- Skärmbild från 2015-04-19 09-27-09.png (23.75 KiB) Visad 12825 gånger
- Skärmbild från 2015-04-19 09-46-28.png (20.05 KiB) Visad 12825 gånger
Jo, absolut. Ändrade igen.JoWa skrev:Bör det inte vara tillhandahålls?
Får jag också vara med?bittin skrev:@JoWa Hejsan vi kollar på detta nu
du får hemskt gärna skicka över om du hittar fler saker du tycker ska ändras till listan för Firefox översättning eller våra grupper
Ja alla får vara med då det gäller OpenSourceeson57 skrev:Får jag också vara med?bittin skrev:@JoWa Hejsan vi kollar på detta nu
du får hemskt gärna skicka över om du hittar fler saker du tycker ska ändras till listan för Firefox översättning eller våra grupper![]()
Just nu sitter jag med "Developer edition", men vill minnas att release-kanalen innehåller detsamma.
I Inställningar... "Ladda inte flikar förrän de är valda" Borde ändras till "Läs inte in flikar förrän de öppnas".
Rent generellt borde just "Ladda" bytas ut ut till "Läs in", i den mån det förekommer på fler ställen. "Ladda" är inte bara fel ordval på svenska, utan även fel översatt, eftersom den engelska förlagan inte betyder ladda i det här sammanhanget, utan "Lasta".
Ja, det är korrekt översatt. Den engelska texten lyder "Ignore future problems of this program version".Duzu skrev:Är detta korrekt översättning?
Tack, då tar vi en till...bittin skrev:Ja alla får vara med då det gäller OpenSource
Ah, då är jag med på noterna.HakanS skrev:Ja, det är korrekt översatt. Den engelska texten lyder "Ignore future problems of this program version".Duzu skrev:Är detta korrekt översättning?
Ändrat så kommer med i nästa commiteson57 skrev:Tack, då tar vi en till...bittin skrev:Ja alla får vara med då det gäller OpenSource![]()
Bindestreck saknas! Skall vara DRM-innehåll.
Det är i mitt tycke helt korrekt, om än något stelt. Jag använder själv exakt dom översättningarna, men i det här fallet kan man nog korta ner "underordnad process", till bara "underprocess".JoWa skrev:Jag valde över- resp. underordnad process, utan att vara helt nöjd.
Fixateson57 skrev:En liten rättelse till, för Firefox...
Råkade öppna nedladdningshanteraren och hittade "Bokmärken-menyn" i vänstervyn. Det borde väl stå "Bokmärkesmenyn" istället.
Såg en liten sak nu då ett meddelande poppade upp i Firefox: "Uppgradera till ett Firefox konto för att fortsätta kunna synkronisera."bittin skrev:Ändrade lite mer Firefox översättningar som jag såg var fel