Travelmate inte verkade att fungera rätt. När jag bytte så visade sig E230 direkt och det var bara sen att klicka på nätverksikonen och välja "Auto ethO" så var det bara att använda med Vodafone, fungerar också i Feisty., Hardy har jag inte prövat för den är nu på en dator ute på sommarstället. Vad som är värre för tösen vår så är att efter att jag prövade i Vista så gick det en tid och sen började det krångla, den loggar ut henne från MSN och Facebook. Det blev inte bättre av att jag monterade tillbaka E220 heller för den blev likadan. Men det hör inte hit. Huvudsaken är att det funkar i Linux!
Hoppas alla har haft en trevlig Påsk! Bosse.
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Jag köpte ett par nya högtalare till en gammal dator för 99 kr. Jag snubblade över sladden efter två timmar. Den ena högtalaren är efter det död. Vi måste lägga alla resurser på att forska i trådlös el nu. Jag blir tokig på alla jävla nystan av sladdar. Trådlös el till folket!
-
http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_energy_transferSid skrev:Jag blir tokig på alla jävla nystan av sladdar. Trådlös el till folket!
Eller om du vill, större män än du har försökt och misslyckats

Men visst drömma kan man ju alltid....
/Johan
Man skall binda upp och binda ihop kablarna eller ha en kabelhylla under borden.
Städarbetet försvåras avsevärt om kablar ligger på golvet. Hälften av all bonus
skall bort från lönen om det finns kablar på golvet. Någon ordning skall det ändå vara.
Städarbetet försvåras avsevärt om kablar ligger på golvet. Hälften av all bonus
skall bort från lönen om det finns kablar på golvet. Någon ordning skall det ändå vara.
-
Köpte mig en ny skrivare, och enligt http://hplipopensource.com/ så skulle den fungera bra.
Och idag när jag packade upp den och kopplade in den i nätverket så var det bara att apt-get några paket som hette hplip... och så bara fungerade den
Så det känns som ett bra köp, det var en HP Deskjet 6940.
Nu får jag hoppas att den inte dricker för mycket bläck, fast det får tiden utvisa...

Och idag när jag packade upp den och kopplade in den i nätverket så var det bara att apt-get några paket som hette hplip... och så bara fungerade den

Så det känns som ett bra köp, det var en HP Deskjet 6940.
Nu får jag hoppas att den inte dricker för mycket bläck, fast det får tiden utvisa...

- super_nollan
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Köpte ett par sådana här ^ på kjell o company : http://www.kjell.com/?item=98304&path=9 ... ,230000000 pga jag har en dator i källaren hemma o ville slippa (om möjligt) att dra så ini bängens långa nätverkskablar... De här funkar out of the box o tack vare det här så spöade jag liv i min gamla PIII 600 Mhzare igen ,nu med 9.04 i o det fungerar alldeles perf. Nu ska jag köpa en till o damma av den ännu äldre PIIan o försöka göra en server av......
/s_n
- nicefinger
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Köpte en äkta P4 3,2 på Tradera och bytte ut min Celeron D 3,066.
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
köpte en 23 tums samsung syncmaster skärm.
nu letar jag efter tangentbord och mus.
nu letar jag efter tangentbord och mus.

Perfekt när man använder XBMC Media Center, var iofs nån månad sedan jag köpte den nu.

Fick den idag. Sjukt rolig mobil!
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Jag tänker: Nvidia ION + Android = helt galen mobil...Hund skrev: Perfekt när man använder XBMC Media Center, var iofs nån månad sedan jag köpte den nu.Nu är det bara en nettop med NVIDIA ION som ska inhandlas med.
Är du nöjd med Android som OS i mobilen?
// rancor
ION till mobiler är redan påväg.rancor skrev:Jag tänker: Nvidia ION + Android = helt galen mobil...Hund skrev: Perfekt när man använder XBMC Media Center, var iofs nån månad sedan jag köpte den nu.Nu är det bara en nettop med NVIDIA ION som ska inhandlas med.
Är du nöjd med Android som OS i mobilen?
// rancor

Jag är sjukt nöjd! Finns så mycket att skryta om så jag vet inte ens vart jag ska börja..

- nicefinger
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
3 "runda" PATA-kablar 50 kr/st
2 CPU-kylare Arctic Cooling Freezer Pro 100 kr/st
På Claes Olsson rea.
2 CPU-kylare Arctic Cooling Freezer Pro 100 kr/st
På Claes Olsson rea.
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
-
Kunde inte motstå dustins erbjudande på Netgear readynas duo 2110.
Tid från beställning till att SMS kom från utlämningsstället <15 timmar ! Imponerande
Nasen är nu inkopplad, lite strul med ubuntuinstallationen, medföljande programvaras installationsanvisningar var "Linux" vilket inte är samma sak som Ubuntu. Efter mycket surfande så lyckades jag hitta lösningen. bash och "icke-gui" installation va nyckeln. Så nu snurrar den och jag kan administrera den. 1TB lagring o 35w är mycket bättre än min gamla stationära som stått som filserver med 500GB o minst 350w effektbehov
Tid från beställning till att SMS kom från utlämningsstället <15 timmar ! Imponerande
Nasen är nu inkopplad, lite strul med ubuntuinstallationen, medföljande programvaras installationsanvisningar var "Linux" vilket inte är samma sak som Ubuntu. Efter mycket surfande så lyckades jag hitta lösningen. bash och "icke-gui" installation va nyckeln. Så nu snurrar den och jag kan administrera den. 1TB lagring o 35w är mycket bättre än min gamla stationära som stått som filserver med 500GB o minst 350w effektbehov
Något av en dum fråga kanske, men kan man överföra filerna trådlöst?! (mellan Datorn och Neatgear)swm skrev:Kunde inte motstå dustins erbjudande på Netgear readynas duo 2110.
-
Nej, den måste jackas in på routern. Det är en nackdel för placeringen men rent prestandamässigt är det en fördel. Min gamla server är trådlös, men det är mycket segare att kopiera filer från laptop till server när båda hänger på det trådlösa.Suave skrev:Något av en dum fråga kanske, men kan man överföra filerna trådlöst?! (mellan Datorn och Neatgear)swm skrev:Kunde inte motstå dustins erbjudande på Netgear readynas duo 2110.

Fick den igår.

- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Vacker liten skapelse. Är det ion?