http://www.ubuntu-se.org/drupal/?q=node/140
Den här buggen kanske ge bra ledtrådar för att lösa ditt trubbel.henrik_ skrev: OK, det var den värsta skiten jag varit med om någonsin, nu är tårarna nära. Vid tidigare uppdatering kunde X försvinna, men nu tar de bort diskarna också. Installationen verkar glatt ha tagit bort min LVM volym grupp, alltså går det inte att bota ens i felsäkert läge. Inte heller med en gammal kärna. Ser fram mot en veckas strul framför Google och kommandoprompten.
Har någon provat Canonicals betalda support?![]()
jojonn skrev: Jag undrar om det bara är att trycka på uppdatera knappen, försvinner all data som är på disken då?
Nej den metoden avråder ju även Ubuntus utvecklare från, om det inte är nåt speciellt.henrik_ skrev:
Ni som tänker uppdatera, mitt tips är använd INTE apt-get dist-upgrade !
Tack för svaret!plun skrev:
Edgys filer byts då till Feistys![]()
Nej det är ungefär lika....jojonn skrev:Tack för svaret!plun skrev:
Edgys filer byts då till Feistys![]()
Så mina program finns kvar?
Tar Feisty större plats än Edgy?
Toppenplun skrev:
Nej det är ungefär lika....och dina program är kvar.
Nej, det lärde jag mig när Edgy kom. Först verkade det inte vara några problem, men de dök upp senare så jag fick göra en ren installation till slut. Inga stora grejer men små irriterande saker som att det inte längre fungerade att redigera menyerna genom att högerklicka på ubuntuloggan i startmenyn. (Det berodde nog på att menyredigeringsprogrammet byttes mellan Dapper och Edgy och att det gamla programmet försökte laddas...) Det var andra grejer också som jag inte kommer ihåg.henrik_ skrev: Ni som tänker uppdatera, mitt tips är använd INTE apt-get dist-upgrade !
Jo Windows finns kvarRoksvamp skrev: Nu är ubuntu installerat! Första gången jag startade uppförde sig GRUB väldigt konstigt och fick systemet att starta om. Nu funkar det, men är det något fel annars tror ni?
Windows verkar finnas kvar på andra disken.Btw, jag importerade mitt windowskonto, Finns all data då fortfarande kvar i windows också eller tas det liksom bort helt? Sen så vet jag inte varför den bara lyckades kopiera typ 50 låtar av 2000 heller...
Bocka i och dina Windowspartioner ska bli synliga ;)The automatic way
Installera ntfs-config paketet som finns i förrådet.
Starta terminalen under Meny Program > Tillbehör.
sudo apt-get install ntfs-config
Starta sedan "Konfigurationsverktyg för NTFS skrivstöd" från menyn Program >Systemverktyg
eller då via terminalen
gksu ntfs-config