14 dagar kvar...
- LadyFrost
- Utgåva: 10.04 Lucid LTS
- Kontakt:
14 dagar kvar...
Fotboll? Varför det? Kan inte vuxna karlar komma på något bättre än att springa runt och sparka på en boll, och framför allt något bättre än att TITTA på vuxna karlar som springer runt och sparkar på en boll...
Frihet, jämlikhet, vänlighet. Det är väl inte så svårt?
14 dagar kvar...
[quote="LadyFrost"]Fotboll? Varför det? Kan inte vuxna karlar komma på något bättre än att springa runt och sparka på en boll, och framför allt något bättre än att TITTA på vuxna karlar som springer runt och sparkar på en boll...[/quote]
Jo, skriva meningslösa inlägg på ett forum...
Jo, skriva meningslösa inlägg på ett forum...

Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Ubuntu guide
- Retardedpope
14 dagar kvar...
Quartus: Jag tänker se alla matcher om jag kan, men troligtvis kommer inte det att gå eftersom att livet är mer än bara fotbolls vm (även om jag aldrig riktigt fattat varför
). Enda anledningen till att ubuntu finns är ju för att man ska ha något att göra medan man väntar på nästa vm 
LadyFrost: Om du betänker vad vuxna karlar kan och brukar titta på, så tror jag nog att du tycker att det är bättre att de tittar på "vuxna karlar som springer runt och sparkar på en boll".

LadyFrost: Om du betänker vad vuxna karlar kan och brukar titta på, så tror jag nog att du tycker att det är bättre att de tittar på "vuxna karlar som springer runt och sparkar på en boll".
14 dagar kvar...
[quote="Retardedpope"]Enda anledningen till att ubuntu finns är ju för att man ska ha något att göra medan man väntar på nästa vm
[/quote]
Kunde inte sagt det bättre själv.
(Jag behöver skaffa ett liv
)

Kunde inte sagt det bättre själv.

(Jag behöver skaffa ett liv

Ubuntu guide
Ubuntu guide
14 dagar kvar...
8 dagar 20 timmar 47 minuter kvar...
Ubuntu guide
Ubuntu guide
- LadyFrost
- Kontakt:
14 dagar kvar...
[quote="Quartus"]Jo, skriva meningslösa inlägg på ett forum...
[/quote]
Toppen, fortsätt med det!
Då underhåller ni ju mig i alla fall 
Ärligt talat, jag har ingen koll på fotboll och blandar jämt ihop spelarna med ishockey. Jag har begripit så mycket att det finns tröjor i affärerna med japan, sverige, england och brasilien bland annat, vilka är favoriter och varför? Och en annan sak - varför har svenskarna FORTFARANDE inte insett att Sverige får stryk år efter år efter år (vad jag har begripit)?
Jag _har_ faktiskt förstått att det går bra i ishockey för Sverige, killarna har tydligen vunnit två stora grejer i år och tjejerna kom tvåa i OS (en match jag faktiskt såg). Men fotboll? Är vi inte bara dåliga?

Ärligt talat, jag har ingen koll på fotboll och blandar jämt ihop spelarna med ishockey. Jag har begripit så mycket att det finns tröjor i affärerna med japan, sverige, england och brasilien bland annat, vilka är favoriter och varför? Och en annan sak - varför har svenskarna FORTFARANDE inte insett att Sverige får stryk år efter år efter år (vad jag har begripit)?
Jag _har_ faktiskt förstått att det går bra i ishockey för Sverige, killarna har tydligen vunnit två stora grejer i år och tjejerna kom tvåa i OS (en match jag faktiskt såg). Men fotboll? Är vi inte bara dåliga?
- Retardedpope
14 dagar kvar...
Nej, de som är dåliga spelar inte vm-slutspel. 1998 var vi dåliga, för då var vi inte med. 1998 var för övrigt första vm som jag var tillräckligt gammal för att förstå (1994 hade jag inte börjat skolan än och det är typ ingen annan i familjen som är intresserad av fotboll, så vad kunde jag veta?). Jag har härliga minnen från 1998 (kanske för att sverige inte var med, så att man slapp bli besviken
), härliga gamla barndoms minnen. I år tror jag att sverige kommer att ha en jättechans om de lyckas ta sig förbi åttondels finalen...

14 dagar kvar...
[quote="LadyFrost"][quote="Quartus"]Jo, skriva meningslösa inlägg på ett forum...
[/quote]
Då underhåller ni ju mig i alla fall
[/quote]
*suck*
Du förstod inte min sarkastiska kommentar om ditt meningslösa inlägg?:rolleyes:
[quote="LadyFrost"]Ärligt talat, jag har ingen koll på fotboll och blandar jämt ihop spelarna med ishockey. Jag har begripit så mycket att det finns tröjor i affärerna med japan, sverige, england och brasilien bland annat, vilka är favoriter och varför? Och en annan sak - varför har svenskarna FORTFARANDE inte insett att Sverige får stryk år efter år efter år (vad jag har begripit)?
Jag _har_ faktiskt förstått att det går bra i ishockey för Sverige, killarna har tydligen vunnit två stora grejer i år och tjejerna kom tvåa i OS (en match jag faktiskt såg). Men fotboll? Är vi inte bara dåliga?[/quote]
För att citera mig själv:
[quote="Quartus"]Som t.ex. Kroatien - Brasilien 13 juni eller Tjeckien - Italien och Japan - Brasilien 22 juni. big_smile[/quote]
Vem bryr sig i Sverige? Jag vill se bra fotboll, vilka som spelar är orelevant...

*suck*
Du förstod inte min sarkastiska kommentar om ditt meningslösa inlägg?:rolleyes:
[quote="LadyFrost"]Ärligt talat, jag har ingen koll på fotboll och blandar jämt ihop spelarna med ishockey. Jag har begripit så mycket att det finns tröjor i affärerna med japan, sverige, england och brasilien bland annat, vilka är favoriter och varför? Och en annan sak - varför har svenskarna FORTFARANDE inte insett att Sverige får stryk år efter år efter år (vad jag har begripit)?
Jag _har_ faktiskt förstått att det går bra i ishockey för Sverige, killarna har tydligen vunnit två stora grejer i år och tjejerna kom tvåa i OS (en match jag faktiskt såg). Men fotboll? Är vi inte bara dåliga?[/quote]
För att citera mig själv:
[quote="Quartus"]Som t.ex. Kroatien - Brasilien 13 juni eller Tjeckien - Italien och Japan - Brasilien 22 juni. big_smile[/quote]
Vem bryr sig i Sverige? Jag vill se bra fotboll, vilka som spelar är orelevant...
Ubuntu guide
Ubuntu guide
14 dagar kvar...
7 dagar 19 timmar och 34 minuter kvar...
Ubuntu guide
Ubuntu guide
- LadyFrost
- Kontakt:
14 dagar kvar...
[quote="Quartus"]*suck*
Du förstod inte min sarkastiska kommentar om ditt meningslösa inlägg?:rolleyes:[/quote]
Johodå.
Jag tog bara inte åt mig.
[quote="Quartus"]Vem bryr sig i Sverige? Jag vill se bra fotboll, vilka som spelar är orelevant...[/quote]
Okay, det låter som en sundare inställning. Jag tycker att nationalismen som blommar upp i samband med alla EM/VM/OS är snudd på läskig. Jag tycker väl inte att fotboll är så himla intressant (de bara springer fram och tillbaka och fram och tillbaka och fram och tillbaka under läng tid), men om man ser fotboll för fotbollens skull kanske man har någonting bättre bakom än att bada i fontänen om Sverige vinner.
Jag vet inte om du fattar något jag säger, jag är lite sömnig...
Du förstod inte min sarkastiska kommentar om ditt meningslösa inlägg?:rolleyes:[/quote]
Johodå.
Jag tog bara inte åt mig.
[quote="Quartus"]Vem bryr sig i Sverige? Jag vill se bra fotboll, vilka som spelar är orelevant...[/quote]
Okay, det låter som en sundare inställning. Jag tycker att nationalismen som blommar upp i samband med alla EM/VM/OS är snudd på läskig. Jag tycker väl inte att fotboll är så himla intressant (de bara springer fram och tillbaka och fram och tillbaka och fram och tillbaka under läng tid), men om man ser fotboll för fotbollens skull kanske man har någonting bättre bakom än att bada i fontänen om Sverige vinner.
Jag vet inte om du fattar något jag säger, jag är lite sömnig...
14 dagar kvar...
[quote="LadyFrost"]Okay, det låter som en sundare inställning. Jag tycker att nationalismen som blommar upp i samband med alla EM/VM/OS är snudd på läskig. Jag tycker väl inte att fotboll är så himla intressant (de bara springer fram och tillbaka och fram och tillbaka och fram och tillbaka under läng tid), men om man ser fotboll för fotbollens skull kanske man har någonting bättre bakom än att bada i fontänen om Sverige vinner.[/quote]
Ha, det är ingenting emot argentinarna. Det rapporterades ju om flera självmord vid förra VM:et då Argentina blev utslaget redan vid gruppspelet. Folk hade tydligen hoppat från tak och grejer. Nej, den ende som är rolig i svenska landslaget är ju Zlatan, men bara om han blir intervjuad.
Eller som min ordvitsälskande farfar sa:
Bada i fontän kan de inte göra i Sydkorea, då blir det ju bara Seoul.
Ha, det är ingenting emot argentinarna. Det rapporterades ju om flera självmord vid förra VM:et då Argentina blev utslaget redan vid gruppspelet. Folk hade tydligen hoppat från tak och grejer. Nej, den ende som är rolig i svenska landslaget är ju Zlatan, men bara om han blir intervjuad.

Eller som min ordvitsälskande farfar sa:
Bada i fontän kan de inte göra i Sydkorea, då blir det ju bara Seoul.
Ubuntu guide
Ubuntu guide
14 dagar kvar...
...för att inte tala om killen som blev skjuten -94 (Colombian?) för att han hade råkat göra självmål...
14 dagar kvar...
Jo, han var Colombian. Mycket trist historia faktiskt.
6 dagar 22 timmar och 53 minuter kvar...
6 dagar 22 timmar och 53 minuter kvar...
Ubuntu guide
Ubuntu guide
14 dagar kvar...
5 dagar 19 timmar och 36 minuter kvar...
Ubuntu guide
Ubuntu guide
14 dagar kvar...
Nu ska här iväg och spelas fotboll på riktigt...
Ubuntu guide
Ubuntu guide
14 dagar kvar...
Huga vad svettigt, men nu är det bara 4 dagar och 20 timmar kvar.
Spänningen stiger till det olidliga...
Spänningen stiger till det olidliga...
Ubuntu guide
Ubuntu guide
14 dagar kvar...
Vad tycker ni om detta då?
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=6
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=6
Ubuntu guide
Ubuntu guide
14 dagar kvar...
Hur ändrar man titel på sin tråd egentligen? Eller det kanske inte går?
Ubuntu guide
Ubuntu guide
14 dagar kvar...
3 dagar 22 timmar och 6 minuter kvar...
Håll i er!
Håll i er!

Ubuntu guide
Ubuntu guide