..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Oj oj oj då. Här kan man ju vara både mamma/mormor/farmor till flertalet av er. De flesta av er är ju till och med yngre än vad mina båda döttrar är. Någon är till och med jämngammal med ett utav mina barnbarn
Tidig -86a, så jag är 21 år. Började egetnligen inte med linux förrän för ungefär 3 månader sen kanske, men har redan slängt ut windows från alla datorer utom sambons, och är helnöjd med Ubuntu. Man lär sig nåt nytt varje dag, och känner sig mer och mer hemma!
Kul att det är folk från alla åldersgrupper som hänger här inne, det är inte alla forum som kan skryta med det
En annan börjar ju känna sig som broder Tuck........Född -52 dvs 55 ....hehe men känner mig yngre än d flesta.Och äntligen har Windows o Bill Gates något att bita i.....Ubuntu körs ju nu även som standard på Dell-datorer.......de va på tiden......yippiiiii
Bossieman skrev:
Jag är född i maj -75. Jag kommer ihåg morgonen då jag skulle kolla på Godmorgon Sverige och det stod
"God morgon Sverige är inställt på grund av mordet på statsministern Olof Palme"
En tid efter det ställdes en filmvisning in på tv, den handlade om mordet på en Iransk statsman, då blev jag besviken...
Typiskt att TV alltid straffar barnen när det händer grejer. Om dom ställer in vissa andra program är ju OK, men barnprogrammen tycker jag ska få vara, möjligen med lite avbrott och vissa nyheter emellan.
Klart att det kan förekomma tillfällen när det är läge att bryta barnprogram, men knappast sådan händelser. Tsunamin och kanske Estonia, det berörde ju hela familjer, men saker som händer långt bort och även så allvarliga saker som mord på en statsminister är nog lite för svårt att greppa för små barn.
På internet vet ingen att du är en hund...... ~~~ .....I'm a bitch!