Urban Anjar skrev:
Så småningom bör vi ha en kassör, bokföring, bokslut, revisorer etc. Tänket bara att vi kunde skramla ihop några hundra sålänge, så att inte allt står still.
Precis. Släng upp kontonumret tillsamman med en ungefärlig siffra på hur mycket som behövs för att kunna distribuera de skivor som finns idag. Varje person som bidrar med pengar kan ju posta ett inlägg i tråden om summan.
Angående om det skulle hända Louie någonting.. Ja, det minsta jag skulle bry mig om är vad som händer med pengarna. Jisses...
Låter som ett enkelt och bra förslag tills vi får fixat med kassör osv.
På internet vet ingen att du är en hund...... ~~~ .....I'm a bitch!
Nja, nu är det ju kanske inte direkt fråga/tjafs om några hundralappar hit och dit.
I dagsläget så är det ju inte så akut med konton och kontoutgrad, utan mer i förlängningen, längre fram när det blir frågan om förening och att vi får en större ekonomi att hantera. Det är då det börjar bli viktigt med redovsiningen.....inte idag.
Bobcat skrev:
Nja, nu är det ju kanske inte direkt fråga/tjafs om några hundralappar hit och dit.
I dagsläget så är det ju inte så akut med konton och kontoutgrad, utan mer i förlängningen, längre fram när det blir frågan om förening och att vi får en större ekonomi att hantera. Det är då det börjar bli viktigt med redovsiningen.....inte idag.
Helt enig. Då måste vi kunna redovisa korrekt.
Så, Louie.. Hur mycket pengar behöver du och till vilket bg-nummer skall dessa överföras?
Jo, jag innehar för tillfället brev och skivor. Det som jag behöver är pengar till frimärken.
P.S
Jag skulle kunna ta och öppna ett konto för skivutskicket, är det någon speciell kontotyp man ska välja?
MVH L
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar. Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Är det inte gratis att lägga upp ett konto på swedbank? Eller ska dom ha betalat för det..
MVH L
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar. Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber