Det är lättare att se trender om man lyfter blicken lite.
Med ganska god säkerhet kan jag säga att vi passerar 1 M medlemmar om 23 år, 10 M om 38 år (av dessa kommer ca 43% vara aktiva i forumet).
Senast redigerad av 1 HenrikAn, redigerad totalt 11 gånger.
Lars skrev:Det här är inlägg nummer tvåhundratusentre (200003) på forumet!!!
Ständigt ökande! Riktigt fint!
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar. Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
• Totalt antal medlemmar 8501 • Vår senaste medlem laVoisin
Välkommen laVoisin, åtta och ett halvt tusen, det är inte illa pinkat! Bra jobbat allihopa. Fortsätt sprida Ubuntu och fortsätt tipsa om ubuntu-se.org på alla sätt ni kan komma på.
Vad ska vi planera att hitta på vid den magiska 10 000 gränsen?
Raketer på forumet?
MVH
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar. Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Broder Tuck skrev:
Till årskiftet 2007/2008 -eller däromkring- blir vi 10.000 registrerade medlemmar!
Det är helt avgjort, enligt mitt sätt att se på det. Det är det enda som stämmer överens med den utveckling vi har haft sedan årskiftet 2006. Ständiga fördubblingar. Läs Ubuntu-se:s historia på Drupalsidan.
Säger jag och hukar mig lite osäkert, men trosvisst. ;D
Ha det . . .
Förlåt en maläten katt Br Tuck, men är det inte 2008/2009 du egentligen menar?
För det kommande årskiftet 2007/2008 kommer vi "bara" att nå upp till cirka 6200 enligt mina egna vilda teorier.
10000 tror jag vi når under september 2008, ungefär.
Hmmmm, kanske vi når dessa 10000 till förutspådd månad......kanske inte?!
Grattis och Välkommentill forumet, Furios, du är medlem nr 9200.
Nu fattas det 800 innan vi är uppe i 10 000 Vi har ju både en ny release i oktober och software freedom day i september så vi kan nog få ihop de som fattas ganska snart.
Lite synd att inte den utförliga statistik-sidan som vi hade tidigare finns längre, den var väldigt bra för att se hur många nya vi har fått under exempelvis en månad. Det var också bra för att se om trenden för forumet ökar eller minskar månad för månad. och för att lättare komma ihåg när vi hade rekordmånga nya medlemmar
Har för mig att under april eller maj alldeles efter släppet av 7.04 så hade vi ca 600-700 nya medlemmar på en månad. Som mest tror jag vi har legat på ca 40 - 50 nya medlemmar på en dag om jag minns rätt.
pcfixaren skrev:
Lite synd att inte den utförliga statistik-sidan som vi hade tidigare finns längre, den var väldigt bra för att se hur många nya vi har fått under exempelvis en månad. Det var också bra för att se om trenden för forumet ökar eller minskar månad för månad. och för att lättare komma ihåg när vi hade rekordmånga nya medlemmar