..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Ulsak skrev:Just nu pendlar jag mellan två whisk** sorter..Lord Calvert kanadensisk whisky och Jameson irländsk whiskey. Den förstnämnda för att den känns fruktig och söt, den sistnämnda för att den är så mjuk.
Hur är det med er som gillar rökigt?
edit: OBS!ej full, men för onykter för att delta i seriös debatt..!
Ah, själv har det blivit en Dalwhinnie samt en Glen Moray 16. Blir nog en 18 Highland innan jag dunar gott
hmm, glen moray och highland har man hört talas om, Dalwhinnie? är det nåt som man kan komma över ( båten, systemet)
eh, det blev lite fel i sista meningen, /...för onykter för att vara seriös och delta i debatt..( seriös eller ej)
Jag gillar i grunden ganska rökig whiskey men Dalwhinnie är tvärt om. Det är en väldigt len 15-åring som är fantastiskt god i smaken. Den har allt man kan önska sig och gillar man inte rökigt, så är detta något man måste prova.
Den finns överallt, både på båtarna, systemet och utomlands.
Jag vet inte om jag kvalar in i den här tråden, men själv har jag festat till det med en liten sherry och en Hoyo de Monterrey Le Hoyo du Roi -99 ikväll. Duger det?
Kombinationen med sherry och cigarr kanske får en och annan att höja förvånat på ögonbrynen, men det passar faktiskt riktigt bra ihop, särskilt om cigarren är så pass vällagrad. Krämigheten och det det tydliga cederinslaget i HdMs Hoyo-serie tycker jag gör sig väldigt bra med just sherry, men visst Port går också bra.
Nej du kvalar INTE in! iaf inte förs du halsar sherry flaskan, och halsa sherry ser jag som en totalt omöjlig uppgift hmm...såvida man inte redan är rejält packad förstås, och då har du ju redan kvalat in på dom meriterna hmm...Börjar man ta till sherry flaskan tyder det ju på att allt annat drickbart förmodligen är slut, då kan dispans medges. Dispens kan också medges om du råkar vara inbjuden till den lokala Bridgeföreningen och inte hunnit hitta deras riktiga barskåp ännu (psst leta i garaget), vilket osökt för mig in på Bridge! kortens motsvarighet till schack fastän mycke mer socialt, speciellt då att en av spelarna hela tiden får uppgiften att servera kaffe o sherry (låt dig inte luras av den oskuldsfulla sherryn, kaffet är förmodligen spetsat med hemkört) så vill nog påstå att i denna sport är man alltid en vinnare, antingen vinner man eller så får man iaf en gratis fylla, som träkarl får man också en bonus t.ex att man ostört kan passa på att inspektera deras garage...Hmm... tror jag har källkoderna till ett gammalt bridgeprogram skrivet i Turbopascal... nåja halsa bridgen och spela ut sherryn, så medges dispans...
alkohol är en fantastisk trolldryck
man blir större, vackrare, starkare
kan och vet allt
det är ju inte så konstigt att man själv blir påverkad
men det som jag tycker är mycket märkligt att även tjejer/kvinnor
som bara dricker alkoholfritt, även de blir vackrare...
Man blir också pratsammare och trevligare till att börja med.
Sedan tappar man bort den sociala koden. En del somnar,
andra blir våldsammare, någon börjar tafsa.
Att vara värd för gänget och tvingas krypa som sista man
under bordet är inte lätt. Det gäller att då
ha nummern till taxin och adresslappar på var och en. De vet
ju inte själva var de hör hemma.
christer skrev:Man blir också pratsammare och trevligare till att börja med.
Sedan tappar man bort den sociala koden. En del somnar,
andra blir våldsammare, någon börjar tafsa.
Att vara värd för gänget och tvingas krypa som sista man
under bordet är inte lätt. Det gäller att då
ha nummern till taxin och adresslappar på var och en. De vet
ju inte själva var de hör hemma.
Så sant det du säger. En del kan inte hålla sig städade. Ett bra sätt att "ge igen" är att gå ifrån de som blir bråkiga, och dagen efter fråga dom om dom fortfarande vill slåss. Märkligt nog är dom aldrig lika tuffa då.