Vilken skrivbordsmiljö föredrar du?
- Dockland
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Re: Vilken skrivbordsmiljö föredrar du?
Gnome här, rakt av 

När GNOME 2 blev ersatt av GNOME 3 fick jag lite panik och provade alla möjliga skrivbordsmiljöer och fönsterhanterare. Men när jag hittade på WMFS (Window Manager From Scratch) blev det kärlek direkt. 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- nicefinger
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
LXDE alltid.
Lubuntu har blivit så bra så jag skippar de andra varianterna numera (ChrunchBang, WattOS).
Lubuntu har blivit så bra så jag skippar de andra varianterna numera (ChrunchBang, WattOS).
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Gnome och Gnome-shell så klart. Snyggt, genomtänkt och bra arbetsflöde när man lär sig det. Lätt att hacka och customisera speciellt med de nya extensionerna.
|- Grafikkort: ATI Radeon X1950 Pro - Moderkort: Asus P5W DH Deluxe - Skärm: LG L225W - Tangentbord: Logitech DiNovo Edge - Mus: Logithech MX Revolution -|
-
- Kontakt:
Jag anser att KDE är den mest kraftfulla DE under Linux. Dock har jag ingen absolut favorit längre. Förr var det Gnome 2, nu gillar jag de flesta DE under Linux. Har nog kört samtliga stora DE under Linux ett bra tag. Roligt att variera. För stunden kör jag Xubuntu/Xfce.
Påvels blogg:
http://pavel.frimix.se/
Läs länken nedan, innan ni söker hjälp på forumet
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&p=450678
En nära väns svenska Mageia-blogg som jag emellanåt hjälper till. Ta gärna en titt:
http://mageiasv.blogspot.se/
http://pavel.frimix.se/
Läs länken nedan, innan ni söker hjälp på forumet
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&p=450678
En nära väns svenska Mageia-blogg som jag emellanåt hjälper till. Ta gärna en titt:
http://mageiasv.blogspot.se/
Jag använder fortfarande WMFS. Helt sjukt beroendeframkallande, har man en gång använt tiling kan man aldrig gå tillbaka till floating igen. 

-
- Kontakt:
Gnome här med 

-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Just nu körs det pekwm och Openbox här provade iofs Gnome 3 ett tag med
Har precis installerat ubuntu 12.04. Unity får hänga med ett tag. Min negativa inställning håller på att brytas ned tror jag. 

- ZX Spectrum
Kanske också kan lära mig tycka om Unity iom. 12.04.
Var dock tvungen att göra ikonerna mindre i listen så dom inte tar för stor plats på skärmen.
Var dock tvungen att göra ikonerna mindre i listen så dom inte tar för stor plats på skärmen.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Och det har ju blivit lätt med MyUnity programmet. 

- AirBox
Återupplivar den här gamla tråden, men någonstans måste man lägga sitt första inlägg
Jag har kört KDE ett bra tag och bojkottade Ubuntu helt pga Unity, men när jag upptäckte Ubuntu GNOME så har jag fastnat helt och hållet för det. Mycket skönare än KDE även om KDE apparna ser förbaskat bra ut.

Jag har kört KDE ett bra tag och bojkottade Ubuntu helt pga Unity, men när jag upptäckte Ubuntu GNOME så har jag fastnat helt och hållet för det. Mycket skönare än KDE även om KDE apparna ser förbaskat bra ut.
- Duzu
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Cinnamon är ju favoriten men efter ha kört med Unity ett tag nu så har jag mer eller mindre vant mig och faktiskt börjat gilla skrivbordsmiljön.
Lite synd dock att man måste hämta hem ett program för att kunna auto gömma launchern.
Lite synd dock att man måste hämta hem ett program för att kunna auto gömma launchern.
- JoWa
- Global Moderator
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Hej och välkommen.

Systeminställningar > Utseende > Beteende > Dölj programstartaren automatiskt.Duzu skrev:Lite synd dock att man måste hämta hem ett program för att kunna auto gömma launchern.

Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Citerar mig själv. Jisses vad tiden går fort! Jag kör fortfarande stenhårt med tiling. Dock är det i3 som gäller idag.Hund skrev:När GNOME 2 blev ersatt av GNOME 3 fick jag lite panik och provade alla möjliga skrivbordsmiljöer och fönsterhanterare. Men när jag hittade på WMFS (Window Manager From Scratch) blev det kärlek direkt.
-
xfce 4.12 för min del
- Duzu
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Se där, man lär sig något nytt varje dag hehe.JoWa skrev:Hej och välkommen.
Systeminställningar > Utseende > Beteende > Dölj programstartaren automatiskt.Duzu skrev:Lite synd dock att man måste hämta hem ett program för att kunna auto gömma launchern.
Hej och tack så mycket

Gnome, tycker att Gnome har blivit rätt bra.