Mail från Jono
SV: Mail från Jono
Det enda han verkar bry sig om är att vi är nöjda med Urban och Bossieman som kontaktmän. Och det är väl en del av Ubuntu filosofin antar jag.
Det enda som egenligen oroar mig är det här.........
Hoppas att vi slipper sabotage på irc mötet. Det kanske är helt obefogat att tänka så, men man kan inte låta bli att fundera.
Det enda som egenligen oroar mig är det här.........
Hoppas att vi slipper sabotage på irc mötet. Det kanske är helt obefogat att tänka så, men man kan inte låta bli att fundera.
Här med ..................Hoppas att vi slipper sabotage på irc mötet. Det kanske är helt obefogat att tänka så, men man kan inte låta bli att fundera.
- johanre
- Serveradmin
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Vad gäller Jonos agerande och icke-agerande; han har _massor_ att göra. Bl.a. så måste han reda ut alla eventuella konflikter hos diverse Locos (och de är många, både konflikter och Locos) förutom att göra det huvudsakliga jobbet med att få till en fungerande plattform för alla Locos att jobba utifrån. Så ja, jag tror nog att han medvetet har tillämpat strategin att låta respektive konflikthärd dö ut genom att inte ge den mer eld att brinna på. Därefter låter han Locot lösa sina egna problem igen. blir folk sura på honom under tiden så är han nog villig att ta det; fördelen är ju den att Locot tvingas med tiden att lösa sina egna konflikter. Det gagnar både honom och Loco:t
Vad gäller IRC, jag tycker att IRC är ett skitdåligt kommunikationsmedium. Enligt min uppfattning så kan det i slutändan bara leda till konflikter. Men det är å andra sidan min åsikt, inget annat...
Vad gäller IRC, jag tycker att IRC är ett skitdåligt kommunikationsmedium. Enligt min uppfattning så kan det i slutändan bara leda till konflikter. Men det är å andra sidan min åsikt, inget annat...
Håller medJohan R-E skrev: Vad gäller Jonos agerande och icke-agerande; han har _massor_ att göra. Bl.a. så måste han reda ut alla eventuella konflikter hos diverse Locos (och de är många, både konflikter och Locos) förutom att göra det huvudsakliga jobbet med att få till en fungerande plattform för alla Locos att jobba utifrån. Så ja, jag tror nog att han medvetet har tillämpat strategin att låta respektive konflikthärd dö ut genom att inte ge den mer eld att brinna på. Därefter låter han Locot lösa sina egna problem igen. blir folk sura på honom under tiden så är han nog villig att ta det; fördelen är ju den att Locot tvingas med tiden att lösa sina egna konflikter. Det gagnar både honom och Loco:t
- Urban Anjar
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Både ja och nej, till socialt smalltalk och enklare support funkar det rätt OK. Däremot är jag inte riktigt förtjust över det till större möten. Svårt att hålla överblick och lyssna medan man försöker få en syl i vädret och så ska man försöka klämma fram nå't vettigt också. Fast man kanske vänjer sig.Vad gäller IRC, jag tycker att IRC är ett skitdåligt kommunikationsmedium. Enligt min uppfattning så kan det i slutändan bara leda till konflikter. Men det är å andra sidan min åsikt, inget annat...
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Man vänjer sig aldrig, särskild när man är "lite" äldreUrban Anjar skrev:Både ja och nej, till socialt smalltalk och enklare support funkar det rätt OK. Däremot är jag inte riktigt förtjust över det till större möten. Svårt att hålla överblick och lyssna medan man försöker få en syl i vädret och så ska man försöka klämma fram nå't vettigt också. Fast man kanske vänjer sig.Vad gäller IRC, jag tycker att IRC är ett skitdåligt kommunikationsmedium. Enligt min uppfattning så kan det i slutändan bara leda till konflikter. Men det är å andra sidan min åsikt, inget annat...

- fonsterbage 2.0
Om IRC är rätt kanal eller inte är underordnat (sjäv kan jag knappt använda det).
Men nu måste vi ta oss samman och ha någon form av möte i "the theme" (vad nu det är) för att kunna fortsätta utveckla verksamheten.
Vi måste ha nån form av ledarskap i "the teme" och det måste ske så demokratiskt som möjligt.
Förmodligen är ett IRC-möte enda möjligheten.
Den som vet hur man gör och känner sig manad bör omgående sammankalla. Vi har fortfarande en officiell Loco-ledare som heter Johan Lundmark...
Men nu måste vi ta oss samman och ha någon form av möte i "the theme" (vad nu det är) för att kunna fortsätta utveckla verksamheten.
Vi måste ha nån form av ledarskap i "the teme" och det måste ske så demokratiskt som möjligt.
Den som vet hur man gör och känner sig manad bör omgående sammankalla. Vi har fortfarande en officiell Loco-ledare som heter Johan Lundmark...
Men jag, till ex. kan ju inte bara kalla till ett möte....trots att jag vet hur man gör.fonsterbage skrev: Om IRC är rätt kanal eller inte är underordnat (sjäv kan jag knappt använda det).
- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Jag anser att IRC är ett mindre bra sätt att genomföra möten på. Detta just för att det inte är helt lätt för "icke-nördar" att på ett lätt och smidigt sätt hitta till kanalen. Alla vet inte vad irc är och att känna att man ska behöva sätta sig in i ett helt okänt kommunikationsmedel tror jag personligen inte gagnar medlemmarnas intressen. Jag tror vi riskerar att inte få med så många medlemmar som möjligt om vi använder irc.
* Detta meddelande har granskats av FRA *
* Detta meddelande har granskats av FRA *
- Broder Tuck
Jag stödjer fonsterbage i det ovan sagda.
Enklast måste vara att moderatorerna tar tag i detta. (Inte jag).
Info på forumets förstasida.
En tråd för information (Med -Hänvisning till redan startade trådar i ämnet ).
Datum för hur länge röstningsförfarandet skall pågå.
En tråd för synpunkter, frågor.
Fundera på att öppna möjlighet för att lägga sin röst.
* förslagsvis enligt mitt första förslag, med möjlighet att sända röst som PM till "röstmottage".
* Kompletterat vid behov, med IRC-omröstning.
Etc...
Det känner jag för. PS vid förhandsgranskning säger systemet att det inkommit 2 nya svar under tiden. Jag chansar och skjuter ivägét ändå
Hälsningar
Br Tuck
Enklast måste vara att moderatorerna tar tag i detta. (Inte jag).
Info på forumets förstasida.
En tråd för information (Med -Hänvisning till redan startade trådar i ämnet ).
Datum för hur länge röstningsförfarandet skall pågå.
En tråd för synpunkter, frågor.
Fundera på att öppna möjlighet för att lägga sin röst.
* förslagsvis enligt mitt första förslag, med möjlighet att sända röst som PM till "röstmottage".
* Kompletterat vid behov, med IRC-omröstning.
Etc...
Det känner jag för. PS vid förhandsgranskning säger systemet att det inkommit 2 nya svar under tiden. Jag chansar och skjuter ivägét ändå
Hälsningar
Br Tuck
Senast redigerad av 1 Broder Tuck, redigerad totalt 24 gånger.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Moderatorena har det igång redan, men det är fredag och av nån "okänd anledning"
fanns
det bara 5 av dom 13 moderatorena inne idag.
Allting är på gång, det kan jag lovar !!

det bara 5 av dom 13 moderatorena inne idag.
Allting är på gång, det kan jag lovar !!
- Broder Tuck

Little John,
du skall inte känna ett enskilt tryck på dig. Det är inte rätt.
Men moderatorgruppen som helhet bör kanske ta en diskussion om detta och ha synpunkter.
Där kan ni sedan lägga upp en gemensam lösning i forumet, för medlemmarnas info. Kanske
litet enligt mitt förslag.
Sedan ger nog det hela sig självt.
Tiden bör inte vara allt för utdragen, bara.
Testa om ni kan göra detta i moderatorforumet i gemenskap.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
- Broder Tuck

Såklart broder, jag känner inget enskilt tryck på mig, men jag är angelägen....Broder Tuck skrev:
Little John,
du skall inte känna ett enskilt tryck på dig. Det är inte rätt.
Men moderatorgruppen som helhet bör kanske ta en diskussion om detta och ha synpunkter.
Där kan ni sedan lägga upp en gemensam lösning i forumet, för medlemmarnas info. Kanske
litet enligt mitt förslag.
Sedan ger nog det hela sig självt.
Tiden bör inte vara allt för utdragen, bara.
Testa om ni kan göra detta i moderatorforumet i gemenskap.
Men vi diskuterar just nu i moderatorforumet formuleringen av tråden som kommer att läggas ut.
Det är finputsning angående texten som gäller just nu.

- Broder Tuck
Gott att läsa (höra ?
).
Det här blir nog bra.
Gårdagen är förbi . . .
Morgondagen har vi ännu inte sett . . . .
Men idag hjälper oss tilltron till Ubuntu!

Det här blir nog bra.
Gårdagen är förbi . . .
Men idag hjälper oss tilltron till Ubuntu!

Kolla bara på http://www.xxp.space2u.com då vet du att ingen sover här inteBroder Tuck skrev: Gott att läsa (höra ?).
Det här blir nog bra.
Gårdagen är förbi . . .
Men idag hjälper oss tilltron till Ubuntu!![]()

EDIT: Godnatt!!!
Gonatt....Little John skrev:
Kolla bara på http://www.xxp.space2u.com då vet du att ingen sover här inte![]()
EDIT: Godnatt!!!
Ska bege mig in och hacka den där blågula loggan...

Citat Johan R-E:
Skriver man så där så vill man ju att lggan ska se ut på ett visst sätt.Hhmm, Matthew Nuzum tog upp det igår på ubuntu-loco mailing listan. han betonade att det var fråga om rekommendationer och inget tvingande men han tyckte att logon borde se ut i stil med detta:
http://people.ubuntu.com/~mnuzum/projec ... xample.png
Se hela Matthews meddelande här: https://lists.ubuntu.com/archives/loco- ... 01196.html
Däremot om man hänger dit en liten flagga så är ju avvikelsen mindre...

- fonsterbage 2.0
I engelska parlamentet skriker ledamöterna "hear" när dom tycker nån sagt något bra.
(kan i anständighetens namn inte vara ofta numera)
Har förstått att när man kommenterar vad någon säger i till exempel ett sånt här sammanhang och tycker det är bra, skriver man kommentaren "word".
Första gången jag fick den kommentaren på något jag skrivit på ett forum blev jag rent ut sagt förbannad. Om man på svenska kommenterar vad någon skriver/säger med "ord" är det nedsättande. Betyder ungefär vacker sagt, men till intet förpliktigande. Bludder.
Tog ett tag innan jag förstod det.
I vart fall:
Ett kollektivt stort "word" till alla som skrivit i den här tråden!
(kan i anständighetens namn inte vara ofta numera)
Har förstått att när man kommenterar vad någon säger i till exempel ett sånt här sammanhang och tycker det är bra, skriver man kommentaren "word".
Första gången jag fick den kommentaren på något jag skrivit på ett forum blev jag rent ut sagt förbannad. Om man på svenska kommenterar vad någon skriver/säger med "ord" är det nedsättande. Betyder ungefär vacker sagt, men till intet förpliktigande. Bludder.
Tog ett tag innan jag förstod det.
I vart fall:
Ett kollektivt stort "word" till alla som skrivit i den här tråden!
- fonsterbage 2.0
Den första som kommenterar mitt inlägg med "word" skär jag tårna av med min slöaste skridsko.
- Urban Anjar
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Första gången jag möttes av den kommentaren blev jag mer förbryllad, trodde att den som svarade syftade på pyttemjuks ordbehandlingsprogram. Tack och lov har man närstående yngre personer som informerar en om ett och annat. Tror "word" har rötter i Hip-hop-kretsar eller nå't, men det är iaf uppskattande.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/