..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
ipix skrev:Impulsköpte en Asus aspire one a110 till frugan på netonnet idag
hoppas att hon inte vill ha den, så att jag kan ta den istället
DET är kärlek det!!!
Köpte ett 8Gb USB minne på scheisse billigt till en yngre förmåga´s bärbara men döm om min förvåning då det sades att mappen var låst o jag kunde inte kopiera dit filer????....Efter att ha kollat upp den ,den hade FAT32 som filsystem etc och avmonterat o monterat den kanske 3ggr? så plopp hoppade allt igång och det gick att använda som vanligt?
Det blev en ny telefon idag. SonyEricsson W302.
Mycket enklare och mer basic (ingen 3G ens) än alla andra lurar jag någonsin haft men jag har tröttnat
på att lägga ut 4000:-+ på telefoner som bara strular och är menlösa (kamerorna suger ju oavsett om det är 5 megapixel i dom. Det är optiken som är viktig) här finns blåtand samt MP3 spelaren och det är det som jag vill ha i min telefon.
Namnlös.png (107.72 KiB) Visad 2372 gånger
Dessutom är det bara larvigt med kamera i telefon när man veckan innan köpte en Nikon D60..
Usch, nu är det nudlar som gäller framöver..
En Acer One m 120GB hd (hittade en till ett fördelaktigt pris så jag sket i att köpa en 110 å uppdatera...)som jag aldrig tänker starta whinedooze på utan just nu håller jag på att skapa en live usb sticka för att installera betan av 8.10 i den...
Det har gått ett par veckor sedan vi, (vår dotter och jag) köpte en ASUS eeePC G4 med Xandros åt mamma/ frugan då hon fyllde år. Den funkade direkt med allt man kan tänka sig. E-post och MSN bara att skriva in konton och lösenord, helt underbart. Sedan skulle jag i förra veckan prova Huawei 220 modemet, där vart det heller inget problem bara att konfigurera nätverksanslutningen, var enklare än med Ubuntu. Höjden av allt det roliga var igår kväll då vi pratade om den lilla datorn, då kröp det sakta fram att frugan inte hade en aning om att det inte var gamla goda XP som snurrade. Hon hade bara trott att finskspråkiga XP såg annorlunda ut, var tyvärr så att vi inte fick en svenskspråkig, men hon använder i jobbet finska program så det var sedan inte så stor skillnad. Av det här kan jag inte säga annat än att Linux är inte svårare än Windows om det är förinstallerat.
Frossade i billiga USB-minnen när jag var i Japan i somras. Den största var 16 Gb. Ångrar att jag inte köpte den på 32. Det är ju lika stort som min hårddisk! Trodden inte det fanns så stora.
Här kostar 4 Gb USB 8 € på special, men annars 14-19 € eller 199 SEK.
Då du betalat mera för minnet för 1 1/2 år sedan, så kan du trösta dig med
att du redan fått använda det och ha glädje av minnet under 1 1/2 år.
De som nu köper billigare har inte haft den förmånen. Det är samma sak med kameror
som blir billigare varje år. Skjuter man på köpet till framtiden blir man utan bilder.
christer skrev:Här kostar 4 Gb USB 8 € på special, men annars 14-19 € eller 199 SEK.
Då du betalat mera för minnet för 1 1/2 år sedan, så kan du trösta dig med
att du redan fått använda det och ha glädje av minnet under 1 1/2 år.
De som nu köper billigare har inte haft den förmånen. Det är samma sak med kameror
som blir billigare varje år. Skjuter man på köpet till framtiden blir man utan bilder.
Du har rätt, jag har varken ångrat kort- eller kameraköp. Dessutom tycker jag 2G-kort är rätt
lagom. Räcker till en dags plåtande.
dels ytterligare ett 8 gb sdhc-sd-kort för "min" EEE PC (Cdon säljer dem för 179 kr plus frakt just nu!)
dels en 500 GB JetStore extern hårddisk på avbetalning på Ellos
bådadera omformaterade till ext2/ext3