Kattråden!

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Dancer
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Re: Katttråden!

Inlägg av Dancer »

Tack, Vulfgar! Förvisso går jag fortfarande lite som på äggskal, men det går inte att missa att hon blir bättre för varje timme. Jag kan tydligt se det eftersom jag dokumenterar förloppet hela tiden, både i skrift och med foto. Far runt med kameran emellanåt i otrevliga close-ups på privat område :P Det är ett bra sätt att hålla spökena borta! Att dokumentera, menar jag.....

Ja, det där med försäkringar var nog annorlunda förr. Kanske har konkurrensen i branchen ökat? Kanske spelar det roll om man lever singelliv eller tvåpersonersliv?
Användarvisningsbild
nicefinger
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av nicefinger »

Den lilla katten får syn på en hund ..
Bilagor
katt2.JPG
katt2.JPG (102.8 KiB) Visad 1715 gånger
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
nane
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av nane »

För oss kattägda:NU vet jag varför man ibland vaknar abrupt mitt i natten!

http://www.youtube.com/watch?v=w0ffwDYo00Q
svartis
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Inlägg av svartis »

Bild

Farväl kära pinglan som fick avlivas pga hjärntumör.. Känns riktigt tungt. Hon följde med mig i alla tonårsproblem man hade. När man inte hade nån att prata med så fanns hon där.
Användarvisningsbild
Dancer
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Inlägg av Dancer »

Så vacker hon är! Vilka fina vita morrhår och vit som vispgrädde kring munnen!

Jag kan ana hur du känner dig nu, svårt, svårt.... :'(
Användarvisningsbild
nicefinger

Inlägg av nicefinger »

Pinglan var söt :)
Konstigt, hon ser glad ut på bilden ..
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
Användarvisningsbild
nicefinger

Inlägg av nicefinger »

Den lilla katten är på taket
katttak.jpg
katttak.jpg (56.66 KiB) Visad 1631 gånger
Användarvisningsbild
nicefinger

Inlägg av nicefinger »

Nu vet ni varför jag har svårt att sova om natten.
spökkatt.JPG
spökkatt.JPG (218.49 KiB) Visad 1542 gånger
Johanna
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Johanna »

nicefinger skrev:Nu vet ni varför jag har svårt att sova om natten.
spökkatt
Blåbär!!! :D

Blå katter är de finaste ;) Hittar jag ingen helblå huskatt från ett katthem snart blir det en Russian Blue så snart stödkatterna har flyttat och jag skrapat ihop pengar till vad en sådan kostar. Ok, det kan bli en blå britt (brittiskt korthår) istället ;D
Användarvisningsbild
nicefinger

Inlägg av nicefinger »

Du skulle kunna ta denna .. Han är hos mig och äter ibland. Tror ingen äger honom.
Balder heter han :)
Johanna

Inlägg av Johanna »

nicefinger skrev:Du skulle kunna ta denna .. Han är hos mig och äter ibland. Tror ingen äger honom.
Balder heter han :)
Har fullt här just nu, visserligen är tre av dem inte mina egna men man vet aldrig när permanenta hem har hittats ;) Så det lär dröja ett tag innan det blir en ny kisse för min del, men planera kan man ju alltid göra :)

Är det ingen som äger honom, se om det finns något katthem i närheten och om de kan ta hand om honom, han ska inte behöva bo ute stackarn. Visserligen brukar de ha ganska fullt, men han hamnar minst på en kölista i alla fall.
Användarvisningsbild
nicefinger

Inlägg av nicefinger »

Han bor hos mig lite ...
Johanna

Inlägg av Johanna »

nicefinger skrev:Han bor hos mig lite ...
Ta in honom själv då ;) Eller så kan du ju säga till katthemmet att om de inte har plats kan du ställa upp som jourhem tills något permanent hem har hittats om du nu känner att du inte vill ha en egen katt. Det är skillnad på att ha ett riktigt hem och bara komma till någon någon gång ibland, och katter ska behöva leva så lika lite som en hund ska behöva det. Domesticerade djur båda två som inte skulle vara här om det inte vore för människan.

För hade det varit en hund tror jag inte riktigt du hade matat den när den råkat dyka upp men i övrigt låtit den vara väl? Så varför då en katt?

Anklagar dig inte för någonting här, försöker bara få dig att tänka till lite ;)
Användarvisningsbild
cupe
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av cupe »

Har läst igenom hela tråden nu, och måste ge en eloge till Johanna. Önskar att fler människor kunde tänka som du. Eller, tänka överhuvudtaget snarare.
Sid
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Sid »

Jag tycker det springer runt allt för många djur där ute. Tar ingen hand om dom kan man lika gärna skjuta av dom. Det får inte bli som i sydeuropa med massa äckliga husdjur som springer runt på gatorna.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Sid skrev:Jag tycker det springer runt allt för många djur där ute. Tar ingen hand om dom kan man lika gärna skjuta av dom. Det får inte bli som i sydeuropa med massa äckliga husdjur som springer runt på gatorna.
Husdjuren som springer omkring är knappast äckliga, men däremot dom som inte tar ansvar för sina djur. Håller med dej i praktiken, dock, det är nog bättre för djuren att bli skjutna än att fara illa pga ägarnas nonchalans. Allra bäst är förstås om alla djur togs om hand ordentligt från början. Djurskyddslagen borde tuffas till och framför allt så vore det inte fel med lite högre prio från ordningsmakten.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Sid

Inlägg av Sid »

vulfgar skrev:
Sid skrev:Jag tycker det springer runt allt för många djur där ute. Tar ingen hand om dom kan man lika gärna skjuta av dom. Det får inte bli som i sydeuropa med massa äckliga husdjur som springer runt på gatorna.
Husdjuren som springer omkring är knappast äckliga, men däremot dom som inte tar ansvar för sina djur. Håller med dej i praktiken, dock, det är nog bättre för djuren att bli skjutna än att fara illa pga ägarnas nonchalans. Allra bäst är förstås om alla djur togs om hand ordentligt från början. Djurskyddslagen borde tuffas till och framför allt så vore det inte fel med lite högre prio från ordningsmakten.
Jag uttryckte mig dåligt. Jag hatar djurplågeri. Därför blir jag äcklad när utmärglade djur springer runt på gatorna. Dessutom är jag rädd för djur. Husdjur ska inte springa runt utmärglade på gatan och de personer som skaffade djuren ska straffas.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Sid skrev:
vulfgar skrev:
Jag uttryckte mig dåligt. Jag hatar djurplågeri. Därför blir jag äcklad när utmärglade djur springer runt på gatorna. Dessutom är jag rädd för djur. Husdjur ska inte springa runt utmärglade på gatan och de personer som skaffade djuren ska straffas.
Håller med dej fullständigt, förutom det där med rädslan.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Sid

Inlägg av Sid »

Gillar man inte djur ska man inte skaffa djur tycker jag. Tyvärr tänker inte alla så.
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

ack, ack..jag som är notorisk kattmänniska måste göra ett inlägg, ( jag tror att Johanna kanske kan fylla på) Att det blir en massa utmärglade katter som stryker omkring, beror också att dessa stackare inte är kasterade och kan föröka sig i evigheter, skjuter man av fylls reviren på med nya katter.

CNR-programmet ( inte Click 'n' Run ) utan Catch Neuter and Return skulle däremot garantera nedgång. Man fångar hankatterna i området, kasterar dem, släpper dem sedan igen. Dom upprätthåller revirgränserna och håller andra katter borta. Voila. No more straycats! Det är synd att man inte satsar mer på detta.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"