Men vi har en bit kvar......
What's Going On?
Currently Active Users: 7205 (1337 members and 5868 guests)
http://ubuntuforums.org/
Men om alla som är här visar Ubuntu för alla de känner, och delar ut skivor så är vi snart där... Ubuntu har blivit väldigt smittsamt.plun skrev: Hehe
Men vi har en bit kvar......
What's Going On?
Currently Active Users: 7205 (1337 members and 5868 guests)
http://ubuntuforums.org/
Vad som är effektivast kan diskuteras. På nätet når vi fler, men IRL är påverkan säkert starkare. Men skitsamma, vi gör förstås både ock!DimensionX skrev: Ännu effektivare, sprid ut Ubuntu på nätet, hemsidor, blogs, signaturer i forum, banners, i communitys, mm.
Är nog effektivaste sättet är jag övertygad om.
Notera att detta skrevs kl 21,08. Var det nå'n som sa att UA är synsk??Urban Anjar skrev: Och slaget idag!
Flest online idag: 101. Flest online någonsin: 101 (idag kl. 22:06)
Näpp!!!Little John skrev: Gölingen borde justera klockan i profilen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vi växer så det knakarBobcat skrev: Nu är vi 3 400 Medlemmar. Nyaste medlemmen: Trixa-med-tuxa
Grattis trixa med tuxa!!
TrevligtLouie skrev:Vi växer så det knakarBobcat skrev: Nu är vi 3 400 Medlemmar. Nyaste medlemmen: Trixa-med-tuxa
Grattis trixa med tuxa!!![]()
Oerhört roligt
Visst är det kanon...MEN...jag saknar möjligheten att ha Macromedia shockwave och att kunna spela spel på datorn som jag har en hel del av. Det bästa vore om Ubuntu kunde överbrygga den här delen då dataspelande växer för var dag. Ubuntu är kanonbra operativsystem av de anledningarna du nämnt och jag gillar det verkligen...ändå måste jag ha XP installerat pga att jag ibland vill spela vissa spel och även se vissa saker på nätet (shockwave plugin). Många väljer att dubbla med operativsystem och det är väl här som Ubuntu (Linux) måste bli bättre...dvs få fram en modell som gör att man kan knocka Windows av banan då Ubuntu har samma funktioner och möjligheter.Urban Anjar skrev: Fantastiskt! Ubuntu 7.04 är väldigt tacksamt att visa upp för folk. Nästan alla blir imponerade. En "hembränd" skiva i näven och vi har en ny användare.
Inga virus, inga spionprogram. Alla program som finns med och tusentals fler ett musklick bort. Allting gratis. Hjälp och support nästan dygnet runt.
Med en så "lättsåld" produkt kan vi alla bli stjärnsäljare. En skiva i fickan är allt man behöver. Live-CD'n gör att du kan demonstrera det på vilken dator som helst.
då kanske denna version, när den kommer i ny tappning kan vara något för digTricella skrev:Visst är det kanon...MEN...jag saknar möjligheten att ha Macromedia shockwave och att kunna spela spel på datorn som jag har en hel del av. Det bästa vore om Ubuntu kunde överbrygga den här delen då dataspelande växer för var dag. Ubuntu är kanonbra operativsystem av de anledningarna du nämnt och jag gillar det verkligen...ändå måste jag ha XP installerat pga att jag ibland vill spela vissa spel och även se vissa saker på nätet (shockwave plugin). Många väljer att dubbla med operativsystem och det är väl här som Ubuntu (Linux) måste bli bättre...dvs få fram en modell som gör att man kan knocka Windows av banan då Ubuntu har samma funktioner och möjligheter.Urban Anjar skrev: Fantastiskt! Ubuntu 7.04 är väldigt tacksamt att visa upp för folk. Nästan alla blir imponerade. En "hembränd" skiva i näven och vi har en ny användare.
Inga virus, inga spionprogram. Alla program som finns med och tusentals fler ett musklick bort. Allting gratis. Hjälp och support nästan dygnet runt.
Med en så "lättsåld" produkt kan vi alla bli stjärnsäljare. En skiva i fickan är allt man behöver. Live-CD'n gör att du kan demonstrera det på vilken dator som helst.
Det är mycket roligt att forumet växer och att intresset för Linux operativsystem växer...
Väldigt trevligt att höra Tricella, hoppas det håller i sigTricella skrev: Ubuntu räcker långt och de fördelar som du räknar upp gör givetvis en hel del. Jag saknar möjligheten till att spela, men tänker inte ens tanken att plocka bort Ubuntu för den skullen ur datorn. Jag har varit Ubuntist i kanske två-tre veckor nu...och jag blir bara mer och mer övertygad.
Urban Anjar skrev: Jag säger inte att Ubuntu är bäst på allt, det är det inte och kommer förmodligen aldrig att bli, även om vi fyller igen exempelvis de brister du nämner.
Vi är bäst på en väldig massa saker och tillräckligt bra på många andra. Det skulle kunna räcka väldigt långt, om vi bara nådde ut med budskapet. Då skulle vi säkert kunna ta en tvåsiffrig marknadsandel.
Många av de problem vi stöter på skulle bli historia om vår marknadsandel blev stor nog. Då skulle shockwave och många "drivisar" självklart finnas till Linux. Många fler spel skulle släppas i linuxversion osv.
Det gäller att hitta en nisch! När Microsoft började sälja DOS var det ett betydligt sämre system än Unix, som redan fanns ute. Men DOS gick att köra på mindre och billigare hårdvara och fick därmed en succéstart fast det var sämre. Windows har nästan jämt varit sämre än MacOS, men det har gått att köra på billigare hårdvara och har därmed dominerat marknaden.
Spelen är en akilleshäl. Visst finns det en hel del linuxspel, både gratis och att köpa. Dessutom finns det knep som gör att den händige kan köra windowsspel i linux, men likafullt är det ett knepigt område.
Vårt hemliga vapen är att vända oss till folk som inte spelar så mycket. Där kan vi breda ut oss. Låt spelarna köra Windows ett tag till -- eller låt dem skaffa en spelkonsol. Ubuntu funkar bra att jobba på -- det räcker länge!
*fniss*Urban Anjar skrev:Urban Anjar skrev: Jag säger inte att Ubuntu är bäst på allt, det är det inte och kommer förmodligen aldrig att bli, även om vi fyller igen exempelvis de brister du nämner.
Vi är bäst på en väldig massa saker och tillräckligt bra på många andra. Det skulle kunna räcka väldigt långt, om vi bara nådde ut med budskapet. Då skulle vi säkert kunna ta en tvåsiffrig marknadsandel.
Många av de problem vi stöter på skulle bli historia om vår marknadsandel blev stor nog. Då skulle shockwave och många "drivisar" självklart finnas till Linux. Många fler spel skulle släppas i linuxversion osv.
Det gäller att hitta en nisch! När Microsoft började sälja DOS var det ett betydligt sämre system än Unix, som redan fanns ute. Men DOS gick att köra på mindre och billigare hårdvara och fick därmed en succéstart fast det var sämre. Windows har nästan jämt varit sämre än MacOS, men det har gått att köra på billigare hårdvara och har därmed dominerat marknaden.
Spelen är en akilleshäl. Visst finns det en hel del linuxspel, både gratis och att köpa. Dessutom finns det knep som gör att den händige kan köra windowsspel i linux, men likafullt är det ett knepigt område.
Vårt hemliga vapen är att vända oss till folk som inte spelar så mycket. Där kan vi breda ut oss. Låt spelarna köra Windows ett tag till -- eller låt dem skaffa en spelkonsol. Ubuntu funkar bra att jobba på -- det räcker länge!