Men, jag gillar inte det att en katt - som bor hos människor - fiskar upp fågelungar ur deras bon

Okläckta äggDancer skrev: fågelungar, som inte börjat leva ännu.
Andras usla beteende rättfärdigar inte att också jag ska bete mig uselt. Ungefär så resonerar jag.christer skrev: Inte skall vi vara svagsinta. Vargarna är ju sjufalt värre och de får gå lösa.
Grekerna de fångar våra småfåglar i nät . De kokar dem och äter upp dem.
Visst, när det gäller fiskar så är vi nog många som är lömska ibland.christer skrev: Jaktmetoden är annars effektiv ibland. Praktiserar det på fiskar, matar dem mask
och lurpassar med krok. Annars är fiskar också musikaliska. Ta två plommonstora stenar och knacka med dem under vattnet. Nyfikna abborrar samlar sig runt på behörigt avstånd.
Testat ge henne mycket blötmat och lite torrfoder? Gör underverk för mättnadskänslan samtidigt som fettbildande insulin inne i kroppen hålls på ett minimumchoel skrev: Tänkte att jag får lägga ut en bild eller två på min gammle katt, "flisan" heter hon eller som jag oftast kallar henne "tjockis". Hon är nu 16 år. När hon var liten hade hon rosa fläckar blandat med vit och grå päls.
http://pici.se/pictures/VHUZLfkGq.jpg
http://pici.se/pictures/miLWvCksJ.jpg
Med den magen mår hon nog inte så bra egentligen...choel skrev: Johanna: Ända problemet är att hon inte äter blötmat. Har försökt, men hon blir bara grinig när hon inte får torrfoder. så länge hon mår bra vilket hon gör så får hon äta hur mycket torrfoder hon vill.
men tack för tipset... hon är väl kanske lite bortskämd![]()
Nä, det är ju sant. Fast ge mer begränsat med mat lär inte direkt vara farligtDancer skrev:
Det är inte heller säkert att det är så lyckat att göra stora förändringar för en 16-årig katt.
Vill ni ge honom något extra gott så kolla vad för kött som ingår och ge honom rått av detUlsak skrev:
våran Svante har nån slags allergi mot "fulfoder" så vi måste handla "Sensitive 33" för att hålla hans hudklåda i schack. Men de andra katterna mår också bra av det.
Så här såg Nikitas mage ut i unga, slanka dar.....choel skrev: När hon var liten hade hon rosa fläckar blandat med vit och grå päls.