Är ny på denna forum, men får jag vara med också ?

Självklart, alla som vill får vara med. Bra att nämna i denna tråden också om man tänker komma så att den som beställer bord får begrepp om väntat antal personer, men givetvis är det ok att bara dyka upp också.shwan skrev:Hej alla,
Är ny på denna forum, men får jag vara med också ?
Ingen har någonsin haft med sig sin dator vad jag kan komma ihåg. Det brukar aldrig bli läge för sådant... brukar bli mkt snack, lite öl och någorlunda god mat beroende på vart man varit men som sagt, har aldrig sätt en dator komma fram.shwan skrev:Jag kommer. Hur ser uppläget ut , ska man ta med sig bärbara datorn eller inte ?
Det är å andra sidan inte förbjudet att ha med sig en, kanske undertecknad tar med sin pga ev. projektlabbande...rancor skrev:Ingen har någonsin haft med sig sin dator vad jag kan komma ihåg. Det brukar aldrig bli läge för sådant... brukar bli mkt snack, lite öl och någorlunda god mat beroende på vart man varit men som sagt, har aldrig sätt en dator komma fram.shwan skrev:Jag kommer. Hur ser uppläget ut , ska man ta med sig bärbara datorn eller inte ?
Då blir det en ölhävartävling?farmfield skrev:Jag drog upp Sejdeln för att jag var där i veckan och käkade en fete-ryggbiff för 89:- och såg att ölen var billig.
Men vi får väl ta ett 'riktigt' beslut eller?
Så sejdeln kl 17 om man skall käka och 19 om man käkar hemma/annanstans och bara vill vara social?
Sejdeln ligger alltså på 2'a Långgatan nästan ända framme vid Masthuggstorget. Det är lite 'bierstube'-stuk.
Om du betalar tackar jag inte nej, hehe, annars blir det rätt lugnt för mig... Annars kan ni supa, så videofilmar jag på mobilen & postar på Youtube...ZX Spectrum skrev:Då blir det en ölhävartävling?
+1farmfield skrev:
Så sejdeln kl 17 om man skall käka och 19 om man käkar hemma/annanstans och bara vill vara social?
Det är inte svårt att känna igen oss. Du letar bara upp den samtlig människor med mest varierande ålder och stil så hittar du oss. Annars brukar det lösa sig ändå eftersom nya brukar se lite förvirrade ut och dem går runt och spanar och det syns tydligt vilket gör att vi brukar fråga dem om dem kanske letar efter oss.... oftast gör dem det.martinsson skrev:Låter bra det här, jag kommer förhoppningsvis dyka upp vid 1900, det föreligger en viss risk för förhinder men jag skall göra vad jag kan för att komma loss, och var beredda på många frågor från en nybörjare.
Jag tänker ta detta tillfälle i akt då jag inte känner någon som kan hjälpa mig till vardags med eventuella ubuntu bestyr, risken finns att jag dyker upp med anteckningsblock och penna
Frågan är nog bara hur man känner igen er, eller kan ni säga till severingspersonalen/barpersonalen eller liknande så man kan fråga dem efter vart sällskapet sitter ?
PS. Apathy, jag kommer också från Kalmar, flyttade till GBG för några år sedan.
eh, jag har samma frisyr som Bossieman numera..Annars letar du efter en galen hund, en stormtrooper, Bossieman ser ut så och även om bilden på ZX Spectrum är ganska lik så kan han förvirras med Ulsak... eller så var dem inte pingviner
och jag med... Vissa kanske tror det är någon skinhead-rörelse som har möteUlsak skrev:eh, jag har samma frisyr som Bossieman numera..Annars letar du efter en galen hund, en stormtrooper, Bossieman ser ut så och även om bilden på ZX Spectrum är ganska lik så kan han förvirras med Ulsak... eller så var dem inte pingviner
Jag kommer direkt efter jobbet så jag är nog där strax efter 17ZX Spectrum skrev:Någon mer som kommer vid kl. 17?
Tråkigt om man blir ensam där.