Bobcat skrev:
2945 st nu......hmmm....med den här takten så når vi 3000 inom mindre än 6 dagar.....vilket då skulle bli runt den 26/3!!! :D
Jojo, 2977 st idag. Saknas 23st vilket skulle innebära 12,5 nya medlemmar per dag för att vi ska hinna nå 3000 till den 26/3.....det blir nog nästan att det kommer avgöras med målfoto!!
Ja det blev 15 nya igår.....räcker med 10 idag så är vi i hamn!! 8)
Edit: Var tvungen att korrigera siffrorna lite.
Sitter på jobbet och ser nu, klockan 01.12 att vi har 2991 st medlemmar.....
Är helt övertygad om att 3000 vallen bryts idag!!!
När man klicka på Medlemmar och sedan klicka på Registreringsdatum då sorteras dom.
Gå bara till den sista sidan. Sen kolla du efter den senaste nya medlem och räkna bakkåt,
ifall vi missar den.
Johan skrev:
Snart 500 medlemmar. Själv är jag i extas, skitkul att se hur snabbt forumet växer och framför allt, hur snabbt nya användare kommer in i gemenskapen och själva börjar ge vidare av det de har lärt sig!
Någon som inte gillar tillväxten, eller som är lika exalterad som jag?
Detta var det första inlägget i denna tråd 12/6, skrivet av Johan.
Jobbar vi på bra, borde 6000 innan nyår inte vara någon omöjlighet. Visserligen kan vi räkna med en nedgång (av ökningen) under sommarmånaderna, i alla fall om sommaren blir fin och få vill sitta inne vid datorn.
Men å andra sidan, får vi lite snurr på marknadsföringen och om Feisty lever upp till förväntningarna, så kanske till och med 6000 är lågt räknat.
Vad säger ni sextusen innan nyår, är det värt att kämpa för?
Det känns som att du kommer med solen och våren, och att du kommer precis för att få vara med om en mycket spännande tid för Ubuntu, ubuntu-se och för hela öppenkodsrörelsen.
Som sagt, grattis och välkommen med i gänget! Det är förresten några som håller på med ett diplom till dig!
Till dig och alla andra vill jag säga att ubuntu-se växer snabbt, till och med väldigt snabbt. Det är naturligtvis bra för Linux och Ubuntu. Men trots att vi börjar bli stora måste vi se till att på något vis hålla kvar känslan av att vi är små. Jag menar så att varje medlem känner sig behövd och betydelsefull, och att vi lyssnar på vad alla har att säga. Alla måste känna att de kan påverka och att just deras kompetens kommer till nytta.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg tror jag att sextusen medlemmar är ett rimligt mål innan nyår. Det kommer inte av sig själv, men kämpar vi lite bör det gå. Det är framför allt två viktiga saker vi måste tänka på och det är att ta väl hand om svartberg och precis varenda annan ny medlem som kommer hit och behöver hjälp. Se till att de känner sig välkomna, och att de kommer igång ordentligt med Ubuntu och att de snabbt också kommer igång och kan hjälpa andra.
Den andra superviktiga saken är att vi måste sprida Ubuntu. Installera åt vänner och bekanta. Länka till ubuntu-se, affischera om Ubuntu, hålla föredrag, ordna möten, visa upp oss på mässor, dela ut flygblad på sta'n, skriva pressmeddelanden... Synas, lyssna och snacka!
Se'n får vi såklart fila på en massa annat. Just nu håller vi på att bygga om webbplatsen och alla som är bra på så'nt har en given plats där. Innan vi passerar sextusenstrecket kommer massor med nya utmaningar, men tillsammans och om vi hjälps åt, tänker gott och gör gott ska vi klara det.
Det våras för Ubuntu, ubuntu-se. Än en gång välkommen med i gänget, och du ska veta att det är ett riktigt bra gäng du har kommit med i.
Senast redigerad av 1 Urban Anjar, redigerad totalt 27 gånger.
Grön Göling skrev:
Hmmmm.....gick precis igenom "medlemsmatrikeln" (20070328 kl 12,15) och den säger att vi är 2953 medlemmar.
Jag blir litet konfys, det blir jag.
Vad finns den ?
Det var ju så att några registrerade sig bara för att rösta, men raderade kontot sen.